Gå til innhold

Svigerfamilien vi feiret med tok ikke kontakt med 1 åringen vår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen med mannens familie igår og idag. Vi har en baby på 1 år og en storebror på 6. Familien til mannen henvendte seg ikke til 1 åringen EN gang i løpet av disse dagene :( Ikke bestemoren eller noen av hans tanter og onkler.

Anonymkode: 3da0f...c4d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist,det høres rart ut ja,kan det være at de ikke er så flink med små barn?? Uansett rar oppførsel ja.ville fått mannen til å ta det opp med de på en fin måte.

Anonymkode: 805e8...04b

• Liker 5
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så trist,det høres rart ut ja,kan det være at de ikke er så flink med små barn?? Uansett rar oppførsel ja.ville fått mannen til å ta det opp med de på en fin måte.

Anonymkode: 805e8...04b

Jeg vet ikke 😕 de tok stor del av storebrorens liv...

Skrevet

Det er uakseptabelt faktisk! Jeg hadde konfrontert dem eller dratt hjem. 

Stakkars barn

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Rucula skrev:

Det er uakseptabelt faktisk! Jeg hadde konfrontert dem eller dratt hjem. 

Stakkars barn

Hva tenker du jeg burde si? Da tar de sikkert mer avstand...

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du jeg burde si? Da tar de sikkert mer avstand...

Hardu prøvd å aktivt innvolvere barnet? 

Løfte barnet mot farmor og si "heihei farmor"

eller få de andre i familien til å holde barnet? 

Eller si sånn " oi seee hva onkel driver med"? 

Osv?

• Liker 21
Skrevet
5 minutter siden, Rucula skrev:

Hardu prøvd å aktivt innvolvere barnet? 

Løfte barnet mot farmor og si "heihei farmor"

eller få de andre i familien til å holde barnet? 

Eller si sånn " oi seee hva onkel driver med"? 

Osv?

Nei jeg føler det blir falskt når de er så avvisende, og tør ikke ta det steget da...

• Liker 2
Skrevet

Absolutt ikke sikkert det er noe personlig mot 1-åringen i det heletatt da. Om man ikke er noe flink til det og er redd for (selvsagt tåpelig, men dog) å dikke og tulle litt med barnet, så blir det ikke en situasjon man blir særlig interessert i å gå inn i.

For da følger alle med på det - ikke for det er teit, men fordi det er søtt. MEN det føler ikke personen som sitter med babyen der og da. Man kan bli redd for å drite seg ut og det blir unaturlig. Kan være vanskelig å forandre folk på så måte.

Jeg snakker på vegne av litt stive folk her som ikke kan slippe seg helt løs, personlig synes jeg det er sjarmerende uansett om man er flink til det eller ikke. Så lenge man genuint prøver, så er det ingen måte å 'drite seg ut'.

Kanskje du bør begynne å introdusere 1-åringen når dere alle sammen f.eks sitter i sofaen? Få barnet opp i sofaen også, imellom dere, så løsner de kanskje litt opp.

• Liker 15
Skrevet
40 minutter siden, Gent82 skrev:

Absolutt ikke sikkert det er noe personlig mot 1-åringen i det heletatt da. Om man ikke er noe flink til det og er redd for (selvsagt tåpelig, men dog) å dikke og tulle litt med barnet, så blir det ikke en situasjon man blir særlig interessert i å gå inn i.

For da følger alle med på det - ikke for det er teit, men fordi det er søtt. MEN det føler ikke personen som sitter med babyen der og da. Man kan bli redd for å drite seg ut og det blir unaturlig. Kan være vanskelig å forandre folk på så måte.

Jeg snakker på vegne av litt stive folk her som ikke kan slippe seg helt løs, personlig synes jeg det er sjarmerende uansett om man er flink til det eller ikke. Så lenge man genuint prøver, så er det ingen måte å 'drite seg ut'.

Kanskje du bør begynne å introdusere 1-åringen når dere alle sammen f.eks sitter i sofaen? Få barnet opp i sofaen også, imellom dere, så løsner de kanskje litt opp.

Jeg burde sikkert det, absolutt.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke 😕 de tok stor del av storebrorens liv...

Da så de vel at storebror hadde mer nytte av deres oppmerksomhet enn den lille.

Anonymkode: d8c70...22f

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da så de vel at storebror hadde mer nytte av deres oppmerksomhet enn den lille.

Anonymkode: d8c70...22f

Handler om hva de interesser seg for da. 1 åringer skjønner mye,skal ikke mye til.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en sånn person som er fryktelig dårlig med så små barn. Jeg blir helt stiv og aner ikke hvordan jeg skal oppføre meg. Jeg er livredd for å si eller gjøre noe feil slik at barnet skal bli lei seg 🙈 Jeg trenger faktisk et dytt i ræva for å snakke med så små barn. Ikke fordi jeg ikke liker dem eller er vrang, men fordi jeg er så himla usikker når de er så små. Hadde du tatt 1 åringen din og satt den ved siden av meg derimot hadde det løst mye av situasjonen for meg :)  6 åringen derimot hadde jeg storkost meg sammen med fra første sekund. De skjønner jeg hvordan fungerer 🤪

Nå er dette så klart satt litt på spissen, men poenget mitt er at ikke alle vet helt hvordan de skal oppføre seg rundt så små barn. Mye mulig de er som meg og bare trenger en dytt i ræva 😆

• Liker 22
Skrevet

Hvordan "tar man kontakt med" en ettåring? 

Anonymkode: 2c383...ba0

• Liker 11
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg burde sikkert det, absolutt.

Det er verdt et forsøk iallefall. Og snakk med typen din om det så han også er om bord på det.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har mye å lære.

• Liker 12
Skrevet

Du har mye å lære.

Det var lite informativt. 

• Liker 18
Skrevet

Du tar han til deg, holder han inn til deg, kommuniserer med ansiktsuttrykk og en mild stemme. Det er utrolig når man har prøvd på dette, og se hvordan de responderer! Kan sitte på bussen, et lite spedbarn blir trillet inn av sin mor, sitter noen meter unna! Møter barnet med et smilende blikk, og se hvordan de responderer! Alltid med et smil og oppmerksomhet tilbake. Har gjort dette flere ganger på bussen, uten at foreldrene har lagt merke til det en gang, bare med blikket og ansiktsuttrykket får man frem et smil i det lille barnet sitt ansikt :)  Like fornøyelig hver eneste gang. Gud signe barnet !

• Liker 11
Skrevet

Er ikke alle som liker barn vet du.

Anonymkode: fe59d...5c6

• Liker 5
Skrevet
29 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Du tar han til deg, holder han inn til deg, kommuniserer med ansiktsuttrykk og en mild stemme. Det er utrolig når man har prøvd på dette, og se hvordan de responderer! Kan sitte på bussen, et lite spedbarn blir trillet inn av sin mor, sitter noen meter unna! Møter barnet med et smilende blikk, og se hvordan de responderer! Alltid med et smil og oppmerksomhet tilbake. Har gjort dette flere ganger på bussen, uten at foreldrene har lagt merke til det en gang, bare med blikket og ansiktsuttrykket får man frem et smil i det lille barnet sitt ansikt :)  Like fornøyelig hver eneste gang. Gud signe barnet !

Faen ta Gud! 

Anonymkode: 364ec...f70

• Liker 6
Skrevet

En 1-åring er ekstremt lite interessant når det ikke er ens egen 🤷🏼‍♀️

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...