AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #1 Skrevet 25. desember 2018 Jeg syns det er tøft å scrolle gjennom sosiale medier. Alle graviditetene og ultralydbildene som blir publisert. Jeg sliter kjempe hardt nå da vi har vært prøvere i langt over 2 år, og jeg hadde en spontanabort i høst, mens vi var på ferie. Får ikke sove på natten pga alle tanker å press, fikk også vite at to nye venninner har publisert graviditeten på Facebook. Jeg ble umiddelbart lei meg og følte meg mislykket. Lurer hvordan dere takler presset og spørsmålene om barn? Spesielt når dere ikke har fortalt noen om prøvingen. Jeg syns det er helt forferdelig å være ufrivillig barnløs i jula, alt man gjør i jula blir meningsløst uten barn, for eksempel å pynte juletreet, har ingen glede av å pynte lenger.. bake småkaker, lage god mat osv. Føler stor ensomhet og sorg. Når man er langtidsprøvere, over 2 år føles det enda verre enn det var tidligere. Har hatt negative tester hver mnd, det tyngder oss veldig. Anonymkode: 2497b...ed2 2
Patriotpaula Skrevet 25. desember 2018 #2 Skrevet 25. desember 2018 Stor klem til deg ❤️ Føler langt på vei på det samme som du gjør! 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #3 Skrevet 25. desember 2018 Kanskje du skal logge deg av sosiale medier for en periode? Er dere under utredning? Hvis ikke er tiden inne nå. Sender deg en stor klem! Anonymkode: af272...eab 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #4 Skrevet 25. desember 2018 Kanskje dumt å si her, men logg av forum(slik som dette) og unfollow ulike barnesider eller influencere som omhandler barn og alt slikt. Fjern også logg på pc eller mobil om du surfer mye på disse temaene. Jeg har ikke vært her på minst en mnd, og har merket at det presset jeg la på meg selv om prøving garantert ikke ville hjelpe på. Har tenkt lite over testing, temping, datoer og uker utenom det vi hsr fulgt med selv i en veldig enkel app. Bruker du mye tid på surfing, skriving osv. ville jeg begynt å underholde meg med noe annet. Trening, hobby, bøker eller noe sosialt? Det er synd at du får vondt i deg av at andre blir gravide, da ville jeg kanskje sortert tankene mine litt hos en profesjonell? Vil tro du ikke ønsker å reagere sånn, og du bør heller ikke gå rundt og føle deg mislykket! Også håper jeg dere er startet utredning slik som personen over nevner, etter 2 år kan det være greit å finne ut hvor det "stopper opp" for dere 😊 Ønsker deg ellers en riktig god jul, og håper du lykkes inn i 2019 🎄 Anonymkode: 537ed...3f0 2
Prøver18 Skrevet 26. desember 2018 #5 Skrevet 26. desember 2018 Jeg sletta Instagramkontoen min igår pga fks dette. Hater å se at andre blir gravide
Fiiol Skrevet 26. desember 2018 #6 Skrevet 26. desember 2018 Jeg ville uten tvil startet utredning for ufrivillig barnløshet. For meg var det tøft å ta det steget, men nå føler jeg en lettelse. Jeg tror følelsen av mislykkethet og sorg over at andre blir gravide er helt normalt. Det betyr jo ikke at en ikke unner andre å bli gravide, eller at man ikke er glad på andres vegne. For meg går det greit med sosiale medier, skroller bare blindt forbi. Jeg er kanskje immun, synes det alltid har vært så mye bilder av barn foran juletreet osv. For andre kanskje det hjelper å logge av. Høres ut som det kunne vært fint med en pause for din del? Pause fra sosiale medier er jo aldri feil, sånn uansett. Jeg synes det hjelper å fortelle om det til de nærmeste. Jeg blir stadig forundret over hvor mange som da betror seg til meg om at de har vært i samme situasjon, eller at de kjenner noen som er/har vært i samme situasjon. Det var nettopp et nyhetsinnslag om hvor mange barn som blir «laget på et laboratorium» jeg likte riktignok ikke den betegnelsen på prøverør. Men, det sier jo litt om hva som rører seg der ute, men som få snakker om.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #7 Skrevet 26. desember 2018 Helt enig i at dette er en tøff tid. Har selv forsøkt å få barn i over fire år, og det gjør vondt når alle rundt får barn og deler ultralydbilder på Facebook. Jeg kan absolutt bli lei meg av det, og jeg mener det er en naturlig reaksjon som er helt ok å ha. Det handler om å kjenne på sorgen over at ting ikke har blitt som man har tenkt. Og jeg hater å svare på spørsmål om mannen min og jeg planlegger barn. Samtidig som jeg lar meg selv kjenne på sorgen og tristheten, minner jeg meg selv på det fine jeg har. Blant annet verdens beste familie og den fineste mannen i hele verden. I tillegg så elsker jeg og mestrer jobben min. Jeg tror ikke at det å slette sosiale medier er en løsning. Følelsene som kommer hos meg er jo helt naturlige. Og det er ikke farlig å være litt lei seg, men det er lov å kjenne litt ekstra på det i disse dager. Det er jo både en tid hvor man deler masse hyggelig (som graviditetsnyheter), men hvor også savnet etter det man ikke har blir ekstra sterkt. Anonymkode: 76a91...906
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #8 Skrevet 27. desember 2018 21 timer siden, Fiiol skrev: Jeg ville uten tvil startet utredning for ufrivillig barnløshet. For meg var det tøft å ta det steget, men nå føler jeg en lettelse. Jeg tror følelsen av mislykkethet og sorg over at andre blir gravide er helt normalt. Det betyr jo ikke at en ikke unner andre å bli gravide, eller at man ikke er glad på andres vegne. For meg går det greit med sosiale medier, skroller bare blindt forbi. Jeg er kanskje immun, synes det alltid har vært så mye bilder av barn foran juletreet osv. For andre kanskje det hjelper å logge av. Høres ut som det kunne vært fint med en pause for din del? Pause fra sosiale medier er jo aldri feil, sånn uansett. Jeg synes det hjelper å fortelle om det til de nærmeste. Jeg blir stadig forundret over hvor mange som da betror seg til meg om at de har vært i samme situasjon, eller at de kjenner noen som er/har vært i samme situasjon. Det var nettopp et nyhetsinnslag om hvor mange barn som blir «laget på et laboratorium» jeg likte riktignok ikke den betegnelsen på prøverør. Men, det sier jo litt om hva som rører seg der ute, men som få snakker om. Vi er ferdig utredet, og fått tilbudt ivf behandling. Problemet ligger selfølgelig hos meg, og jeg hadde endometriose, men hadde ingen aning at jeg hadde det før jeg fikk diagnosen. Har stabil syklus og normalt med blødning og menssmerter.. Så er et sjokk for meg at jeg har endo. Kanskje en pause fra sosiale medier er greit nå. Der har vært ekstremt hektisk det siste året mtp utredning osv. Har vært gjennom ild å branner, tror ikke folk generelt skjønner hvor tøft det er. Men jeg er glad jeg kan diskutere det med dere i forumet. Dere andre ufrivillig barnløse er gull verdt i en slik situasjon. Anonymkode: 2497b...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #9 Skrevet 28. desember 2018 På 25.12.2018 den 20.44, AnonymBruker skrev: Kanskje du skal logge deg av sosiale medier for en periode? Er dere under utredning? Hvis ikke er tiden inne nå. Sender deg en stor klem! Anonymkode: af272...eab Dere er mange som sier at det er lurt å logge av sosiale medier, jeg tenker begynne med å ta pause fra forumene♥️ takker for tipsene. Jeg og mannen er ferdig utredet allerede i høst. Problemet ligger hos meg, da det visste seg at jeg har endometriose. Det er visstnok en veldig vanlig tilstand å ha sier gynekolog. Jeg har ingen symptomer på endometriose heller, kun sterke menssmerter en gang i måneden. Anonymkode: 2497b...ed2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #10 Skrevet 28. desember 2018 På 25.12.2018 den 18.20, Patriotpaula skrev: Stor klem til deg ❤️ Føler langt på vei på det samme som du gjør! Takker, vondt å si det, men det føles nesten litt godt å vite at man ikke er alene om dette. Setter stor pris på alle dere som forstår. Anonymkode: 2497b...ed2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #11 Skrevet 28. desember 2018 På 25.12.2018 den 23.44, AnonymBruker skrev: Kanskje dumt å si her, men logg av forum(slik som dette) og unfollow ulike barnesider eller influencere som omhandler barn og alt slikt. Fjern også logg på pc eller mobil om du surfer mye på disse temaene. Jeg har ikke vært her på minst en mnd, og har merket at det presset jeg la på meg selv om prøving garantert ikke ville hjelpe på. Har tenkt lite over testing, temping, datoer og uker utenom det vi hsr fulgt med selv i en veldig enkel app. Bruker du mye tid på surfing, skriving osv. ville jeg begynt å underholde meg med noe annet. Trening, hobby, bøker eller noe sosialt? Det er synd at du får vondt i deg av at andre blir gravide, da ville jeg kanskje sortert tankene mine litt hos en profesjonell? Vil tro du ikke ønsker å reagere sånn, og du bør heller ikke gå rundt og føle deg mislykket! Også håper jeg dere er startet utredning slik som personen over nevner, etter 2 år kan det være greit å finne ut hvor det "stopper opp" for dere 😊 Ønsker deg ellers en riktig god jul, og håper du lykkes inn i 2019 🎄 Anonymkode: 537ed...3f0 Takker for tipsene om sosiale medier. Har unnfollow flere forskjellige plattformer. Som jeg skrev til de andre, jeg og mannen er ferdig utredet og jeg hadde endometriose. Hadde ingen symptomer på endometriose eller polypper. Polyppen lå visst vanskelig til, slik at den bare måtte være der, de skal fjerne den under keisersnitt. Starter opp med ivf etter nyttår, har avventet ivf prosessen da at jeg har slitt litt med å takle at jeg faktisk har endometriose og polyppen. Tiden leger alle sår sies det♥️ nå er jeg klar for å starte ivf, var ikke klar i sommer. Anonymkode: 2497b...ed2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #12 Skrevet 28. desember 2018 På 26.12.2018 den 17.31, AnonymBruker skrev: Helt enig i at dette er en tøff tid. Har selv forsøkt å få barn i over fire år, og det gjør vondt når alle rundt får barn og deler ultralydbilder på Facebook. Jeg kan absolutt bli lei meg av det, og jeg mener det er en naturlig reaksjon som er helt ok å ha. Det handler om å kjenne på sorgen over at ting ikke har blitt som man har tenkt. Og jeg hater å svare på spørsmål om mannen min og jeg planlegger barn. Samtidig som jeg lar meg selv kjenne på sorgen og tristheten, minner jeg meg selv på det fine jeg har. Blant annet verdens beste familie og den fineste mannen i hele verden. I tillegg så elsker jeg og mestrer jobben min. Jeg tror ikke at det å slette sosiale medier er en løsning. Følelsene som kommer hos meg er jo helt naturlige. Og det er ikke farlig å være litt lei seg, men det er lov å kjenne litt ekstra på det i disse dager. Det er jo både en tid hvor man deler masse hyggelig (som graviditetsnyheter), men hvor også savnet etter det man ikke har blir ekstra sterkt. Anonymkode: 76a91...906 Fire år var helt utrolig lenge, håper så mye at 2019 er ditt fertilitets år♥️ Jeg skal starte med å kjenne litt på det jeg faktisk har, man er jo i bunnen utrolig heldig tross omstendighetene med prøving. Å starte familie er slettes ikke en selvfølge, og mange tar dette for gitt, noe som er ekstra trist for oss å høre. En venninne av meg ytret nylig misnøye med at hun nå skulle få nok en gutt, hun ville jo ha jente. Anonymkode: 2497b...ed2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #13 Skrevet 28. desember 2018 Det er vanskelig å være ufrivillig barnløs i jula. Ekstra vanskelig... Jeg "muta" personer på Facebook som hadde for vane å poste ørten bilder av babyer etc. Etter å ha prøvd på barn i 4 år, med noen spontanaborter bak meg ble vi foreldre til en liten gutt. Alle blir nok glade for å få barn, men jeg tror det er bittelitt større for oss som ventet lenge. Jeg har nå to barn, og jeg tenker ofte på hvor heldig vi har vært. Årene med ufrivillig barnløshet var forjævlig, men de har gitt en nytt perspektiv på livet. Neste år har du kanskje en urokråke som forstyrrer småkake-bakingen Og du vil vite å verdsette det Anonymkode: 8cecb...19b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #14 Skrevet 28. desember 2018 Det er jo ikke noe press om å få barn. Ikke egentlig. Folk spør ikke for å pushe på, de spør fordi de er idioter som ikke skjønner at ikke alle vil ha barn eller bare kan få det på ett knips. Mange velger jo selv å aldri få barn. Og folk idag får babyer enda når de er 50 år gamle, så aldersmessig har du sikkert god tid også. Skjønner at det er tungt å se andre bli gravide i sosiale media, men det er jo ikke deres skyld at de blir gravide og ikke du. Selv om ett barn er noe du også ønsker deg må du bare være glad på deres vegne:) dere kommer sikkert til å være stolte og dele nyheten selv når dere endelig blir gravide. Men akkurat ultralydbilder er unødvendig. Ett røngtenbilde av ett alienaktig skjelett som ingen andre enn foreldrene selv synes er fint. Fysj! 🤢 2019 blir nok deres år! Lykke til! Anonymkode: cd873...645 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #15 Skrevet 29. desember 2018 Masse lykke til med IVF i 2019! Jeg syns det hjalp litt å være mer åpne om at vi strevde. Vi sa lite om det før etter første IVF-forsøk (som ikke gikk), men da var vi åpne med en del venner og familie. Jeg syns det tok bort noe av presset, fra omverdenen i hvert fall. Det var godt å kunne svare "vi vet ikke, vi holder på med prøverør" hver gang noen begynte å spørre om vi ikke skulle ha barn snart da. Men her er man forskjellig, og det var slett ikke alle jeg ønsket å snakke med om det heller. Noen venninner var gode og snakke med, og forstod mye selv om de ikke var eller hadde vært i samme situasjon. Andre var slitsomme å snakke med, og da lot jeg være å si mer til dem. Forum har også vært veldig godt for meg. Rundt i omgangskretsen fikk folk barn uten problemer (i hvert fall tilsynelatende), men på kg har jeg snakket med andre i samme situasjon. Det har vært gull verdt å vite at vi ikke var alene. Julen 2016 var jeg der du er nå, fortvilt etter år med prøving og skulle i gang med IVF på nyåret. Julen i fjor var jeg kjempekvalm og lykkelig, og i år har datteren vår vært med på feiringen ❤️ Anonymkode: ba0d4...380 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #16 Skrevet 30. desember 2018 På 25.12.2018 den 16.37, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er tøft å scrolle gjennom sosiale medier. Alle graviditetene og ultralydbildene som blir publisert. Jeg sliter kjempe hardt nå da vi har vært prøvere i langt over 2 år, og jeg hadde en spontanabort i høst, mens vi var på ferie. Får ikke sove på natten pga alle tanker å press, fikk også vite at to nye venninner har publisert graviditeten på Facebook. Jeg ble umiddelbart lei meg og følte meg mislykket. Lurer hvordan dere takler presset og spørsmålene om barn? Spesielt når dere ikke har fortalt noen om prøvingen. Jeg syns det er helt forferdelig å være ufrivillig barnløs i jula, alt man gjør i jula blir meningsløst uten barn, for eksempel å pynte juletreet, har ingen glede av å pynte lenger.. bake småkaker, lage god mat osv. Føler stor ensomhet og sorg. Når man er langtidsprøvere, over 2 år føles det enda verre enn det var tidligere. Har hatt negative tester hver mnd, det tyngder oss veldig. Anonymkode: 2497b...ed2 Føler med deg😭 Anonymkode: 4b50a...f76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå