AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #1 Skrevet 25. desember 2018 Er i en situasjon som jeg synes er veldig vanskelig.. Mamma har vært gift med min stefar i 20 år. Hun har gått igjennom en prosess inni seg i over 2 år som hun har holdt skjult for oss, og utfallet har blitt at hun har valgt å gå ifra min stefar. For hennes del så har hun vært ferdig med forholdet lenge og det er nok naturlig å gå videre, men for oss så fikk vi det litt «slengt i fleisen» og 2 uker senere så hadde hun flyttet ut. Dette er ikke mer enn 1-2 mnd siden. Nå så har mamma møtt en ny mann, helt plutselig. Hun har ikke datet aktivt, men møtte han og det klaffet. De er på veg inn i et kjærestestadie nå og hun er såklart veldig glad. Jeg er glad på hennes vegne og vet at man ikke alltid styrer følelsene sine og har forståelse for at prosessen hennes har vart mye lengre enn vår. Hun sier hun har vært ærlig med min stefar angående dette. Hun sliter med mye dårlig samvittighet ovenfor oss og spesielt min stefar, så jeg har prøvd å være støttende. Mine søstre skal bort på nyttårsaften, og mamma har nå spurt om hun kan invitere med den nye kjæresten hjem til oss slik at vi får møte han. Jeg har i utgangspunktet prøvd å være veldig støttende og positiv fordi jeg ser hun er glad, så jeg har sagt ja. Problemet er bare at jeg sliter noe helt enormt med skyldfølelse ovenfor min stefar. Jeg føler meg så illojal og det føles alt for tidlig at mamma plutselig skal ha en ny mann. Jeg har mye kontakt med min stefar, og alle har vært veldig opptatt av at han fortsatt er familie for oss, så det er så rart å snakke med han og se at han er leiseg men å også ta imot mammas nye kjæreste.. Er det noen som har vært i samme situasjon eller har noen råd? Skal jeg møte den nye kjæresten selv om jeg føler det er for tidlig for å være støttende mot mamma, eller skal jeg være ærlig med at det er for tidlig for meg å forholde meg til det? Får jo ikke gjort noe med situasjonen uansett, så tenker kanskje det rette er å møte han og støtte mamma, men det river inni meg.. Anonymkode: 3a2ec...af3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #2 Skrevet 25. desember 2018 Jeg ville heller invitert min stefar. Din mors kjæreste kan du møte over en kopp kaffe sammen med din mor ved en annen anledning. Anonymkode: 100a9...587 17
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #3 Skrevet 25. desember 2018 Din mor kan sikkert ha en fin nyttårsaften sammen med nykjæresten sin et annet sted. Jeg ville absolutt invitert stefaren din og ikke mor eller kjæresten til mor. Fordi din stefar er alene kanskje har det vondt. Anonymkode: 100a9...587 11
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #4 Skrevet 25. desember 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i utgangspunktet prøvd å være veldig støttende og positiv fordi jeg ser hun er glad, så jeg har sagt ja. Jeg ser nå at du allerede har sagt ja. Men jeg ville ombestemt meg. Si til henne at du har ombestemt deg og foreslå å møtes på en kopp kaffe hjemme hos henne en dag på nyåret feks? Og så inviterer du stefaren din på nyttårsaften. Anonymkode: 100a9...587 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #5 Skrevet 25. desember 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er glad på hennes vegne og 1)vet at man ikke alltid styrer følelsene sine og har forståelse for at prosessen hennes har vart mye lengre enn vår. Hun sier hun har vært ærlig med min stefar angående dette. 2) Hun sliter med mye dårlig samvittighet ovenfor oss og spesielt min stefar, så jeg har prøvd å være støttende. 1) Men man behøver ikke å la følelsene styre en selv. 2) Hun kunne ventet noen måneder med å fortelle om det nye forholdet da, synes jeg. Som sagt, jeg ville invitert stefar. Din mor er nok lykkelig over sin nye kjærlighet. Din stefar derimot trenger støtte og han trenger det å være sammen med dere som ser på han som familie Anonymkode: 100a9...587 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #6 Skrevet 25. desember 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville heller invitert min stefar. Din mors kjæreste kan du møte over en kopp kaffe sammen med din mor ved en annen anledning. Anonymkode: 100a9...587 Min stefar jobber offshore og er ikke på land da. Hvis ikke så hadde alle feiret sammen. Anonymkode: 3a2ec...af3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #7 Skrevet 25. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min stefar jobber offshore og er ikke på land da. Hvis ikke så hadde alle feiret sammen. Anonymkode: 3a2ec...af3 Jeg forstår. Jeg synes uansett at det er for tidlig å invitere din mors nye flamme. De er på vei inn i kjærestestadiet, skrev du. Og man vet ikke en gang om det blir de to. Anonymkode: 100a9...587 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #8 Skrevet 25. desember 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Din mor kan sikkert ha en fin nyttårsaften sammen med nykjæresten sin et annet sted. Jeg ville absolutt invitert stefaren din og ikke mor eller kjæresten til mor. Fordi din stefar er alene kanskje har det vondt. Anonymkode: 100a9...587 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser nå at du allerede har sagt ja. Men jeg ville ombestemt meg. Si til henne at du har ombestemt deg og foreslå å møtes på en kopp kaffe hjemme hos henne en dag på nyåret feks? Og så inviterer du stefaren din på nyttårsaften. Anonymkode: 100a9...587 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1) Men man behøver ikke å la følelsene styre en selv. 2) Hun kunne ventet noen måneder med å fortelle om det nye forholdet da, synes jeg. Som sagt, jeg ville invitert stefar. Din mor er nok lykkelig over sin nye kjærlighet. Din stefar derimot trenger støtte og han trenger det å være sammen med dere som ser på han som familie Anonymkode: 100a9...587 Var litt kjapp med å svare over. Min stefar jobber offshore og er ikke på land i år. Hadde han vært hjemme så hadde vi feiret sammen alle sammen, så det er dessverre ikke et alternativ. Anonymkode: 3a2ec...af3 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #9 Skrevet 25. desember 2018 Jeg hadde invitert stefar istedet. Folk som må ha kjæreste til enhver tid har jeg liten respekt for. Din mor trenger selvstendighet, ikke en ny mann til holde hånda hennes. Anonymkode: 89195...bf8 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #10 Skrevet 25. desember 2018 Hvor lenge har de datet? Anonymkode: 78d89...143
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #11 Skrevet 25. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde invitert stefar istedet. Folk som må ha kjæreste til enhver tid har jeg liten respekt for. Din mor trenger selvstendighet, ikke en ny mann til holde hånda hennes. Anonymkode: 89195...bf8 Min stefar er som sagt ikke i dette landet engang på nyttårsaften 😊 Anonymkode: 3a2ec...af3 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #12 Skrevet 25. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg hadde invitert stefar istedet. Folk som må ha kjæreste til enhver tid har jeg liten respekt for. Din mor trenger selvstendighet, ikke en ny mann til holde hånda hennes. Anonymkode: 89195...bf8 Hun har nettopp skrevet at stefaren er offshore på nyttårsaften. Anonymkode: 44395...b1f 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #13 Skrevet 25. desember 2018 Det kan også være sårende for din stefar at mors nye flamme allerede har blitt "en del av familien" ved å bli invitert på nyttårsaften. Jeg kjenner at jeg er irritert på din mor fordi hun ikke ventet noen måneder med å fortelle om sin nye flamme. Anonymkode: 100a9...587 2
Egenskap Skrevet 25. desember 2018 #14 Skrevet 25. desember 2018 Vær ærlig med å si det er for tidlig. Jeg støtter deg 100 %. Jeg vet hva du står ovenfor. Det er viktig at du beskytter deg. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #15 Skrevet 25. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har de datet? Anonymkode: 78d89...143 De møttes etter at hun flyttet ut, så ikke så veldig lenge. Anonymkode: 3a2ec...af3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #16 Skrevet 25. desember 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal jeg møte den nye kjæresten selv om jeg føler det er for tidlig for å være støttende mot mamma, eller skal jeg være ærlig med at det er for tidlig for meg å forholde meg til det? Får jo ikke gjort noe med situasjonen uansett, så tenker kanskje det rette er å møte han og støtte mamma, men det river inni meg.. Si til din mor at det er for tidlig. Fortell henne at det river inni deg. Hun kommer nok til å forstå. Anonymkode: 100a9...587 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #17 Skrevet 25. desember 2018 Tenker ikke din mor på at det er en sorg for deg at hun forlot din stefar? Selv om du er voksen, så gjør jo slikt vondt. Si til henne rett ut at det er altfor, altfor tidlig for deg å forholde deg til en ny kjæreste av henne. Anonymkode: 100a9...587 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #18 Skrevet 25. desember 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine søstre skal bort på nyttårsaften, og mamma har nå spurt om hun kan invitere med den nye kjæresten hjem til oss slik at vi får møte han Bor du fremdeles hjemme hos din mor? Beklager at jeg muligens misforsto. Jeg tenkte at oss var deg og samboeren din sitt hjem. Anonymkode: 100a9...587
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #19 Skrevet 25. desember 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan også være sårende for din stefar at mors nye flamme allerede har blitt "en del av familien" ved å bli invitert på nyttårsaften. Jeg kjenner at jeg er irritert på din mor fordi hun ikke ventet noen måneder med å fortelle om sin nye flamme. Anonymkode: 100a9...587 Ja. Jeg er ikke irritert direkte, da jeg skjønner at hun dette har vært en lang prosess for henne, men jeg synes kanskje hun setter meg i en litt lei situasjon da.. Man styrer jo ikke hvem man møter på vegen sin, men.. TS Anonymkode: 3a2ec...af3 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #20 Skrevet 25. desember 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min stefar er som sagt ikke i dette landet engang på nyttårsaften 😊 Anonymkode: 3a2ec...af3 Da hadde det blitt ingen mann. Din mor får ta seg sammen. Anonymkode: 89195...bf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå