Gå til innhold

Vårruller, hjemmelaget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor usunt er det egentlig med hjemmelagde vårruller? Kan de tilberedes på noen måte som gjør dem litt lettere kalorimessig?

Anonymkode: f7b48...35e

Gjest BabyBlue
Skrevet

Vet ikke helt hvordan de skal bli crispy uten å bli fritert i olje, men kanskje det kan fungere i en air fryer? Da kan jeg tenke meg at du trenger å bruke mye mindre olje, som igjen utgjør færre kalorier. 

Skrevet

Jeg pensler mine lett med litt olje og steker i ovnen, blir sprø og gode, med mindre kalorier enn fritering. 

Anonymkode: 41351...941

• Liker 1
Skrevet

Vårruller MÅ ikke frityrstekes, selv om det er dette de fleste nordmenn tenker på når det er snakk om vårruller.

Anonymkode: 76e28...668

Skrevet

Antall kalorier sier ingenting om noe er sunt eller usunt. Du må se på innhold av vitaminer og mineraler, og giftstoffer og antinæring og hva næringen gjør med kroppen. Så lenge du friterer med fett som tåler varme (planteoljer skal aldri brukes til steking eller fritering), for eksempel smult, så er selve friteringen OK. Det rispapiret eller filodeigen er ikke sunt. Grønnsakene inni vårrullene er OK. Sweet chili eller sursøt saus er ikke sunt, så vær obs på hva du serverer vårrullene med.

Anonymkode: 3a3de...628

• Liker 3
Skrevet

Pensler med vann og steker de på varmluft i ovnen, de blir alltid sprø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...