Gå til innhold

Miley Cyrus synger juleklassikeren med en feministisk vri for likelønn og mot seksuell trakassering hos Jimmy Fallon 😊🎄

Anbefalte innlegg

Skrevet

God jul 😊🎄💪👍

Anonymkode: 2818d...ca1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klo:

Anonymkode: 541ba...a0c

• Liker 2
Skrevet

Hva skal hennes sanger hjelpe for likestilling? Dama oppfører seg som den verste hora og da er det ikke rart menn oppfører seg slm horekunder. Når en kvinne uten verdighet for seg selv oppfører seg som prostituert og dermed klager over menns oppførsel for at de behandler henne som en. Please forklar meg hva det er hun klager over. Jeg er kvinne og skjønner det ikke. Det med like lønn det kan hun klage på fordi det er logisk, men det andre. Nah. 

Anonymkode: e0a65...a74

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva skal hennes sanger hjelpe for likestilling? Dama oppfører seg som den verste hora og da er det ikke rart menn oppfører seg slm horekunder. Når en kvinne uten verdighet for seg selv oppfører seg som prostituert og dermed klager over menns oppførsel for at de behandler henne som en. Please forklar meg hva det er hun klager over. Jeg er kvinne og skjønner det ikke. Det med like lønn det kan hun klage på fordi det er logisk, men det andre. Nah. 

Hvis du ikke skjønner det er du ikke kvinne. Da er du blind og isolert. 

• Liker 7
Skrevet

Synes hun har en forferdelig stemme jeg. Høres ut som at hun drukner i vann når hun synger. Synes den høres barnslig, uprofesjonell ut og noe som aldri i livet hadde slått igjennom i dag på talent. Da det er jo langt ifra talent som har fått hun dit hun er i dag for å si det slik. 

Feminist delen av sangen tenker jeg ikke på og bryr meg ikke om.
Teksten er morsom, men hadde vært bedre sang om noen med et ekte talent hadde sunget den. Merker at det er lite autotune og fiksing i denne for å si det slik, for det var ikke pent. 

Anonymkode: bb1d2...d35

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke skjønner det er du ikke kvinne. Da er du blind og isolert. 

Forklar meg hvordan hun kan klage på seksuell trakassering når hun simulerer sex med dukke foran tusenvis a mennesker. Ikke rart at man for seksuelle bemerkinger når nan lever av den type jobb. 

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Forklar meg hvordan hun kan klage på seksuell trakassering når hun simulerer sex med dukke foran tusenvis a mennesker. Ikke rart at man for seksuelle bemerkinger når nan lever av den type jobb. 

Og her fremstår du som et perfekt eksempel på hvor det går galt. Hun, og enhver annen kvinne, bør kunne velge å leve sitt liv akkurat slik dem selv ønsker uten å måtte få slibrige og nedsettende kommentarer slengt etter seg. 

• Liker 6
Skrevet

Helt enig, men oppfører man seg svært vulgært ligger det i kortene at man får vulgære kommentarer. Eller gjør det ikke det? Det er bare dumt å ikke ta sine forhåndsregler. Anyhow jeg liker ikke de mennene som slenger slike kommentarer.

• Liker 2
Skrevet

Det er kanskje uansett bra hvis hun vinner den kampen. Uønsket oppmerksomhet er kjedelig. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig, men oppfører man seg svært vulgært ligger det i kortene at man får vulgære kommentarer. Eller gjør det ikke det? Det er bare dumt å ikke ta sine forhåndsregler. Anyhow jeg liker ikke de mennene som slenger slike kommentarer.

Jeg oppfatter slik tankegang som veldig tafatt. Om det så «ligger i kortene», så tar enhver person likevel en stilling til om det er moralsk eller ei og om man ønsker å støtte eller stå i mot. Personlig synes jeg ikke det er riktig at det er slik og derfor velger jeg å ta til ordet. Ved å akseptere dette som en naturlig del av samfunnet slik du virker til å gjøre, er man med på å støtte opp under uetisk oppførsel. 

Skrevet

Det er nå greit. Syntes ikke jobben hennes er så etisk med tanke på at hun promoterer rus og forferdelig vulgær oppførsel. Søppel tiltrekker søppel, men ja. Du sier no der. 

• Liker 2
Skrevet

Ikke vanskelig å skjønne at det er menn som står bak negative kommentarene. Hvertfall fra a74 🙄 i følge menn er det jo damenes egen feil de blir trakassert og voldtatt 

Go Miley. Tragisk å kalle henne en hore

Anonymkode: 26da6...302

Skrevet

Det er jo ikke akkurat sånn at hun synger sangen kun for seg selv. Det handler jo om hva omtrent alle kvinner opplever flere ganger i løpet av livet sitt. Vi ser jo nettopp på svarene i denne tråden hva problemet er. Hun bidrar forøvrig mye til diverse organisasjoner som driver med hjelp til dyr, rettigheter til homofile og transpersoner, donerte masse penger da huset hennes brant ned under skogbrannene i California, hjemløse ungdommer osv. Røyke hasj er det mange(!) kjendiser som gjør.

Anonymkode: 9a816...c89

• Liker 1
Skrevet

Noen burde fortelle henne at lønnsforskjeller handler om hva man tjener i gjennomsnitt ikke om samme arbeid.

Anonymkode: 673aa...8af

Skrevet

Skammelig

Anonymkode: c0d10...80e

Skrevet
På 25.12.2018 den 13.42, AnonymBruker skrev:

Ikke vanskelig å skjønne at det er menn som står bak negative kommentarene. Hvertfall fra a74 🙄 i følge menn er det jo damenes egen feil de blir trakassert og voldtatt 

Go Miley. Tragisk å kalle henne en hore

Anonymkode: 26da6...302

Disse mennene har jeg aldri hørt om. Bor du i et muslimsk land, kanskje?

Anonymkode: 8062b...616

Skrevet
På 25.12.2018 den 13.56, AnonymBruker skrev:

Noen burde fortelle henne at lønnsforskjeller handler om hva man tjener i gjennomsnitt ikke om samme arbeid.

Anonymkode: 673aa...8af

Det er bare i Norge dette er tilfellet. USA er ikke i nærheten av så likestilt som vi er her.

Anonymkode: 9a816...c89

Skrevet

Jeg likte det innslaget, og jeg liker også Miley Cyrus. Jeg har hørt på hennes Bangers-album og synes faktisk den er ganske bra. Jeg er ikke noe ungdom selv, men ønsker å være kjent med nye unge artister også. Miley er definitivt ikke av de verste, synes hun er talentfull. Dere som kommer med sure innlegg og kaller henne hore, det sier mer om dere enn om henne. 

Anonymkode: 25358...923

Skrevet

Bra tekst 😄 Ikke helt fan av stemmen hennes 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...