AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #1 Skrevet 25. desember 2018 Vi fikk Google Home til jul, og har så langt kun klart å koble den til Spotify 🙈 Er dessverre ikke det minste teknologiskt anlagt. Google ga meg to fremgangsmåter for å koble TV’en (en 1 år gammel LG TV. Husker ikke modellnavnet, men jeg tror den er «smart» 🙈) og det ene var å endre noen innstillinger på TV’en i tilfelle den hadde noe greier innebygget slik at man kunne koble den til Google Home direkte. Jeg fant at man kunne skru på denne innstillingen (husker ikke hva det het, var noe bokstavgreier 🙈) men Google Home finner fortsatt ikke TV’en... Alternativ 2 var å kjøpe noe som heter Chromecast. Så da må jeg det da ? Men det sto også at Google Home ikke kan skru TV’en på dersom Chromecast er koblet direkte i TV’en og TV’en er skrudd av, for da har Chromecast’en ikke strøm... Så hva kobler jeg Chromecast’en i da ? Og gjelder det også dersom jeg kun skrur av TV’en med kontrollen ? Eller har den fortsatt ikke strøm slik at Google Home ikke kan skru den på ? Og hva må til for å koble PlayStation til Chromecast ? Dumme spørsmål det her, men jeg er som dere sikkert skjønner teknologisk tilbakestående 🙈 Anonymkode: 0aab3...a57
Gjest Skrevet 25. desember 2018 #2 Skrevet 25. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk Google Home til jul, og har så langt kun klart å koble den til Spotify 🙈 Er dessverre ikke det minste teknologiskt anlagt. Google ga meg to fremgangsmåter for å koble TV’en (en 1 år gammel LG TV. Husker ikke modellnavnet, men jeg tror den er «smart» 🙈) og det ene var å endre noen innstillinger på TV’en i tilfelle den hadde noe greier innebygget slik at man kunne koble den til Google Home direkte. Jeg fant at man kunne skru på denne innstillingen (husker ikke hva det het, var noe bokstavgreier 🙈) men Google Home finner fortsatt ikke TV’en... Alternativ 2 var å kjøpe noe som heter Chromecast. Så da må jeg det da ? Men det sto også at Google Home ikke kan skru TV’en på dersom Chromecast er koblet direkte i TV’en og TV’en er skrudd av, for da har Chromecast’en ikke strøm... Så hva kobler jeg Chromecast’en i da ? Og gjelder det også dersom jeg kun skrur av TV’en med kontrollen ? Eller har den fortsatt ikke strøm slik at Google Home ikke kan skru den på ? Og hva må til for å koble PlayStation til Chromecast ? Dumme spørsmål det her, men jeg er som dere sikkert skjønner teknologisk tilbakestående 🙈 Anonymkode: 0aab3...a57 Chromecast bruker usb strøm så da kobler du bare strømmen i stikkontakta istedenfor tv'en. Ps4'en må jeg melde pass på, trodde ikke disse kunne samarbeide enda.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #3 Skrevet 26. desember 2018 12 timer siden, Ann Christin skrev: Chromecast bruker usb strøm så da kobler du bare strømmen i stikkontakta istedenfor tv'en. Ps4'en må jeg melde pass på, trodde ikke disse kunne samarbeide enda. Enda et dumt spørsmål her; På bildet ser det ut til at Chromecast kun har USB-plugg. Så hvordan får jeg da koblet den i stikkontakta ? Må jeg kjøpe en greie som har USB-uttak og som kan settes i stikkontakta også da ? Anonymkode: 0aab3...a57
Gjest Skrevet 26. desember 2018 #4 Skrevet 26. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enda et dumt spørsmål her; På bildet ser det ut til at Chromecast kun har USB-plugg. Så hvordan får jeg da koblet den i stikkontakta ? Må jeg kjøpe en greie som har USB-uttak og som kan settes i stikkontakta også da ? Anonymkode: 0aab3...a57 Ja, om du ikke har det da 😊 Er jo samme stikkontakt som mange mobiler får med seg. De koster ikke mye 😊 Evt hør om noen har en ekstra. Vi rydda nettopp og kasta 5 stk!
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #5 Skrevet 26. desember 2018 Det følger med lader når man kjøper Chromecast, så det trenger du ikke fikse utenom. Oppsettet er veldig enkelt og den fungerer veldig bra mot Home når begge er satt opp. Anonymkode: f350f...2b7
applestories Skrevet 27. desember 2018 #6 Skrevet 27. desember 2018 Har også fått Google Home og har Chromecast fra før. Chromecast kommer som nevnt over med usb-kabel og kontakt. Jeg prøvde nå å koble den direkte til tv-en og da reagerte den ikke. Det har funket fint så lenge Chromecasten er plugget i stikkontakten, da slår den på TV-en så lenge den kun er slått av med fjernkontroll. Jeg er veldig glad i min Chromecast, skjønner ikke hva jeg gjorde uten den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå