AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #1 Skrevet 24. desember 2018 hvor kommer egentlig følelsene våres fra? ønskene våre, personligheten? Livet føles fortere jo eldre vi blir, men tiden er den samme. Vi husker mye som har skjedd, men vi er ikke der nå. Vi er ikke engang i fremtiden. Det er litt skummelt å se folk bli gamle. da snakker jeg de som var lærere når jeg var barn, så begynner å bli så gamle at de snart skal dø, samme med slektninger. nye kommer til og setter preg på verdenen. Jeg er et helt annet sted mentalt enn fysisk. jeg trives ikke der jeg er fysisk, men tenker tilbake på da livet var fint. hvorfor er det dette det må være minst av? til og med mennesker jeg var sammen med før, betyr mer enn de jeg fysisk tilbringer mest av tiden med. jeg tenker også på en mann, men jeg ser han nesten aldri. falt bare for han. han var så mye mer spennende pga avstanden og jeg kunne lage min egen fantasi ut av det da haha. alle jeg har møtt i ettertid er nedtur. Ser mange tråder her og, folk som skriver at de er triste fordi de ikke har barn, økonomien strekker ikke til..og så har vi de som har barn, og blir tappet for energi. de som ønsker barn har bare et bilde i hodet sitt om hvor fantastisk det er....men slik opplever ikke alle foreldre det. Så...livet er vel egentlig bare en illusjon? Anonymkode: 59130...b47 1
Gent82 Skrevet 25. desember 2018 #2 Skrevet 25. desember 2018 Livet ditt er ditt. Alt liv har en slutt en gang, Hva du gjør med det fram til da og hvordan du behandler andre liv er opp til deg. Skjebnen og livet har uendelig forskjellige utfall, for alt avhenger av hvilke valg du velger å ta. Man kan filosofere men livet er ikke akkurat rakettforskning.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #3 Skrevet 25. desember 2018 Akkurat nå, Gent82 skrev: Livet ditt er ditt. Alt liv har en slutt en gang, Hva du gjør med det fram til da og hvordan du behandler andre liv er opp til deg. Skjebnen og livet har uendelig forskjellige utfall, for alt avhenger av hvilke valg du velger å ta. Man kan filosofere men livet er ikke akkurat rakettforskning. Men så er det mange som har prøvd samme valg og det gikk dårlig. Men jeg vet , ingenting har likt utfall for noen egentlig. Anonymkode: 59130...b47
Gjest Julekjedsomhet Skrevet 25. desember 2018 #4 Skrevet 25. desember 2018 Det vi kaller livet er en illusjon ja. Det eneste som er virkelig er det som aldri forsvinner.
Gent82 Skrevet 25. desember 2018 #5 Skrevet 25. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men så er det mange som har prøvd samme valg og det gikk dårlig. Men jeg vet , ingenting har likt utfall for noen egentlig. Anonymkode: 59130...b47 Ja. Det er så mange valg og tilfeldigheter. Tror ikke vanlige folk virkelig tenker livet er en 'illusjon', for hva hindrer deg da fra å f.eks imorgen løpe amok som i Grand Theft Auto? Neida, livet er virkelig. Det er bare at vi alle har en ukjent mengde tid før vi må dra. Å finne glede gir livet mening.
Duftavsommerregn Skrevet 25. desember 2018 #6 Skrevet 25. desember 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvor kommer egentlig følelsene våres fra? ønskene våre, personligheten? Det kommer fra Gud, som har gitt deg alt dette, så må du forvalte det på beste måte, det er ikke lett. Når vi møter på vanskelige ting, tar vi ofte snarveier, vil slippe, er late og tenker kortsiktig. Nei livet er ikke noe illusjon, da utvanner du det begrepet på en meningsløs måte. Det er høyst reelt, og ikke noe annet. Alt du gjør av valg, får sine konsekvenser. Noen ganger ved uhell, andre ganger av rene feile valg, vi visste faktisk bedre, men måtte bare gjøre det i et svakt øyeblikk. Men noen illusjon er det ikke. Hvor vi kommer fra, hvor vi går kan aldri bli vitenskap, det forblir religion og tro! Men ikke basert på tilfeldige valg, ikke for min del iallefall, det er nøye vurdert utifra mitt intellekt og vilje til å forstå det kristne budskapet. Mangler du den viljen? Vil du aldri gripe det heller, så får vi se da til slutt hvor det fører hen.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #7 Skrevet 25. desember 2018 Mange tror vi lever i en simulert virkelighet Anonymkode: a7e65...502
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå