Gå til innhold

Vil ikke feire bursdagen min allikevel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har rund dag om en mnd, og hadde planer om å feire sammen med en felles "venn". Problemet er nå at jeg føler ikke vårt vennskap er mer enn uhyre overfladisk, noe jeg har kjent på en stund. Men så har jeg kjent på det ekstremt mye i det siste. Vedkommende spurte sikkert om jeg ville feire felles for å spare halve utgiften til lokale. Og kun derfor. 

Jeg er i tillegg noe deprimert og har angst, og hele greia gir meg avsmak. Vedkommende kommer til å bli kjempesint på meg da bursdager er ekstremt viktig for vedkommende. Må jeg bare tvinge meg igjennom dette? 

Anonymkode: 0ea6e...726

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville avlyst. Forklar at angsten tar overhånd

Anonymkode: 333ab...b79

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke avlyst. Dere har avtalt noe, og du vet hvor viktig dette er for denne personen. Det ville bare vært dårlig gjort.

Om vennskapet deres er litt overfladisk, så må du ta stilling til dette etterpå. Enten så tar dere en vinkveld der der snakker skikkelig - eller så bare slutter du å avtale så mye med henne. Hun merker sikkert det samme som deg.

• Liker 4
Skrevet

Det er om 1 mnd,din venn har god tid til å planlegge noe annet dersom du avlyser.
Du bør få ha en bursdag som du ønsker,det er jo din dag.

Skrevet
1 time siden, Tibbie skrev:

Jeg ville ikke avlyst. Dere har avtalt noe, og du vet hvor viktig dette er for denne personen. Det ville bare vært dårlig gjort.

Om vennskapet deres er litt overfladisk, så må du ta stilling til dette etterpå. Enten så tar dere en vinkveld der der snakker skikkelig - eller så bare slutter du å avtale så mye med henne. Hun merker sikkert det samme som deg.

Jeg vet, og jeg har jo tross alt samvittighet. Burde tenkt mer nøye igjennom før jeg takket ja gitt. Men må vel kanskje tvinge meg igjennom dette. Og bruke masse penger på lokale som jeg kunne spart.. 

Skrevet
2 timer siden, Nettvenn skrev:

Det er om 1 mnd,din venn har god tid til å planlegge noe annet dersom du avlyser.
Du bør få ha en bursdag som du ønsker,det er jo din dag.

Enig.

Skrevet

Hvor lenge er det siden dere gjorde denne avtalen? Er lokalet allerede booket eller betalt? Man kan ikke bare inngå avtaler først og så tenke seg om etterpå...

• Liker 1
Skrevet

Dersom lokalet fortsatt ikke er booket/betalt kan du trekke deg. Men ikke skyld på angst, det blir for tafatt. Si at du har regnet på det, og synes det blir for dyrt.

Anonymkode: a250e...fe2

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom lokalet fortsatt ikke er booket/betalt kan du trekke deg. Men ikke skyld på angst, det blir for tafatt. Si at du har regnet på det, og synes det blir for dyrt.

Anonymkode: a250e...fe2

Lokalet er booket, men ikke betalt. Planla dette før jul. Vedkommende vet ikke at jeg har angst, så kommer ikke til å si det nei. 

Gjest Monsieur Beau
Skrevet
På 25.12.2018 den 9.44, AnonymBruker skrev:

Har rund dag om en mnd, og hadde planer om å feire sammen med en felles "venn". Problemet er nå at jeg føler ikke vårt vennskap er mer enn uhyre overfladisk, noe jeg har kjent på en stund. Men så har jeg kjent på det ekstremt mye i det siste. Vedkommende spurte sikkert om jeg ville feire felles for å spare halve utgiften til lokale. Og kun derfor. 

Jeg er i tillegg noe deprimert og har angst, og hele greia gir meg avsmak. Vedkommende kommer til å bli kjempesint på meg da bursdager er ekstremt viktig for vedkommende. Må jeg bare tvinge meg igjennom dette? 

Nei, du skal absolutt ikke tvinge deg selv til å gjøre noe du selv ikke ønsker. Fortell vedkommende at du har ombestemt deg og at du ønsker en rolig og avslappet bursdag.  En del av angst og depresjon problemeatikk er at du tar større kontroll i livet ditt og sier nei til ting du ikke ønsker. Ved å ombestemme deg bestemmer du at du blir bedre. 

Det er helt greit og innafor å ombestemme seg. 

Skrevet

Jeg ville glatt avlyst om vennskapet føltes slik du beskriver. Litt dumt å si ja i utgangspunktet, men jeg tenker at det er mye lettere å kjenne at det ble feil etter at man har sagt ja, og planleggingen har begynt. 

Du kan jo si at du føler det blir feil, men at du ikke kjente det når vedkommende spurte. Lykke til :)

Anonymkode: e5f56...09f

Skrevet

Blir vennen din satt i en økonomisk vanskelig situasjon om du trekker deg TS? Dette syntes jeg bør spille inn på avgjørelsen din. I det minste bør du betale din del av lokalet selv om du trekker deg siden dette faktisk var avtalt. Om dere kan trekke dere fra lokalet ute at noe må betales er det noe annet.

Skrevet
4 timer siden, Sirah skrev:

Blir vennen din satt i en økonomisk vanskelig situasjon om du trekker deg TS? Dette syntes jeg bør spille inn på avgjørelsen din. I det minste bør du betale din del av lokalet selv om du trekker deg siden dette faktisk var avtalt. Om dere kan trekke dere fra lokalet ute at noe må betales er det noe annet.

Vi må ikke betale før rett før arrangementet skjer. Samme uke. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi må ikke betale før rett før arrangementet skjer. Samme uke. 

Ok :) Da setter du ikke den andre personen i en kjip økonomisk situasjon iallfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...