AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #1 Del Skrevet 25. desember 2018 Jeg går indøk på NTNU og dette er startlønnen. Jeg hadde nesten bare 6ere fra VGS, har levd fattigslig i fem år og tatt opp lån fremfor å tjene penger, har gått glipp av den enorme boligprisveksten jeg ville hatt om jeg hadde begynt å jobbe som 16–18-åring og kjøpt bolig tidlig. Og så er startlønnen bare litt mer enn gjennomsnittlig inntekt i Norge. I andre land får man langt mer igjen for å ha studert. Anonymkode: bd09d...7c2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 Populært innlegg #2 Del Skrevet 25. desember 2018 Det er en god startlønn! Anonymkode: 94376...168 82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 Populært innlegg #3 Del Skrevet 25. desember 2018 Du er grådig Anonymkode: b1385...0db 133 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #4 Del Skrevet 25. desember 2018 Min startlønn var 450 000. Master. Jobber for Staten. Anonymkode: 9dfb3...e8e 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #5 Del Skrevet 25. desember 2018 Å buhu. Anonymkode: 484b6...7c8 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrodeF Skrevet 25. desember 2018 #6 Del Skrevet 25. desember 2018 Det er akkurat passe. Det kjipe er at du aldri vil komme så fryktelig mye høyere enn 1 mill. Du burde satset på noe annet dersom høyest mulig inntekt er målet ditt. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 Populært innlegg #7 Del Skrevet 25. desember 2018 Det er en god startlønn! Jeg har langt mer utdanning enn deg (9,5 år, inkludert en PhD), har jobbet i snart 15 år etter at jeg var ferdig med det første studiet mitt, og tjener først nå over 600k. Tror du bør komme ut av indøk-bobla du har levd i og innser at det er ikke slik i det virkelige liv at master = millionlønn. Anonymkode: c5c28...17f 80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #8 Del Skrevet 25. desember 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er grådig Anonymkode: b1385...0db Enig! Anonymkode: 926aa...8ef 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 25. desember 2018 #9 Del Skrevet 25. desember 2018 Det er noe galt med deg 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #10 Del Skrevet 25. desember 2018 10 minutter siden, FrodeF skrev: Det er akkurat passe. Det kjipe er at du aldri vil komme så fryktelig mye høyere enn 1 mill. Du burde satset på noe annet dersom høyest mulig inntekt er målet ditt. Som hva ? Anonymkode: 0b8c4...9e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 25. desember 2018 #11 Del Skrevet 25. desember 2018 Så få deg jobb i dette andre landet da? 30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 Populært innlegg #12 Del Skrevet 25. desember 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går indøk på NTNU og dette er startlønnen. Jeg hadde nesten bare 6ere fra VGS, har levd fattigslig i fem år og tatt opp lån fremfor å tjene penger, har gått glipp av den enorme boligprisveksten jeg ville hatt om jeg hadde begynt å jobbe som 16–18-åring og kjøpt bolig tidlig. Og så er startlønnen bare litt mer enn gjennomsnittlig inntekt i Norge. I andre land får man langt mer igjen for å ha studert. Anonymkode: bd09d...7c2 Er det du som starter alle disse skrytetrådene av at du går indøk eller er det bare mange av dere på indøk som er så stolte av studiet deres at dere ikke klarer å la være å skryte av det? Også maskert med at startlønnen på 600-700 er dårlig. Gjesp. Anonymkode: 50842...b8e 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #13 Del Skrevet 25. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det du som starter alle disse skrytetrådene av at du går indøk eller er det bare mange av dere på indøk som er så stolte av studiet deres at dere ikke klarer å la være å skryte av det? Også maskert med at startlønnen på 600-700 er dårlig. Gjesp. Anonymkode: 50842...b8e Hva er det å skryte av mener du? Hvorfor skryte av dette studiet som knapt gir bedre lønn enn en industriarbeider? Anonymkode: bd09d...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 Populært innlegg #14 Del Skrevet 25. desember 2018 De som går på indøk kan ikke være voldsomt smarte akkurat, når de først etter endt studie oppdager vilkårene i yrket de har valgt...😂 Anonymkode: 38072...56a 58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #15 Del Skrevet 25. desember 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en god startlønn! Jeg har langt mer utdanning enn deg (9,5 år, inkludert en PhD), har jobbet i snart 15 år etter at jeg var ferdig med det første studiet mitt, og tjener først nå over 600k. Tror du bør komme ut av indøk-bobla du har levd i og innser at det er ikke slik i det virkelige liv at master = millionlønn. Anonymkode: c5c28...17f Indøkbobla? Vi får jo ikke millionlønn vi heller så skjønner ikke hvor du har det fra at vi tror master = millionlønn. Anonymkode: bd09d...7c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #16 Del Skrevet 25. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det å skryte av mener du? Hvorfor skryte av dette studiet som knapt gir bedre lønn enn en industriarbeider? Anonymkode: bd09d...7c2 Jeg tror ikke på at noen som tilsynelatende er oppegående nok til å gå indøk er så lite opplyst som du fremstår her. Anonymkode: 50842...b8e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #17 Del Skrevet 25. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De som går på indøk kan ikke være voldsomt smarte akkurat, når de først etter endt studie oppdager vilkårene i yrket de har valgt...😂 Anonymkode: 38072...56a Jeg har jo visst om det hele tiden men det er jo faktisk det beste i Norge. Har man tatt sivøk på NHH eller BI, jus eller medisin så er det enda dårligere. Hva mener du man skulle valgt hvis penger er det viktigste? Hele poenget er jo at i Norge er utdannelse nærmest verdiløst. Man tjener nesten likt som industriarbeider med kun yrkesfaglig VGS. Sykt. Anonymkode: bd09d...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #18 Del Skrevet 25. desember 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går indøk på NTNU og dette er startlønnen. Jeg hadde nesten bare 6ere fra VGS, har levd fattigslig i fem år og tatt opp lån fremfor å tjene penger, har gått glipp av den enorme boligprisveksten jeg ville hatt om jeg hadde begynt å jobbe som 16–18-åring og kjøpt bolig tidlig. Og så er startlønnen bare litt mer enn gjennomsnittlig inntekt i Norge. I andre land får man langt mer igjen for å ha studert. Anonymkode: bd09d...7c2 Grunnen til at man får mer uttelling for utdanning i andre land er på ingen måte alltid at tilsvarende yrke har mer betalt i utlandet, men snarere at de yrkene som ikke anses som "gode" jobber ofte er langt lavere betalt enn en tilsvarende "mindre god" jobb i Norge. Med andre ord, forskjellen er ofte større, men det er bunnen som er lavere, og ofte ikke toppen som er høyere for nyutdannede. 600-700K er en god startlønn, og står man på kan man tjene mer. Det er først etter studiene man beviser sin verdi, det kan jeg love deg (Ikke selv studert akkurat indøk men noe innen teknologi). Skal man tjene virkelig mye (som i betydning 5 mill+) er det nesten umulig å gå for en tradisjonell vei der man jobber seg opp. Noen få % greier å bli partnere i f. eks. konsulentselskap innen 20 år, men nåløyet er trangt. Man må nesten gå gründerveien og starte opp noe seriøst med stort potensiale. Anonymkode: cbc01...6db 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #19 Del Skrevet 25. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke på at noen som tilsynelatende er oppegående nok til å gå indøk er så lite opplyst som du fremstår her. Anonymkode: 50842...b8e Men hva skulle jeg få ut av å skryte anonymt på KG? Og hva er det egentlig å skryte av? At det er høyt snitt for å komme inn? Det er jo høyere på medisin. Anonymkode: bd09d...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #20 Del Skrevet 25. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jo visst om det hele tiden men det er jo faktisk det beste i Norge. Har man tatt sivøk på NHH eller BI, jus eller medisin så er det enda dårligere. Hva mener du man skulle valgt hvis penger er det viktigste? Hele poenget er jo at i Norge er utdannelse nærmest verdiløst. Man tjener nesten likt som industriarbeider med kun yrkesfaglig VGS. Sykt. Anonymkode: bd09d...7c2 Det er ikke så mange industriarbeidere som tjener 600-700K. Da er det i så fall med en god del risikotillegg eller tillegg for svært ubekvem arbeidstid/arbeid på lite gjestmilde plasser. Industriarbeidere/håndverkere som har netto inntekt på 600/700+ har som regel egen bedrift, og da også mesterbrev og/eller teknisk fagskole som er en tilleggsutdannelse. Anonymkode: cbc01...6db 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå