AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #1 Skrevet 25. desember 2018 Når jeg tar på foundation, concealaer og contoir ser det alltid så falskt ut. Du ser det er meg under sminken og huden ser så stygg ut, spesielt i pannen. Når jeg ser på Instagram-sminking og egentlig alle andre, så ser hunden så fin ut under sminken! Hva gjør jeg galt? Anonymkode: 768bc...40d
henriette_ Skrevet 25. desember 2018 #2 Skrevet 25. desember 2018 Fuktighet under sminken og settingsprsay over! Det er gull😁😁
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #3 Skrevet 25. desember 2018 Rens huden morgen og kveld, dyp rens 2 ganger i uka, bruk serum under dag/nattkrem, bruk øyekrem mot ringer og poser, fjern hår som er i veien, bruk primer under foundationen og concealer, bruk rene svamper og koster, vær nøye med med å fade ut linjer, ikke bruk for mye og feil make-up, bruk produkter tilpasset din hudtype, bruk make-up som kler deg ikke herm etter andre, husk å fjern all make-up før du legger for kvelden. Anonymkode: e7eba...ac4 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #4 Skrevet 25. desember 2018 Du bruker kanskje feil og for mye produkt. Viktig å ha riktig formula til sin hud. Bruker jeg feil ser jeg verre ut enn med sminke. Anonymkode: d6e3f...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #5 Skrevet 25. desember 2018 Feil farge kan også få det til å se falsk og stygt ut Anonymkode: 1a0e0...cba
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #6 Skrevet 25. desember 2018 Jeg klarer ikke å bruke foundation, synes det ser så fake ut. Fint på avstand og på bilder, men når du kommer tett på så synes det at man er "sparkla". Jeg bruker heller litt selvbruningskrem på vinteren for å få mer glød i ansiktet, utover det legger jeg vekt på perfekt sminkede øyne til fest Anonymkode: b68dd...0fb
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #7 Skrevet 25. desember 2018 Jeg var ganske flink til å smike meg i ung alder, men føler at jeg trenger litt profesjonell hjelp nå, til hvordan jeg kan pynte meg til fest, siden jeg ikke bruker sminke til hverdags. Hvor får man en kjapp opplæring i sånt, altså sminking av middelaldrende hud? Det finnes sikkert massevis på YT, men jeg ser for meg å betale for en time eller tre med veiledning. Anonymkode: 20a44...d54
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #8 Skrevet 25. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var ganske flink til å smike meg i ung alder, men føler at jeg trenger litt profesjonell hjelp nå, til hvordan jeg kan pynte meg til fest, siden jeg ikke bruker sminke til hverdags. Hvor får man en kjapp opplæring i sånt, altså sminking av middelaldrende hud? Det finnes sikkert massevis på YT, men jeg ser for meg å betale for en time eller tre med veiledning. Anonymkode: 20a44...d54 Hvor bor du? Vet om et sted i Bergen Anonymkode: 930f5...17b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #9 Skrevet 25. desember 2018 Just now, AnonymBruker said: Hvor bor du? Vet om et sted i Bergen Anonymkode: 930f5...17b Oslo med omegn. Anonymkode: 20a44...d54
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #10 Skrevet 25. desember 2018 Vi tro du har tørr hud, feil farge eller for store mengder. Anonymkode: 598ff...144
Dynamikk Skrevet 25. desember 2018 #11 Skrevet 25. desember 2018 Kan også være feil fuktighetskrem under som gjør det. Prøv å bytte, mulig sminken legger seg bedre da. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #12 Skrevet 25. desember 2018 Gode hudpleierutiner sikrer et jevnt og pent underlag. Serum, så en fuktighetskrem som er tilpasset hud/sesong, som får trekke fem minutters tid. En god primer, også denne tilpasset hud/sesong. Riktig farge og konsistens er avgjørende. Jeg har rosa undertone, ser direkte syk ut om foundationen er for gul (noe de fleste er på meg). Riktig påføring. Ingenting slår en beautyblender. Sette alt med pudder med en gang, presses godt inn, børst av overskudd. En god settingspray er avgjørende. Har sminkespeil med lys og forstørrende effekt, ellers er det vanskelig å få til et godt resultat på vinteren. Følger jeg dette til punkt og prikke er sminken like fin ved midnatt etter jobb + middag + drinker, som rett etter at den er lagt. Og man ser ikke at jeg har foundation selv på nært hold. Anonymkode: eab63...2aa
Nerine_ Skrevet 25. desember 2018 #13 Skrevet 25. desember 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gode hudpleierutiner sikrer et jevnt og pent underlag. Serum, så en fuktighetskrem som er tilpasset hud/sesong, som får trekke fem minutters tid. En god primer, også denne tilpasset hud/sesong. Riktig farge og konsistens er avgjørende. Jeg har rosa undertone, ser direkte syk ut om foundationen er for gul (noe de fleste er på meg). Riktig påføring. Ingenting slår en beautyblender. Sette alt med pudder med en gang, presses godt inn, børst av overskudd. En god settingspray er avgjørende. Har sminkespeil med lys og forstørrende effekt, ellers er det vanskelig å få til et godt resultat på vinteren. Følger jeg dette til punkt og prikke er sminken like fin ved midnatt etter jobb + middag + drinker, som rett etter at den er lagt. Og man ser ikke at jeg har foundation selv på nært hold. Anonymkode: eab63...2aa Har du tips til et godt sminkespeil?
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #14 Skrevet 25. desember 2018 Instagram sminking og YouTube er bildene/klippene tatt foran profesjonell fotolyskaster til ti tusenvis av kroner og med kamera til tyve tretti. Det er umulig for noen, også dem selv å se sånn ut i virkeligheten. Det sagt så hjelper det litt å bruke den type sminke som passer til sin type hud, kanskje feks mineralpudder legger seg bedre på huden din, eller en annen foundation enn den du bruker? Kanskje bbcream er bedre? Jeg prøvde over 80 forskjellige merker og typer i jakten på den fine YouTube looken så du må nesten bare prøve og feile. Et godt setting pudder gir også den siste finishen, her bør du sjekke anbefalinger og reviews på nett for din hudtype . Men husk at less is more, ofte ser et tynt lag mineralpudder bedre ut enn masse primers og foundtions. Tikei og Idun er et godt merke for tørr og normal hud, og Lily Lolo for fet hud. Husk peeling med en AHA krem eller AHA pad to ganger i uka for å fjerne døde hudceller. Anonymkode: baaf0...40f 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #15 Skrevet 25. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var ganske flink til å smike meg i ung alder, men føler at jeg trenger litt profesjonell hjelp nå, til hvordan jeg kan pynte meg til fest, siden jeg ikke bruker sminke til hverdags. Hvor får man en kjapp opplæring i sånt, altså sminking av middelaldrende hud? Det finnes sikkert massevis på YT, men jeg ser for meg å betale for en time eller tre med veiledning. Anonymkode: 20a44...d54 Du kan betale for sminkeveiledning på Make Up Store men de prakker på deg masse produkter, som kun ser bra ut i proffspeilet dems og ikke på gaten. Lær teknikker men ikke kjøp noe unødvendig og forhastet. Det beste er å kontakte private makeup artister, det er litt dyrere men de gir deg bedre tips enn å bare ha mål om å selge deg sine egenproduserte produkter slik butikkene gjør. Kan tenke meg YouTube er bra om du søker på f eks makeup base for middle aging skin. Anonymkode: baaf0...40f
Gjest Nina1975 Skrevet 29. desember 2018 #16 Skrevet 29. desember 2018 Fuktighet er greia. Fuktighet og mer fuktighet. Hadde samme problem, men jeg har heldigvis en tenåringsjente i hus. Hun sa at jeg skulle kjøpe en god fuktighetsmaske å bruke den noen ganger i uka, bruke primer før foundation og bruke settingspray etterpå. Settingsprayen gjør at produktene du bruker ´´smelter´´ sammen. Bruker også settingpudder, husker aldri om jeg skal bruke det under eller oppå settingsprayen, så bruker det litt i hytt og pine... Bruker også dette pudderet til å matte ned glinsete hud når jeg er ute. Masken jeg har er fra body shop, dyr men ekstremt drøy. Primer, settingspray og pudder er fra make up mekka.
Nerine_ Skrevet 29. desember 2018 #17 Skrevet 29. desember 2018 (endret) 43 minutter siden, Nina1975 skrev: Fuktighet er greia. Fuktighet og mer fuktighet. Hadde samme problem, men jeg har heldigvis en tenåringsjente i hus. Hun sa at jeg skulle kjøpe en god fuktighetsmaske å bruke den noen ganger i uka, bruke primer før foundation og bruke settingspray etterpå. Settingsprayen gjør at produktene du bruker ´´smelter´´ sammen. Bruker også settingpudder, husker aldri om jeg skal bruke det under eller oppå settingsprayen, så bruker det litt i hytt og pine... Bruker også dette pudderet til å matte ned glinsete hud når jeg er ute. Masken jeg har er fra body shop, dyr men ekstremt drøy. Primer, settingspray og pudder er fra make up mekka. Pudder skal oppå foundation, settingspray er siste finish. Sliter du mye med fet hud i spesielle områder kan man også bruke settingpudder før foundation. Endret 29. desember 2018 av Nerine_
Thyra Skrevet 29. desember 2018 #18 Skrevet 29. desember 2018 Jeg har aldri brukt foundation, concealer eller contour. Er det virkelig nødvendig? Dersom det ser stygt og kunstig ut, hadde det kanskje vært penere å la være? Personlig synes jeg mye "sparkel" ofte får både rynker og dun til å synes bedre. 1
Nerine_ Skrevet 29. desember 2018 #19 Skrevet 29. desember 2018 Akkurat nå, Thyra skrev: Jeg har aldri brukt foundation, concealer eller contour. Er det virkelig nødvendig? Dersom det ser stygt og kunstig ut, hadde det kanskje vært penere å la være? Personlig synes jeg mye "sparkel" ofte får både rynker og dun til å synes bedre. Ser du "værre" ut etterpå har du gjort noe feil/brukt feil produkter, enkelt og greit.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #20 Skrevet 29. desember 2018 Mange av de Instagram jentene redigerer også bildene sine så de får sånn soft hud på bildene sine.. Anonymkode: a0151...8d6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå