AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #1 Skrevet 25. desember 2018 Hei! Jeg er i ferd med å søke uføretrygd, og regner i den forbindelse med at jeg får innvilget aap under søknadstiden på opptil 8 mnd. Dette er jo en litt "annen variant" av aap, så jeg lurer på hvilke plikter jeg har under denne perioden. Må man f.eks sende meldekort annenhver uke? Har man fortsatt en aktivitetsplan med ting man skal gjennomføre? Kan man reise på kort ferie til utlandet? Hvilke endringer er det man skal melde i fra om? Blir veldig glad for svar! Anonymkode: 4605d...bfd
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #2 Skrevet 25. desember 2018 Du må sende meldekort. Du må søke om opphold i utlandet. Aktivitetsplan er individuelt. Alle endringer msn vanligvis må melde fra om, skal man melde fra om. Anonymkode: 42149...2ca
GammelKaktus Skrevet 25. desember 2018 #3 Skrevet 25. desember 2018 Når man søker uføretrygd så har man som regel ingen plikter, da venter man bare på vedtak, men det spørs kanskje på hva slags situasjon du er i. Meldekort må sendes som vanlig. Skal du reise så må du søke men det er som regel en formalitet, så lenge du ikke må avlyse tiltak så pleier det å gå i orden uten noe problem.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #4 Skrevet 26. desember 2018 Jeg gikk akkurat igjennom dette og min aktivitetsplan var bare medisinsk behandling, og måtte sende meldekort som vanlig.. Gikk forsåvidt kun tre måneder ogs ble den innvilget. Anonymkode: 5852c...dc4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #5 Skrevet 26. desember 2018 Du sender meldekort som vanlig. Når man søker uføretrygd skal man jo være ferdig avklart, og aktivitetsplanen faller dermed bort. Ihvertfall i mitt tilfelle, vet ikke om det er sånn med alle. Anonymkode: ae481...6fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå