AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #1 Skrevet 25. desember 2018 For to uker siden ble jeg dumpet og jeg har vært veldig lei meg, men det at mine venner ikke sender melding om hvordan jeg har det gjør som at jeg blir enda mer lei meg. Eneste gangen jeg har snakket med dem var når jeg fortalte dem om hva som hadde skjedd. Det var en periode en av venninnene mine kranglet hele tiden med kjæresten sin, så fikk hun masse støtte fra hele gruppen mens jeg får ikke en eneste melding.. Det er ikke første gangen, og når jeg tok opp med dem sa de at de ikke skjønte at jeg var nede. Det er bare tull fordi når jeg prøvde å snakke om det med dem, fikk jeg beskjed om å skjerpe meg. Jeg føler meg hele alene og at jeg ikke har noen å snakke med, så jeg bare går rundt og holder ting inni meg. Jeg sender alltid melding til dem når de har det vanskelig, og jeg føler at det sårer veldig at de rett og slett driter i meg. Jeg har veldig lyst til å få nye venner men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Anonymkode: 821cc...148
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #2 Skrevet 25. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: For to uker siden ble jeg dumpet og jeg har vært veldig lei meg, men det at mine venner ikke sender melding om hvordan jeg har det gjør som at jeg blir enda mer lei meg. Eneste gangen jeg har snakket med dem var når jeg fortalte dem om hva som hadde skjedd. Det var en periode en av venninnene mine kranglet hele tiden med kjæresten sin, så fikk hun masse støtte fra hele gruppen mens jeg får ikke en eneste melding.. Det er ikke første gangen, og når jeg tok opp med dem sa de at de ikke skjønte at jeg var nede. Det er bare tull fordi når jeg prøvde å snakke om det med dem, fikk jeg beskjed om å skjerpe meg. Jeg føler meg hele alene og at jeg ikke har noen å snakke med, så jeg bare går rundt og holder ting inni meg. Jeg sender alltid melding til dem når de har det vanskelig, og jeg føler at det sårer veldig at de rett og slett driter i meg. Jeg har veldig lyst til å få nye venner men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Anonymkode: 821cc...148 Jeg har lastet ned Heyvina. Livet er for kort til dårlige venner.. Vanskelig når man er voksen da Anonymkode: b7e98...e33 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #3 Skrevet 25. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har veldig lyst til å få nye venner men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Kanskje du kan finne noen her på KG? https://forum.kvinneguiden.no/forum/13-finn-en-venn/ Anonymkode: 5d88c...9de
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #4 Skrevet 25. desember 2018 Du kan også skrive på forumet til Sidetmedord. https://www.sidetmedord.no/index.php/site/Forum/Finn-venner Anonymkode: 4e207...c8b
Gjest O.G. Skrevet 25. desember 2018 #5 Skrevet 25. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For to uker siden ble jeg dumpet og jeg har vært veldig lei meg, men det at mine venner ikke sender melding om hvordan jeg har det gjør som at jeg blir enda mer lei meg. Eneste gangen jeg har snakket med dem var når jeg fortalte dem om hva som hadde skjedd. Det var en periode en av venninnene mine kranglet hele tiden med kjæresten sin, så fikk hun masse støtte fra hele gruppen mens jeg får ikke en eneste melding.. Det er ikke første gangen, og når jeg tok opp med dem sa de at de ikke skjønte at jeg var nede. Det er bare tull fordi når jeg prøvde å snakke om det med dem, fikk jeg beskjed om å skjerpe meg. Jeg føler meg hele alene og at jeg ikke har noen å snakke med, så jeg bare går rundt og holder ting inni meg. Jeg sender alltid melding til dem når de har det vanskelig, og jeg føler at det sårer veldig at de rett og slett driter i meg. Jeg har veldig lyst til å få nye venner men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Anonymkode: 821cc...148 De er ikke vennene dine.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #6 Skrevet 25. desember 2018 2 timer siden, O.G. skrev: De er ikke vennene dine. Takk, jeg tror jeg har fått med meg det. Anonymkode: 821cc...148
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #7 Skrevet 25. desember 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lastet ned Heyvina. Livet er for kort til dårlige venner.. Vanskelig når man er voksen da Anonymkode: b7e98...e33 Takk! Jeg har lastet ned appen, så vi får se Anonymkode: 821cc...148 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #8 Skrevet 25. desember 2018 Hvor lenge var dere sammen da? Har det vært mye ugreier så de ikke har tatt forholdet deres seriøst? Anonymkode: 08fba...1d3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #9 Skrevet 25. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge var dere sammen da? Har det vært mye ugreier så de ikke har tatt forholdet deres seriøst? Anonymkode: 08fba...1d3 Det har ikke vært noe ugreier. Jeg ble sikkerlig tatt på sengen og jeg ble ganske såret, så jeg føler ikke at det har noe å si. Venner stiller opp uansett hva. Anonymkode: 821cc...148
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #10 Skrevet 25. desember 2018 Hvor i landet er du fra? 😊 Anonymkode: d1ec5...ee0
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #11 Skrevet 25. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor i landet er du fra? 😊 Anonymkode: d1ec5...ee0 Oslo. Anonymkode: 821cc...148
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #12 Skrevet 25. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oslo. Anonymkode: 821cc...148 Ah.. Hørtes bare ut som min tidligere vennegjeng.. Droppet de pga ting som feks dette. Skjønner utrolig godt at det er kjedelig med slike venner, og jeg er helt sikker på at du kan finne noen bedre 😊 Hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg med glede invitert deg på vinkveld! Anbefaler deg å sjekke ut posten over og søke venner i Oslo området, er ofte lettere å skaffe seg like venner i voksen alder, kanskje vanskeligere men du finner garantert bedre venner! Lykke til 👍🏻 Anonymkode: d1ec5...ee0
Gjest supernova_87 Skrevet 25. desember 2018 #13 Skrevet 25. desember 2018 Jeg ønsker meg også nye venner, men holder ikke til i nærheten av Oslo. Hva er Heyvina?
Gjest tooquiet Skrevet 25. desember 2018 #14 Skrevet 25. desember 2018 På tide å bytte venner for de du har nå, er ikke gode venner. Venner stiller opp for hverandre, også når ting er vanskelige.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #15 Skrevet 25. desember 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ah.. Hørtes bare ut som min tidligere vennegjeng.. Droppet de pga ting som feks dette. Skjønner utrolig godt at det er kjedelig med slike venner, og jeg er helt sikker på at du kan finne noen bedre 😊 Hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg med glede invitert deg på vinkveld! Anbefaler deg å sjekke ut posten over og søke venner i Oslo området, er ofte lettere å skaffe seg like venner i voksen alder, kanskje vanskeligere men du finner garantert bedre venner! Lykke til 👍🏻 Anonymkode: d1ec5...ee0 Tusen takk for støtte! Håper du har en fin jul! 😊 Anonymkode: 821cc...148
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #16 Skrevet 25. desember 2018 16 minutter siden, Rainstorm skrev: Jeg ønsker meg også nye venner, men holder ikke til i nærheten av Oslo. Hva er Heyvina? Det er en app for bare jenter som søker nye venner 😊 Anonymkode: 821cc...148 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #17 Skrevet 25. desember 2018 Jeg har opplevd det samme. Jeg var den som alltid stilte opp. Det var meg de kunne ringe til midt på natten, om det var noe. Jeg var der. Om jeg var aldri så trøtt eller egentlig opptatt med andre ting, så satte jeg det til side dersom venner trengte meg. Så opplevde jeg selv noe svært vondt og dramatisk. Folk har forskjellige måter å takle ting på. Jeg er ikke en slik som bryter sammen og gråter, men jeg spurte mine venner om de kunne hjelpe meg på den måten at jeg ikke ble sittende alene med tankene hele tiden. Bare at de inviterte meg med på ting. At jeg kunne få en tankepause. Ha det moro, og få lov til å glemme det vonde litt innimellom. Ikke hele tiden, bare være sammen som vanlig. Prate og le. Gud som jeg angret på at jeg spurte dem om noe slikt! Det var som om de ikke taklet tanken på at jeg, den som alltid var så sterk, ikke hadde det så bra. Det ble helt stille fra dem, og når jeg tok kontakt hadde de ikke tid. Det er den verste kjærlighetssorgen jeg har hatt i mitt liv! Venner jeg hadde hatt i så mange år, og som jeg stolte slik på, de bare vek unna. Etter en stund sluttet jeg med å prøve å kontakte dem. Orket ikke flere avslag. Jeg bar sorgen over det dramatiske som hadde skjedd alene, og fikk sorgen over at venner jeg hadde stolt på forsvant i tillegg. Da jeg hadde svelget begge sorger noenlunde fant jeg meg nye venner. Jeg fant dem gjennom jobb og interesser. Gjennom felles bekjente traff jeg etterhvert de jeg hadde trodd var mine nære venner igjen. De latet som ingenting. Jeg treffer dem ennå jevnlig, men regner dem ikke som nære venner. De er degradert til bekjente. Det kan aldri bli som før igjen, for nå vet jeg at de ikke evner å være ekte venner når det gjelder. Jeg spurte en gang en annen venninne, som ikke var barndomsvenn, men som faktisk gikk fra bekjent til nær venninne akkurat i den vonde tiden (fordi hun var tøff nok til å ta kontakt og spørre meg om hvordan det gikk med meg da hun fikk vite hva som hadde skjedd) om jeg hadde vært håpløs tragisk og trist den vonde tiden. Om jeg hadde vært så vond å tilbringe tid med at det kunne forklare de andres flukt. "Nei" sa hun "tvert imot beundret jeg din evne til å holde humøret oppe, og også bry deg om andre, selv om jeg visste hva du gikk gjennom. Hadde jeg ikke visst, så hadde jeg ikke skjønt hva du sto i, men jeg forsto at du er som meg. At du er en som trenger å tenke på annet, og ha galgenhumor om det som er altfor vondt. Det du sa til dem at du trengte var alt du trengte, og at de ikke kunne gi deg såpass kan du ikke ta på deg. " Det var godt å høre, for jeg lurte virkelig på om jeg hadde krevd for mye, selv om jeg følte at jeg krevde lite. Dessverre er det slik at noen ikke evner å gi tilbake i vennskap. Jeg hadde fått rollen som den trygge og sterke i vårt vennskap, og de tålte ikke tanken på noe annet. Ekte venner tåler! De er der når ting blir vanskelig også! Nå har jeg heldigvis slike, og de andre... ja jeg er fremdeles høflig og grei når vi møtes. Kan le og tulle med dem, men de er plassert! Nære venner blir de aldri regnet som igjen! Anonymkode: 733c8...191
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #18 Skrevet 25. desember 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Jeg har lastet ned appen, så vi får se Anonymkode: 821cc...148 Hva er det da? Anonymkode: a2e6f...d75
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #19 Skrevet 25. desember 2018 Jeg ble frosset ut av venninne-gjengen på starten av ungdomsskolen. Dette har gjort sitt til at jeg har enten tiltrukket meg andre ensomme ulver / utstøtte eller hengt m gutter. Savner flere venninner. Anonymkode: a2e6f...d75
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #20 Skrevet 25. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ble frosset ut av venninne-gjengen på starten av ungdomsskolen. Dette har gjort sitt til at jeg har enten tiltrukket meg andre ensomme ulver / utstøtte eller hengt m gutter. Savner flere venninner. Anonymkode: a2e6f...d75 Altså etter den hendelsen trakk jeg meg tilbake og ble sky. Jeg synes generelt det er vanskeligere å stole på jenter enn gutter. Anonymkode: a2e6f...d75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå