AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #1 Skrevet 25. desember 2018 Jeg har fått ny fast jobb offshore og er gravid. Jeg er 11 uker på vei. Flere har spørt meg ang den nye jobben og om jeg ikke får den nå siden jeg har 6 mnd prøverid. Jeg er ganske så sikker på at de ikke kan la være å ansette meg pga jeg er gravid. Jeg har signert kontrakt.... Anonymkode: bca54...cad
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #2 Skrevet 25. desember 2018 Har du lov å jobbe offshore som gravid da? Anonymkode: 167e5...608 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #3 Skrevet 25. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du lov å jobbe offshore som gravid da? Anonymkode: 167e5...608 Jada tom uke 28. Jeg gjorde det sist jeg gikk gravid, da jobbet jeg som vikar... Anonymkode: bca54...cad
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #4 Skrevet 25. desember 2018 Med tanke på sikkerhet o.l er jeg ikke helt sikker på om du faktisk får jobbe offshore under svangerskap. Anonymkode: f77ec...cf2
petterm Skrevet 25. desember 2018 #5 Skrevet 25. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått ny fast jobb offshore og er gravid. Jeg er 11 uker på vei. Flere har spørt meg ang den nye jobben og om jeg ikke får den nå siden jeg har 6 mnd prøverid. Jeg er ganske så sikker på at de ikke kan la være å ansette meg pga jeg er gravid. Jeg har signert kontrakt.... Anonymkode: bca54...cad Oppsigelse skal være saklig begrunnet, også i prøvetiden. Graviditet er ikke en saklig begrunnelse for oppsigelse. Graviditet varer jo ikke evig, så du kan jo jobbe når graviditet og permisjonstiden er over. Graviditet er en "risiko" når man ansetter kvinner i fruktbar alder. 😀 Hvis du ikke er organisert så kan det være strategisk å organisere seg i tilfelle det skulle bli problemer. 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #6 Skrevet 25. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Med tanke på sikkerhet o.l er jeg ikke helt sikker på om du faktisk får jobbe offshore under svangerskap. Anonymkode: f77ec...cf2 Jo i det selskapet jeg skal jobbe for, får vi jobbe tom uke 28! Anonymkode: bca54...cad
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #7 Skrevet 25. desember 2018 1 time siden, petterm skrev: Oppsigelse skal være saklig begrunnet, også i prøvetiden. Graviditet er ikke en saklig begrunnelse for oppsigelse. Graviditet varer jo ikke evig, så du kan jo jobbe når graviditet og permisjonstiden er over. Graviditet er en "risiko" når man ansetter kvinner i fruktbar alder. 😀 Hvis du ikke er organisert så kan det være strategisk å organisere seg i tilfelle det skulle bli problemer. Takk for svar. Jeg er organisert☺️ Jeg snakket med en som jobber i selskapet som var gravid da hun signerte kontrakten og jeg får beholde jobben. Det eneste er at jeg må utsatte et kurs til etter permisjon. Det kan også være at sjefene velger å la meg vente med oppstart etter permisjon. Jeg ønsker jobbe så lenge jeg kan, men det er ingen krise om jeg må vente heller☺️ Anonymkode: bca54...cad
petterm Skrevet 25. desember 2018 #8 Skrevet 25. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg er organisert☺️ Jeg snakket med en som jobber i selskapet som var gravid da hun signerte kontrakten og jeg får beholde jobben. Det eneste er at jeg må utsatte et kurs til etter permisjon. Det kan også være at sjefene velger å la meg vente med oppstart etter permisjon. Jeg ønsker jobbe så lenge jeg kan, men det er ingen krise om jeg må vente heller☺️ Anonymkode: bca54...cad Bare pass på at du jobber minst seks av de siste ti månedene før permisjonen begynner, sånn at du får foreldrepenger. 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #9 Skrevet 25. desember 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo i det selskapet jeg skal jobbe for, får vi jobbe tom uke 28! Anonymkode: bca54...cad Høres rart ut. Sikker på det ikke er uke 24? Dere flyr vel ut med helikopter? Støygrensen nå er 85 desibel ved uke 24. Ett helikopter overskrider jo det. Er det en av de stillingene i forpleiningen som starter opp nå over nyttår du har fått? Men nei - det at du er gravid er ikke gyldig grunn til oppsigelse. Gi jernet de turene du er ute nå og vis hva du er god for. Så kan du jo ta kortere permisjonstid hvis det er det og splitte permisjonen med far. Du får jo plenty med fritid etterhvert uansett. Det viktigste er ihvertfall at du er 100% ærlig så tidlig som mulig om graviditeten. Det opprettet tillit Anonymkode: e19f9...1b9 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #10 Skrevet 25. desember 2018 De kan ikke la være å gi deg fast jobb etter prøvetiden pga graviditet. Hvis du ikke skulle få det fast jobb, er det arbeidsgiver som har bevisbyrden med å vise at arbeidsforholdet IKKE ble avsluttet pga graviditeten, men pga andre ting (som at du er udugelig). Og det er vanskelig. Anonymkode: 4d119...095
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå