Gå til innhold

Broren min har funnet en lavstatus dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg føler meg ikke noe bedre av å skrive dette svart på hvit, men min bror har funnet seg en dame som jeg anser som lavstatus og resurrsvak. 

Foreldrene hennes er narkomane/alkoholikere. Hun er 37 år og broren min er 28, har mastergrad og kjøpt seg leilighet. Hun har ingen jobb, ingen utdanning, ser ikke noe særlig bra ut og jeg føler ikke at hun passer inn i familien vår på noen som helst måte. Vi er en stor familie med flere søsken og barn, barnebarn, og familie betyr mye for oss da vi ofte samles og har det hyggelig. Hun feira jul med oss i går og var jo super snill og omsorgsfull, virket det som. Passet på at alle har det bra og satte andres behov før hennes, men likevel... jeg bare klarer ikke å se for meg denne dama som en del av familien vår.

Det er liksom ikke en ting som er "galt" med henne men hele pakka... uten å spekulere så tror jeg at hun sliter psykisk da hun poster ekstremt kleine innlegg på Facebook om hvor hardt livet er, folk som dømmer og livets harde skole... og da tenker jeg; tenk den dagen de får unger sammen? Synes oppriktig synd på barnet... jeg vil ikke føle på de følelsene og jeg har ikke snakket med noen i familien om dette fordi jeg får vondt inni meg bare av å tenke disse tankene og skrive det her inne.. men det plager meg. Er det bare meg eller er det normalt å tenke slik?

Anonymkode: 5b64a...acf

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,  du er ikke alene om å tenke sånn. Kanskje det bare er oss to? 

Hvor langt i livet kommer man med å bare være snill og grei egentlig? 

Anonymkode: 58b19...1ae

• Liker 4
Skrevet

Snakk om dømmende fasademennekser dere er da. Kjærlighet har ingen grenser. Han kan godt væte forelsket å glad i henne selvom hun ikke er en 10er på utsende eller ha jobb.

slutt å døm mennesker etter foreldrene deres, jobb eller status 

• Liker 46
Skrevet

Off. Håper ikke hun er på KG og kjenner seg igjen.

• Liker 44
Skrevet

Herregud, Ts! Herregud!!!

Anonymkode: 9d241...573

• Liker 22
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg føler meg ikke noe bedre av å skrive dette svart på hvit, men min bror har funnet seg en dame som jeg anser som lavstatus og resurrsvak. 

Foreldrene hennes er narkomane/alkoholikere. Hun er 37 år og broren min er 28, har mastergrad og kjøpt seg leilighet. Hun har ingen jobb, ingen utdanning, ser ikke noe særlig bra ut og jeg føler ikke at hun passer inn i familien vår på noen som helst måte. Vi er en stor familie med flere søsken og barn, barnebarn, og familie betyr mye for oss da vi ofte samles og har det hyggelig. Hun feira jul med oss i går og var jo super snill og omsorgsfull, virket det som. Passet på at alle har det bra og satte andres behov før hennes, men likevel... jeg bare klarer ikke å se for meg denne dama som en del av familien vår.

Det er liksom ikke en ting som er "galt" med henne men hele pakka... uten å spekulere så tror jeg at hun sliter psykisk da hun poster ekstremt kleine innlegg på Facebook om hvor hardt livet er, folk som dømmer og livets harde skole... og da tenker jeg; tenk den dagen de får unger sammen? Synes oppriktig synd på barnet... jeg vil ikke føle på de følelsene og jeg har ikke snakket med noen i familien om dette fordi jeg får vondt inni meg bare av å tenke disse tankene og skrive det her inne.. men det plager meg. Er det bare meg eller er det normalt å tenke slik?

Anonymkode: 5b64a...acf

Du høres dessverre ikke så veldig oppegående ut.. 

Anonymkode: 89b86...a46

• Liker 24
Skrevet

Ts er vel sånn dærre høystatusmenneske.

Anonymkode: 0bc53...605

• Liker 22
Skrevet

Eneste forskjellen på deg og henne er at du hadde foreldre som fungerte.

• Liker 45
Skrevet

Så bra at broren din har funnet seg en dame med livserfaring,som vet litt om livets motgang. Hadde blitt mer bekymret om dama hadde vært en bimbo med 0 mellom øra.

• Liker 38
Skrevet

Det er bare deg. Og noen få andre like trangsynte mennesker.

Anonymkode: f5699...2d3

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts er vel sånn dærre høystatusmenneske.

Anonymkode: 0bc53...605

Høy sensitiv 

Anonymkode: 9e307...cde

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Eneste forskjellen på deg og henne er at du hadde foreldre som fungerte.

Det kan nå diskuteres.

• Liker 5
Skrevet

Ikke unormale tanker det der, for sykt smålige mennesker.

Tviler sterk på at du TS noen gang kommer opp på hennes nivå.

• Liker 10
Skrevet

Uff da, jeg vet ikke helt hva jeg skal si om dette Ts.. men lurer veldig på hvorfor du kan snakke/ skrive slikt om damen til din bror som du selv sier er omsorgsfull og snill. Har du reflektert over at livserfaringene hennes gjør henne om til det menneske som broren din har forelsket seg i?

Du kan jobbe med deg selv og holdningene samt fordommene dine og lære deg å respektere broren dins kjæreste. Akkurat nå er det du som kommer verst ut her på tross av «den gode oppdragelsen» du selv hevder å ha fått. 

• Liker 15
Skrevet

Nei, det er ikke normalt å tenke som du gjør. Det er ikke du som skal være sammen med hun dama. Hvor vanlig tror du det er å digge kjæresten til søsken? DET er ganske uvanlig det. Du skal bare GODTA kjæresten til søsken, du trenger ikke like dem i det hele tatt. Det eneste som er relevant for deg er at søsken har det bra med dem.

Anonymkode: 13d8b...e4c

• Liker 12
Skrevet

Jeg har ikke ord.... Signerer bare de andre!

Anonymkode: e7e8f...07f

• Liker 5
Skrevet

Hadde det vært bedre hvis hun kom fra en resurssterk familie, hadde høy utdannelse og var kald og snerpete? Altså, vært mer på ditt nivå? For du er ikke en fin person som tenker sånn, selv om du påstår det. Smålig som fy er det du er.

• Liker 24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...