AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #1 Skrevet 25. desember 2018 Feiret jul i går med familien - som vanlig. Guttungen på 3 år fikk en baby (dukke) til bursdagen sin, etter hans ønske. Han har siden dette ønsket seg en vogn til babyen sin, som han da fikk i går. Mine foreldre og min bror satt der sjokkert og sa at det var "sykt" å gi dette til en gutt og at vi kom til å få en kjønnsforvirret tenåring. Kan nevnes at vi også har to eldre gutter som også har likt vogn, baby, rosa og det som er, men de har vokst det fra seg. Far til guttene er utenlands fra, vokst opp med at gutter leker med "gutteting" og "jenteting", likevel var det med den største selvfølge fra han at vi skulle kjøpe dukke og dukkevogn til gutten vår. Altså, er vi helt syk? Anonymkode: 7f205...59e
Populært innlegg Puffin Skrevet 25. desember 2018 Populært innlegg #3 Skrevet 25. desember 2018 Nei, det er ikke sykt å gi leker i gave til en gutt. Det finnes ikke gutteleker og jenteleker, man leker faktisk ikke med underlivet. 89
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #4 Skrevet 25. desember 2018 Om gutten ønsker seg dukke og vogn kan jeg ikke se noe i veien for at han skal kunne få det til jul. Hadde gutten derimot ønsket seg bilbane og dere hadde kjøpt dukkevogn så hadde det vært noe å reagere på Anonymkode: 73e7a...247 36
GammelKaktus Skrevet 25. desember 2018 #5 Skrevet 25. desember 2018 Du vet nok godt at det ikke er dere som er problemet her, det er selvsagt de som reagerer på denne måten som har problemet. Hadde ikke brydd meg noe om det og gått videre. Så lenger gutten deres er fornøyd er jo alt bare flott.:) 14
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #6 Skrevet 25. desember 2018 Nei. Helt supert at ungen har foreldre som ikke bryr seg om sånt. Har selv en treåring som hovedsakelig er opptatt av biler og snekkerting, men han har også ønsket seg dukke så da fikk han det. Og han mellom herjeleken han ellers driver med så sitter han å pusler med dukka, later som om han skifter bleier og steller osv. Tenker det bare er sunt Anonymkode: 14ce4...eb0 15
SPOCA Skrevet 25. desember 2018 #7 Skrevet 25. desember 2018 Nei, det er ikke sykt. Det som er sykt er voksne som ikke kan akseptere at gutter kan leke med dukker, og jenter kan leke med biler. Så flott tenker jeg, at gutten fikk dukkevogn i gave! 28
Gjest Mammalivet Skrevet 25. desember 2018 #8 Skrevet 25. desember 2018 Gutten vår fikk dukke av bestefaren i går. Var meget stas
Chantielle Skrevet 25. desember 2018 #9 Skrevet 25. desember 2018 Så bra at han fikk det han ønsket seg. De andre bør kanskje sjekke opp hvilket årstall vi lever i... 18
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #10 Skrevet 25. desember 2018 Da er jeg og syk, som har en treårig sønn som også har dukke og dukkevogn etter eget ønske. Ikke mye forvirring ute og går for hans del. Han liker å leke pappa. Pappaer passer babyen sin og triller tur med den, som han så fint sier det selv. 😊 Anonymkode: c82ff...c63 27
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #11 Skrevet 25. desember 2018 Samfunnet bør slutte å sette kjønnene i bås. Hva om det var en liten jente som ville ha en leke lastebil? Alltid mer ramaskrik om det er en gutt som vil ha dukke. Anonymkode: 9a34a...c91 14
altflyter Skrevet 25. desember 2018 #12 Skrevet 25. desember 2018 Dere er kroneksempelet på gode foreldre! Gutten ønsker seg dukkevogn og dere gir ham dukkevogn. Skulle dere gitt ham noe han ikke ønsket seg? Hadde det vært bedre? Han vokser sikkert opp til å bli en omsorgsfull og flott gutt! Er de redd for å påvirke ham til å bli homofil siden det tydeligvis har AAAALT å gjøre med miljø? Og om så var? So what? Tror de må ha seg en realitetserklæring på hvordan slike ting virker. Dere oppdrar et lykkelig barn! Logikken til noen er rett og slett merkelig. Syntes familien din er helt på trynet. 11
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #13 Skrevet 25. desember 2018 Jeg fikk nå dinosaurer og lekebiler som barn fordi jeg ønsket meg det, er nå faen ikke kjønnsforvirra av den grunn! Dine foreldre og din bror må utvide horisontene sine litt tror jeg. Mye som er sykt her i verden, men at et barn leker pappa for dukken sin er ikke ett av dem. Anonymkode: ba886...1ac 12
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #14 Skrevet 25. desember 2018 Jeg er jente og elsket både dukker og biler. Ingenting sykt med det. Anonymkode: e3ed6...a58 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #15 Skrevet 25. desember 2018 TS her. Er helt enig med dere, men man begynner jo å stusse på foreldrerollen når man i familiebesøket får høre at man er syk. Dette ble nevnt flere ganger i løpet av kvelden, spesielt da vi skulle sette sammen dukkevognen 😅 han liker også lynet mcqueen, Superman, Lego, biler osv, noe de vet. Anonymkode: 7f205...59e 6
Ella Ellefantella Skrevet 25. desember 2018 #16 Skrevet 25. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Feiret jul i går med familien - som vanlig. Guttungen på 3 år fikk en baby (dukke) til bursdagen sin, etter hans ønske. Han har siden dette ønsket seg en vogn til babyen sin, som han da fikk i går. Mine foreldre og min bror satt der sjokkert og sa at det var "sykt" å gi dette til en gutt og at vi kom til å få en kjønnsforvirret tenåring. Kan nevnes at vi også har to eldre gutter som også har likt vogn, baby, rosa og det som er, men de har vokst det fra seg. Far til guttene er utenlands fra, vokst opp med at gutter leker med "gutteting" og "jenteting", likevel var det med den største selvfølge fra han at vi skulle kjøpe dukke og dukkevogn til gutten vår. Altså, er vi helt syk? Anonymkode: 7f205...59e Det er de som er helt på jordet sneversynte, dere er gode foreldre! 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #17 Skrevet 25. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Feiret jul i går med familien - som vanlig. Guttungen på 3 år fikk en baby (dukke) til bursdagen sin, etter hans ønske. Han har siden dette ønsket seg en vogn til babyen sin, som han da fikk i går. Mine foreldre og min bror satt der sjokkert og sa at det var "sykt" å gi dette til en gutt og at vi kom til å få en kjønnsforvirret tenåring. Kan nevnes at vi også har to eldre gutter som også har likt vogn, baby, rosa og det som er, men de har vokst det fra seg. Far til guttene er utenlands fra, vokst opp med at gutter leker med "gutteting" og "jenteting", likevel var det med den største selvfølge fra han at vi skulle kjøpe dukke og dukkevogn til gutten vår. Altså, er vi helt syk? Anonymkode: 7f205...59e Bra at dere kjøper det til ham!! I barnehagen der jeg jobber leker guttene like mye med dukker og dukkevogn som jentene gjør. Anonymkode: 4b586...ac4 8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #18 Skrevet 25. desember 2018 Mim toåring leker også med dukker og vogn. Fikk dukke til jul slik at søsteren kunne få ha sin mer i fred. Han er kjempesøt, bysser på dukka, nusser de godnatt, brer over og skifter bleier. Tenker at jeg er med på å forme en god far allerede nå Anonymkode: a8feb...3b7 13
Trolltunge Skrevet 25. desember 2018 #19 Skrevet 25. desember 2018 Nei det er ikke sykt! Synes det er trist når små barn skal påtvinges kjønnsroller. Vi hadde en diskusjon (jeg og min mann) da vår sønn ønsker seg dukke og dukkevogn. Min mann var mot det, men etter å ha fått tenke seg litt om var det han som kom hjem med dukke og dukkevogn til ham. Gutten var kjempeglad, og så stolt over sin "baby" og vogn. Litt komisk var det imidlertid, å se forskjell på ham og søsteren. Han bar gjerne "babyen" etter foten, og kjørte racer med vognen, mens hun var en betydelig mer omsorgsfull "mamma" for sine dukker. Men hun kunne bare våge seg å ta hans! Nå er han stor, og typisk gutt. Noe annet hadde ikke gjort noe heller, men at han lekte med dukke og vogn har iallefall ikke gjort ham mindre guttete. 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #20 Skrevet 25. desember 2018 Jeg har bare jenter, og i det øyeblikket den yngste har ytret ønske om togbane, traktor fjernstyrt bil og brannbil har hun fått det. Det syns alle er veldig stas... Pussig at det er så OK den veien. Særlig fordi din gutt har brødre, er det vel ikke så mange dukkevogner i huset, da må man jo ønske seg dem. Slektningene er syke. Anonymkode: 541db...a81 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå