Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #1 Skrevet 2. april 2005 Jeg er litt nybegynner i photoshop og lurer litt på hvordan en grafisk designer gjør det når man skal dypetse et fotografi. Hvilket format lagrer man da dette i for å ta det videre i InDesign? På forhånd takk
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #2 Skrevet 3. april 2005 Ingen som kan hjelpe meg?? Jeg har til en viss grad greit å dypetse et bilde, men det jeg nå lurer på er hvilket format jeg kan lagre det i for å beholde denne dypetsingen?? Jeg har prøvd de fleste format, men når jeg åpner i InDesign så er det en hvit bakgrunn på dypetsingen uansett. Noen som vet hva jeg kan gjøre??
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #3 Skrevet 3. april 2005 Takker for hjelpen jeg ikke fikk Men nå vil jeg gjerne fortelle dere hvordan jeg klarte dette her (helt på egenhånd ) Jeg måtte først lage en clipping path,(det var nok dette jeg ikke hadde gjort skikkelig når jeg fikk den hvite bakgrunne på) og når det var gjort gikk det fint å save som .eps og da fikk jeg åpnet det dypetsede elementet i indesign.
arinda Skrevet 3. april 2005 #4 Skrevet 3. april 2005 OI OI OI!! Hadde jeg sett denne tråden før skulle jeg hjulpet deg Er jo utdanna grafisk designer Gi meg et pip om det er mer du lurer på.. Photoshop er GØY!
Gjest tiff Skrevet 20. mars 2009 #5 Skrevet 20. mars 2009 Ingen som kan hjelpe meg?? Jeg har til en viss grad greit å dypetse et bilde, men det jeg nå lurer på er hvilket format jeg kan lagre det i for å beholde denne dypetsingen?? Jeg har prøvd de fleste format, men når jeg åpner i InDesign så er det en hvit bakgrunn på dypetsingen uansett. Noen som vet hva jeg kan gjøre?? Til en annen gang: Hvis du lagrer det i tif-format så må du huske på å krysse av på "save transperency" i savedialogruten, da blir den hvite bakgrunnen borte, samme hvis du saver som .psd
Jade Skrevet 20. mars 2009 #6 Skrevet 20. mars 2009 Ser det er en gammel tråd. Men hvis noen andre lurer på det samme, så er det bedre å bruke maske enn baner (clipping path). Da kan du bruke gradvise overganger. PSD fungerer forresten fint å bruke i InDesign. Fordelen med at begge programmene kommer fra Adobe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå