AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #1 Skrevet 25. desember 2018 Helt ærlig. Er etnisk norsk og oppvokst i dette landet landet. Jula har alltid vært grusom for meg, mye fordi min mor prøvde å ta sitt eget liv en julaft når jeg var 5-6 - men ellers også, synes rett og slett hele greia er så jævla travel og full av unødvendig press og mas. Jeg vil ikke ha gaver. Betyr jeg noe, så får du vise det via oppførselen resten av året. Er ikke interessert i enda ei vinflaske eller noe du har kjøpt på nille. Er heller ikke interesser i å gi deg noen gave, siden det visstnok er Jesus sin fødsel vi feiring og ikke noen andre; så hvorfor MÅ jeg gi deg noe akkurat 24. desember? Gir jo folk ting resten av året sånn som det passer meg selv, både emosjonelt og økonomisk. Det koster skjorta å feire jul enten du vil pynte huset eller ikke. Enten du VIL gi gaver, eller føler deg tvungen til det. Enten du deltar på julebord eller du velger å holde deg hjemme. Det er jo faen ikke sosialt akseptabelt å si at du ikke bryr deg om jula. Jeg må si meg frivillig til å jobbe hver julaft for å slippe å henge med slektninger jeg hater, og for å slippe spørsmål om hva jeg skal. Jeg vil ikke feire, det er flere av oss som gir en go faen i hele høytiden, likevel skal folk se sånn ned på deg. Det er ikkje aktuelt å si at man ikke vil gi/motta gaver heller, for det er alltid den ene kødde som gir gaver uansett sånn at man får dårlig samvittighet. Det er etterhvert blitt sinnsykt provoserende å leve i dette landet når man skal prakke kristendommen og alle idiotiske høytider på helt jordnære folk som rett og slett ikke bryr seg og bare vil leve i fred. Fuck hele greia #rantover Anonymkode: 418ac...db6 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #2 Skrevet 25. desember 2018 Du får fake og late som jula er hyggelig. Det er sikkert mange som har det som deg. All mas for to dager. Jeg skjønner det ikke. Bare glem hele driten og slå på TV eller Netflix. Når du kommer ut av hulen så si at du hadde det veldig fint. Eller så kan du bare si at du ikke feirer, men da tror folk du er en ensom jævel og alle vil syntes synd på deg. Gå for å fake 👍 Anonymkode: 70268...530 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #3 Skrevet 25. desember 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får fake og late som jula er hyggelig. Det er sikkert mange som har det som deg. All mas for to dager. Jeg skjønner det ikke. Bare glem hele driten og slå på TV eller Netflix. Når du kommer ut av hulen så si at du hadde det veldig fint. Eller så kan du bare si at du ikke feirer, men da tror folk du er en ensom jævel og alle vil syntes synd på deg. Gå for å fake 👍 Anonymkode: 70268...530 Men fake er så jævla mye jobb, og jeg vil jo egentlig bare fokusere på ting jeg faktisk liker. Henge med nære venner, gå på tur, spille, trene, hva enn. Men uansett hvor du snur deg så er den forbanna høgtiden der. Der var jo ikke sånn fokus når jeg var mindre. Laga noen dorullnisser og så var det ikke mer snakkis før 23. desember. Var greit, det. Norge er ikke et religiøst land lenger. Ola nordmann er ateist, og bør derfor gi en go F i jula. Religiøse får bare styre på, men kan godt slutte å dømme andre for at de ikke liker samme greiene. Anonymkode: 418ac...db6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå