Gå til innhold

Noen som kun har gode og morsomme opplevelser fra julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vær snill å fortell 😄 syns det var mye rart her i dag. Hm.

Jeg hadde det koselig med en gjeng hunder, for jeg var mer eller mindre ute av drift pga en kropp som streika. Så jeg ble frivillig hundepasser til en storfamilie som er i overkant glad i de firbeinte. Godt selkap da:-)

Så kom noen av familien hit med julemiddag som jeg åt etter midnatt pluss åpnet gaver. Var faktisk veldig fornøyd med alle gitt. Skjønner at det ikke er for gitt! 

Regner med at det er flere som koste seg og hadde en fin kveld? Om dere var alene eller ikke. Ble litt sånn satt ut her av så mye klaging og misfornøyelse med gaver og mat. Del gjerne fine gaver og morsomme opplevelser. Hadde jo vært litt ok det da. 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var godt fornøyd med å spise meg overmett på pinnekjøtt og synke ned i sofaen etterpå. Det har vært et travelt år så det å kunne slappe av uten "mas" og vel vitende om at min langt mer sosiale mor ble godt ivaretatt av øvrig familie i barndomsbyen var helt utmerket. 

Koste meg med bok, TV og nett til litt over midnatt før jeg tuslet til sengs og gledet meg til en like rolig formiddag i dag. Perfekt. 

• Liker 5
Skrevet

Ja, men hvor spennende er det å lese om det da? Hehe. Jeg hadde uansett en veldig fin julaften. Høydepunkter: 

- ribba som jeg og kjæresten hadde ansvar for ble DRIT bra. Mye bedre enn mamma og pappa noengang har servert meg, uten at det ble nevnt 😂

- praten rundt bordet var bare sykt hyggelig. Foreldrene mine var endelig hundre prosent inkluderende med kjæresten min, søsteren min var i godt humør (noe som er sjelden at hun er en hel kveld), og kjæresten min var mye mer åpen og utadvendt enn han pleier. Jeg satt bare og smilte jeg!!

- gavene mine traff blink. Særlig til mamma og pappa. 

- jeg og kjæresten, søsteren min og mannen hennes ble sittende til langt utpå natta, godbrisne og hygget oss. Veldig veldig fint!

- siden vi tross alt er på kg: kjæresten og jeg hadde god stille stillesex og jeg kom tre ganger...jippi 😍

Anonymkode: f20d9...c33

• Liker 10
Skrevet

Hadde en helt magisk julaften sammen med barn og familie. Jeg føler meg utrolig privilegert og takknemlig, som får lov til å feire jul sammmen med alle de jeg er så glad i. Barn og voksne spiste seg stappmette på ribbe OG pinnekjøtt :ninuskapus: Nissen kom og kastet snøball på terrassedøren, og la i fra seg en sekk med gaver til barna. Alle barna koste seg og gledet seg over egne pakker og andres pakker (faktisk!), og jeg følte meg som kveldens heldigste som fikk hjemmesnekret fuglehus av 6-åringen (miniatyr utgave av vårt hus), det var så fint at jeg rett og slett ble rørt langt inni hjerteroten! Alle de timene med arbeid og spikking, og ikke minst planlegging (han har holdt på i mange mnd), og fryden i øynene hans når han overrakte meg gaven ❤️ Jeg er så heldig! Jeg gleder meg sånn til å få satt det opp. 

Julen altså ❤️

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men hvor spennende er det å lese om det da? Hehe. Jeg hadde uansett en veldig fin julaften. Høydepunkter: 

- ribba som jeg og kjæresten hadde ansvar for ble DRIT bra. Mye bedre enn mamma og pappa noengang har servert meg, uten at det ble nevnt 😂

- praten rundt bordet var bare sykt hyggelig. Foreldrene mine var endelig hundre prosent inkluderende med kjæresten min, søsteren min var i godt humør (noe som er sjelden at hun er en hel kveld), og kjæresten min var mye mer åpen og utadvendt enn han pleier. Jeg satt bare og smilte jeg!!

- gavene mine traff blink. Særlig til mamma og pappa. 

- jeg og kjæresten, søsteren min og mannen hennes ble sittende til langt utpå natta, godbrisne og hygget oss. Veldig veldig fint!

- siden vi tross alt er på kg: kjæresten og jeg hadde god stille stillesex og jeg kom tre ganger...jippi 😍

Det er jo dritkoselig å lese om da 🙂

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Vera skrev:

Hadde en helt magisk julaften sammen med barn og familie. Jeg føler meg utrolig privilegert og takknemlig, som får lov til å feire jul sammmen med alle de jeg er så glad i. Barn og voksne spiste seg stappmette på ribbe OG pinnekjøtt :ninuskapus: Nissen kom og kastet snøball på terrassedøren, og la i fra seg en sekk med gaver til barna. Alle barna koste seg og gledet seg over egne pakker og andres pakker (faktisk!), og jeg følte meg som kveldens heldigste som fikk hjemmesnekret fuglehus av 6-åringen (miniatyr utgave av vårt hus), det var så fint at jeg rett og slett ble rørt langt inni hjerteroten! Alle de timene med arbeid og spikking, og ikke minst planlegging (han har holdt på i mange mnd), og fryden i øynene hans når han overrakte meg gaven ❤️ Jeg er så heldig! Jeg gleder meg sånn til å få satt det opp. 

Julen altså ❤️

Oj. Ble rørt selv av å lese om fuglehuset  😄

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, SoWhat? skrev:

Enig! Ble skikkelig glad-rørt av det fuglehuset altså! 😍 

• Liker 4
Skrevet

Hadde en kjempefin kveld med min nyseparerte mann og begges familier og datteren vår var kjempeglad!. Absurd bra!

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, SoWhat? skrev:

😄 

Jeg ser at så mange ikke setter pris på hjemmelagde gaver, og jeg skjønner det ikke. Tenk å være så heldig at noen tar seg bryet med å lage noe til akkurat deg - istedenfor å gå innom en butikk og få det gjort i løpet av minutter. Jeg fikk utrolig mange flotte (og svindyre) gaver, men det er fuglehuset jeg kommer til å huske fra julen 2018! Tenk, det skal jeg få ha resten av mitt liv, og kanskje jeg en dag er så heldig at jeg kan vise barna hans hva deres far laget til meg når han var liten. Heldige fugler også! 

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

Hadde en kjempefin kveld med min nyseparerte mann og begges familier og datteren vår var kjempeglad!. Absurd bra!

Så utrolig flott! Forbilder! 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Vera skrev:

😄

Jeg ser at så mange ikke setter pris på hjemmelagde gaver, og jeg skjønner det ikke. Tenk å være så heldig at noen tar seg bryet med å lage noe til akkurat deg - istedenfor å gå innom en butikk og få det gjort i løpet av minutter. Jeg fikk utrolig mange flotte (og svindyre) gaver, men det er fuglehuset jeg kommer til å huske fra julen 2018! Tenk, det skal jeg få ha resten av mitt liv, og kanskje jeg en dag er så heldig at jeg kan vise barna hans hva deres far laget til meg når han var liten. Heldige fugler også! 

Enig i det. Husker godt et foreldrepar med seks barn som jo selvfølgelig ikke kunne drive å kjøpe gaver til hele slekta. Og de lagde små trolldeigfugurer som representerte hver enkelt. Bittesmå figurer som krevde både tid og tålmodighet pluss fingerferdighet! Er utrolig glad i den lille lakkerte fuguren med gitar enda! Skjønn, og alle ble sittende å beundre de små figurene lenge den julaften. Barna hadde vært med å male dem. Nå driver fire av dem innen kunst og håndverk. Morsomt! 

• Liker 6
Skrevet

Har aldri hatt en dårlig julaften. Elsker julen generelt, og er så heldig at jeg er glad i alle i nær familie. Kan ikke huske sist jeg fikk en skikkelig dårlig gave, maten er alltid kjempegod, blir aldri lei av julefilmene, også videre. I år var barnet mitt sin første julaften, som jeg feiret med eksen (barnefar) og hans familie, og det var veldig hyggelig (selv om jeg savnet min, men får sett dem i romjula). 🙂

Skrevet

Maten var god, hyggelig prat rundt bordet. Hele storfamilien samlet, og svigerfar som har vært syk var i god form. Svigerbesteforeldre på over 90 holdt ut hele kvelden, og koste seg med oldebarn.

Ungene var relativt gode venner, med unntak av vanlig søskenkjærlighet. De var glade for gaver, og oppførte seg pent.

Broren min og jeg skravlet til langt på kveld etter barna var i seng.

Oppsummert, helt perfekt! Jeg elsker jul og muligheten den gir til tid, omsorg og glede.

Anonymkode: d6980...c97

• Liker 3
Skrevet

Ja, datteren min blir snart 3 og hadde en fantastisk kveld. Vanskelig å ikke la seg rive med av gleden og humøret hennes :)

Anonymkode: 55754...d52

• Liker 2
Skrevet

Ja, vi har hatt en veldig fin julaften. Kjempegod ribbe med tilbehør, Mamma kom noen dager før og skal overnatte en uke og i tillegg kom kjæresten hennes samt mannens tante og søskenbarn på selve julaften. Alle ble kjempeglade for julegavene og barna storkoste seg med sine. Veldig hyggelig feiring. :) 

• Liker 2
Gjest tooquiet
Skrevet

Jeg var sammen med mamma og pappa som vanlig for jeg har ingen andre å tilbringe julen med.

Skrevet
23 timer siden, Vera skrev:

Julen altså ❤️

Skulle ønske du kunne legge ut bilde av fuglehuset. Jeg ble så varm om hjertet når jeg leste om denne gaven og det hadde vært så kjekt å få se det.

• Liker 1
Skrevet

For første gang valgte vi å feire alene i den byen vi har flyttet til, vår lille familie på 3. Og vi hadde en alle tiders dag! 😍

Sov lenge, og startet dagen i pysj med lek på gulvet og en god frokost. Etterhvert ble det askepott og julestemningen var på topp. Jeg og samboeren lagde julemat selv for første gang, og det ble kjempegodt. 3åringen var helt i ekstase over alle gavene, og bare det å få pakke opp så mye var jo kjempegøy for han.

Det lå rørende mange gaver under mini-juletreet vårt til at vi var bare tre stykker. Og jeg måtte gråte en skvett og ringe litt rundt fordi jeg ble så rørt over alle som hadde tenkt på oss ❤️ Da ble jeg satt på høytaler, og fikk snakket med de jeg er mest glad i her i verden. Jeg fikk også nydelige hjemmelagde gaver fra sønnen min og de to yngste søstrene mine. 

Når ungen var lagt tilbragte jeg resten av kvelden min i armkroken til en kjempefin mann med dimmet belysning og  stearinlys og så julefilm, spilte brettspill og hadde gode samtaler til litt utpå natta.

Og nå ble jeg rørt igjen, så må sikkert grine litt til over hvor heldig jeg er som har så mange fine mennesker i livet mitt. Kunne ikke ønsket meg noe mer ☺️

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Honey Dew skrev:

Skulle ønske du kunne legge ut bilde av fuglehuset. Jeg ble så varm om hjertet når jeg leste om denne gaven og det hadde vært så kjekt å få se det.

Det tør jeg ikke, i fare for å bli gjenkjent 😞 Kanskje det er mulig å sende på pm?

Skrevet
På 25.12.2018 den 14.36, SoWhat? skrev:

Det er jo dritkoselig å lese om da 🙂

Ja, ser jo det nå. Fine ting kan også være spennende! Ja takk til flere sånne :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...