Gasellen Skrevet 25. desember 2018 #21 Skrevet 25. desember 2018 8 minutter siden, Sofia2018 skrev: Hvis fu leste innlegget sånn jeg mente det skulle leses så var planen at vi skulle avle på henne som betaling men, siden operasjonen hun tok gjør at hun ikke er egnet til avl så har jeg bedt om at jeg får dekt utgiftene mine. Ok da henger jeg med! Da skjønner jeg:) 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #22 Skrevet 25. desember 2018 4 timer siden, Sofia2018 skrev: Å kalle folk blåst eller løgner er ganske heftig. Avtalen var at vi skulle ha et kull på henne som takk for hjelpen men så vil plutselig eier ha henne tilbake , vi sa at hun får løpetid nå i mars og vil ha henne til da, men nei da. Da står jeg det da. Vi hadde en avtale om at hun skulle dekke utgifter underveis men det ble ikke sånn dessverre. Det er en ekstrem dårlig deal. Du betaler ikke for en hund som ikke er din! Å betale utgifter for graviditeten og eventuelt fødsel, fordi avtalen er at du skal få en valp. Den forstår jeg, hadde aldri gått med på den selv, da hundeeier kan få potensielt hundre tusen for valpene om de er registrerte og du sitter igjen med en syk valp. Chihuahuaer kan sjeldent føde normalt og det ender med en dyr keisersnitt med oppfølging og utredning før fødsel!.. men den unnskyldningen er forståelig at noen kan ty til eller gå med på. Men å betale 30.000 kr for en hund som ikke er din som du bare passer på, det er en idiotisk avtale som svært få oppegående folk hadde gått med på. Anonymkode: c2085...135 4
Gjest Sofia2018 Skrevet 25. desember 2018 #23 Skrevet 25. desember 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en ekstrem dårlig deal. Du betaler ikke for en hund som ikke er din! Å betale utgifter for graviditeten og eventuelt fødsel, fordi avtalen er at du skal få en valp. Den forstår jeg, hadde aldri gått med på den selv, da hundeeier kan få potensielt hundre tusen for valpene om de er registrerte og du sitter igjen med en syk valp. Chihuahuaer kan sjeldent føde normalt og det ender med en dyr keisersnitt med oppfølging og utredning før fødsel!.. men den unnskyldningen er forståelig at noen kan ty til eller gå med på. Men å betale 30.000 kr for en hund som ikke er din som du bare passer på, det er en idiotisk avtale som svært få oppegående folk hadde gått med på. Anonymkode: c2085...135 Det var meningen at vi skulle ha hele kullet. Altså inntekt fra kullet
Gasellen Skrevet 25. desember 2018 #24 Skrevet 25. desember 2018 Men dere hadde ingen avtale for hva dere kunne gjøre hvis det gikk galt og tispa ikke kunne avles på? Det er jo en rase som er veldig utsatt for problemer mener jeg. Som andre har nevnt, forhandle en nedbetalingsplan. Men ikke hold igjen tispa. Den er ikke din og de kan anmelde deg for det. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #25 Skrevet 25. desember 2018 Hvorfor skal du absolutt beholde henne frem til neste løpetid, og du ikke har tenkt å sette kull på henne? Har du forresten drevet med oppdrett før og har erfaring her eller kom en av dere bare på at du kunne få betaling i form av å bare produsere et par valper? Jeg synes det høres rart ut, men jeg vet jo ikke om noen av dere er/har vært oppdrettere. Chihuahuaer har ofte trøblete fødsler, og det virker usympatisk å la en hund gå gjennom det for at man skal få betalt regningene sine. Når det kommer til problemet med betaling så får du håpe at eier skriver under på en nedbetalingsplan. Ser ikke at du kan gjøre noe annet uten å betale i dyre dommer for advokat. Anonymkode: 506ac...c71 5
Gjest Sofia2018 Skrevet 26. desember 2018 #26 Skrevet 26. desember 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du absolutt beholde henne frem til neste løpetid, og du ikke har tenkt å sette kull på henne? Ser at det ikke er kommet frem i innlegget men hun ble operert den 20 desember for patella. Planen var jo å sette kull men ikke når hun nå er operert. Har du forresten drevet med oppdrett før og har erfaring her eller kom en av dere bare på at du kunne få betaling i form av å bare produsere et par valper? Har vokst opp med oppdrett og har selv hatt egne valpekull. Jeg synes det høres rart ut, men jeg vet jo ikke om noen av dere er/har vært oppdrettere. Chihuahuaer har ofte trøblete fødsler, og det virker usympatisk å la en hund gå gjennom det for at man skal få betalt regningene sine. Nå har ikke jeg sagt at det er grunnen. Jeg har ikke noe problemer med å dekke regningene og de er betalt. Jeg fant fort ut at hun ikke kom til å kunne betale meg et rødt øre for hundepasser og spurte henne om hva hun tenkte. Sammen ble vi enige om kull. Tispa er høyt premiert, jeg har dratt henne frem til championate. Men når hun nå ikke kan parres så ville jeg gjerne ha egenandel min tilbake. Men det ser ikke ut som om jeg får det. 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det kommer til problemet med betaling så får du håpe at eier skriver under på en nedbetalingsplan. Ser ikke at du kan gjøre noe annet uten å betale i dyre dommer for advokat. Anonymkode: 506ac...c71 Sannsynligvis går det mot at jeg ikke får noe for siste SMS fra personen nå sier at hun ikke har penger til meg. Men ja jeg må levere hunden, er ikke vrang. Bare veldig veldig skuffa
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #27 Skrevet 26. desember 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Chihuahuaer har ofte trøblete fødsler, og det virker usympatisk å la en hund gå gjennom det for at man skal få betalt regningene sine. Anonymkode: 506ac...c71 Dette i seg selv er grunn nok til å slutte å avle/kjøpe hunder av denne hunderasen!! Samme med feks Fransk Bulldog som også må ha veterinærhjelp under nesten alle fødsler. Jeg håper folk leser seg godt opp før de bestemmer seg for hunderaser og ikke bare tar noe de synes er lite og søtt.. Ts, jeg tror ikke du har mye å slå i bordet med uten en skriftlig avtale. Men jeg ville prøvd meg på en tekstmelding hvor du foreslår feks 2000,- mnd i 15 mnd. Da har du fått igjen alt om halvannet år. Er dette "proffe" som driver kennel eller amatøroppdrettere som bare liker tjene noen ekstra kroner? Du hadde nok ikke tjent inn igjen utgiftene på ett valpekull uansett. Chihuahua får ofte bare to/tre valper og det er så himla mange amatøroppdrettere som selger disse valpene nå at prisene har sunket ned i 10 000,- (før lå de ofte på 30 000,-) i tillegg skal de fôres opp, vennes til pelsstell, vaksineres, chippes, og registreres i kennelklubben. Om ikke er de enda mindre "verdt" prismessig. Samme hvis ikke de har resultater fra utstilling og vise til. Eier av Hannhunden skal også ha betalt. Jeg tror rett og slett du har gjort en veldig dårlig deal desverre. Håper du har hatt noen fine år med hunden om ikke annet. Anonymkode: 05c0b...6a5 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #28 Skrevet 26. desember 2018 11 timer siden, Sofia2018 skrev: Sannsynligvis går det mot at jeg ikke får noe for siste SMS fra personen nå sier at hun ikke har penger til meg. Men ja jeg må levere hunden, er ikke vrang. Bare veldig veldig skuffa Hvis hunden har vært syk og har paella skal den ikke avles på, meld fra til NKK så blir ikke eventuelle valpekull registret der. 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette i seg selv er grunn nok til å slutte å avle/kjøpe hunder av denne hunderasen!! Samme med feks Fransk Bulldog som også må ha veterinærhjelp under nesten alle fødsler. Jeg håper folk leser seg godt opp før de bestemmer seg for hunderaser og ikke bare tar noe de synes er lite og søtt.. Ts, jeg tror ikke du har mye å slå i bordet med uten en skriftlig avtale. Men jeg ville prøvd meg på en tekstmelding hvor du foreslår feks 2000,- mnd i 15 mnd. Da har du fått igjen alt om halvannet år. Er dette "proffe" som driver kennel eller amatøroppdrettere som bare liker tjene noen ekstra kroner? Du hadde nok ikke tjent inn igjen utgiftene på ett valpekull uansett. Chihuahua får ofte bare to/tre valper og det er så himla mange amatøroppdrettere som selger disse valpene nå at prisene har sunket ned i 10 000,- (før lå de ofte på 30 000,-) i tillegg skal de fôres opp, vennes til pelsstell, vaksineres, chippes, og registreres i kennelklubben. Om ikke er de enda mindre "verdt" prismessig. Samme hvis ikke de har resultater fra utstilling og vise til. Eier av Hannhunden skal også ha betalt. Jeg tror rett og slett du har gjort en veldig dårlig deal desverre. Håper du har hatt noen fine år med hunden om ikke annet. Anonymkode: 05c0b...6a5 Helt enig. Det er skammelige mange som driver med uvettig avl. Den siste jeg hørte om tilbød sin hannhund som bare hadde en testikkel, underbitt og paella til avl hos en som er mer seriøs. Svaret var selvfølgelig nei fra tispas eier, og vi måtte le litt av det. Hannhunden fungerer fint, men er ikke egnet til avl. Det samme med tispa til ts. Skriv et gjeldsbrev ts, med to uavhengige vitner. Da står saken din sterkt hvis hun ikke betaler for eksempel i løpet av to år. Anonymkode: 78d8e...877 2
Gjest Sofia2018 Skrevet 26. desember 2018 #29 Skrevet 26. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette i seg selv er grunn nok til å slutte å avle/kjøpe hunder av denne hunderasen!! Samme med feks Fransk Bulldog som også må ha veterinærhjelp under nesten alle fødsler. Jeg håper folk leser seg godt opp før de bestemmer seg for hunderaser og ikke bare tar noe de synes er lite og søtt.. Ts, jeg tror ikke du har mye å slå i bordet med uten en skriftlig avtale. Men jeg ville prøvd meg på en tekstmelding hvor du foreslår feks 2000,- mnd i 15 mnd. Da har du fått igjen alt om halvannet år. Er dette "proffe" som driver kennel eller amatøroppdrettere som bare liker tjene noen ekstra kroner? Vi driver ikke stor oppdrett av de rasene vi har. Og vi har kennel navn. Jeg har meldt hunden inn til NKK og sendt med de papirene jeg har. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du hadde nok ikke tjent inn igjen utgiftene på ett valpekull uansett. Chihuahua får ofte bare to/tre valper og det er så himla mange amatøroppdrettere som selger disse valpene nå at prisene har sunket ned i 10 000,- (før lå de ofte på 30 000,-) i tillegg skal de fôres opp, vennes til pelsstell, vaksineres, chippes, og registreres i kennelklubben. Om ikke er de enda mindre "verdt" prismessig. Samme hvis ikke de har resultater fra utstilling og vise til. Eier av Hannhunden skal også ha betalt. Hannhunden har vi klar så det var null problem. Men det ble ikke valper på denne tispa. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror rett og slett du har gjort en veldig dårlig deal desverre. Håper du har hatt noen fine år med hunden om ikke annet. Anonymkode: 05c0b...6a5
Gasellen Skrevet 26. desember 2018 #30 Skrevet 26. desember 2018 Synes ikke du skal samarbeide med hundens eier flere ganger ts. Eier virker temmelig useriøs...
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #31 Skrevet 26. desember 2018 Det er noe som ikke stemmer her, @Sofia2018. 13 timer siden, Sofia2018 skrev: Tispa er høyt premiert, jeg har dratt henne frem til championate. - men, forsikret er den ikke. Det er jo 'noe' uvanlig, eller... Jeg tror du tuller med oss. Anonymkode: 0077b...6d1 2
Gjest Sofia2018 Skrevet 26. desember 2018 #32 Skrevet 26. desember 2018 8 minutter siden, Gasellen skrev: Synes ikke du skal samarbeide med hundens eier flere ganger ts. Eier virker temmelig useriøs... Hun blir blokkert på alle måter.
Gjest Sofia2018 Skrevet 26. desember 2018 #33 Skrevet 26. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er noe som ikke stemmer her, @Sofia2018. - men, forsikret er den ikke. Det er jo 'noe' uvanlig, eller... Jeg tror du tuller med oss. Anonymkode: 0077b...6d1 Jeg har vel aldri sagt at den ikke er forsikret har jeg? Den er det men flere av tingene den er operert for dekkes ikke av forsikringen samt at alle forsikringer har en egen andel.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #34 Skrevet 26. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er noe som ikke stemmer her, @Sofia2018. - men, forsikret er den ikke. Det er jo 'noe' uvanlig, eller... Jeg tror du tuller med oss. Anonymkode: 0077b...6d1 Forsikringen dekker ikke alltid rasetypiske sykdommer særlig godt. De kan ha svært høy egenandel. Anonymkode: 05c0b...6a5 2
Gjest Sofia2018 Skrevet 26. desember 2018 #35 Skrevet 26. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forsikringen dekker ikke alltid rasetypiske sykdommer særlig godt. De kan ha svært høy egenandel. Anonymkode: 05c0b...6a5 Innovervendt øyehår= 5000 i egenandel. Vi har 20% egenandel + 1500 PR skade så ja det blir noe. Med skade mener jeg hver gang den har vært under behandling.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #36 Skrevet 26. desember 2018 1 minutt siden, Sofia2018 skrev: Innovervendt øyehår= 5000 i egenandel. Vi har 20% egenandel + 1500 PR skade så ja det blir noe. Med skade mener jeg hver gang den har vært under behandling. Håper ikke eier gir F og avler videre på den til tross for plagene.. Anonymkode: 05c0b...6a5 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #37 Skrevet 26. desember 2018 Herregud, folk er gærne. Avle på en hund som har kostet 30 000 i egenandeler på 2 år! Anonymkode: 05714...ca0 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #38 Skrevet 26. desember 2018 Jeg tror du burde ringe Jussbuss eller noe og spørre den gjengen hva slags rettigheter du har. Har du meldinger, eposter, eller vitner som kan bekrefte at du passa hunden den tiden pga eiers helsemessige tilstand? Å bare si at det ikke er penger til deg er tull. Forstår at syke folk ikke har penger, men da har de ikke råd til hundehold heller. Du skjønner jo at vedkommende her ikke har tenkt å gjøre opp, men om du vil gå fullt ut, kan du anmelde dette og se om det havner i feks forliksrådet. Anonymkode: 76250...9ef 1
Gjest Sofia2018 Skrevet 26. desember 2018 #39 Skrevet 26. desember 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, folk er gærne. Avle på en hund som har kostet 30 000 i egenandeler på 2 år! Anonymkode: 05714...ca0 Det var kun patella som gjorde at hun ble stoppet som avla tispe. De andre er andre ting. Hun hadde ikke blitt avlet på nå pga patellaen
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #40 Skrevet 27. desember 2018 Forstår ikke helt hvorfor du sitter med ansvaret for forsikringen? Skrev du over forsikrigen på deg da når du skulle passe hunden? Du har ingen rett på hunden dessverre selv om du har gjort en bra jobb og passet på hunden i 2 år. Skjønner ikke helt dette her med betalingen for oprasjonene heller.. Hunden har vært operert utrolig mange ganger iløpet av de to siste årene, som du har betalt. Så skulle du få betalting i at du skulle få et kull med valper av de? Men så sier du at hunden ikke kan avles på pga alle oprasjonene? 🤔 Anonymkode: 08c24...d52 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå