AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #1 Skrevet 25. desember 2018 Har dere testament eller signerte ordninger på sett og vis dersom dere skulle dø fra barnet/barna? Det er jo ikke automatisk slik at faddere er de som overtar omsorgen for barna når begge foreldre dør i Norge, og barnevern som blir koblet på ser jo først og fremst på nærmeste familie.. Men hvor vanlig er det å ha dette «på stell», sånn i tilfellet det verste skulle skje? Må ærlig innrømme at vi ikke har tenkt tanken. Ble redd da jeg begynte å tenke på det, for hvem skulle ha passet på barna mine videre...? Anonymkode: ce664...e87
Chantielle Skrevet 25. desember 2018 #2 Skrevet 25. desember 2018 Jeg ble oppnevnt som verge for min venninnes barn,da hun døde.Det var hennes siste ønske,noe som ble tatt hensyn til i ettertid.Jeg hadde ikke daglig omsorg,men hadde innflytelse på barnas oppvekst,samt deres økonomi. De som vanligvis tar seg av barna(daglig omsorg), er nærmeste familie,dersom disse ansees som egnet til det.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #3 Skrevet 25. desember 2018 Jeg har mer enn nok familie så det har jeg ikke tenkt til å bry meg med. Regner med at de finner en god løsning. Anonymkode: c7e92...60b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå