Gå til innhold

Budsjett

Anbefalte innlegg

Gjest Lizbet
Skrevet

Hvor stort er deres budsjett, og hvordan kom dere frem til det? Satte dere en ramme i forkant, eller med utgangspunkt i hvor mange gjester ca dere kom til å være, ca pris på klær, mat osv osv. Alt dette kan jo variere mye...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi snakket litt med foreldrene våre, hadde ikke kunne gjøre det stort uten deres hjelp. Noe av det første de sa da vi hadde forlovet oss, var at de skulle hjelpe til. Vi undersøkte litt hvor vi kunne ha festen, tok med oss foreldrene våre på "befaring" og fant ut at det skulle gå. Litt uenighet var det jo, men de fleste var enige. Gjestelista var opp til oss. Vi satte opp et budsjett i forhold til prisene vi fikk, og hvordan vi ønsket det, og så snakket vi med foreldrene våre som godkjente "opplegget". De syntes det var viktig å ha et budsjett å gå etter, og nå skal de betale halvparten hver, ca. 50 000,-. Vi har vært veldig heldige! :-)

Gjest Lizbet
Skrevet

Vi har ikke de mulighetene, kan du si...Må nok betale gildet selv. Derfor blir det og litt vanskelig å "ta utgiftene underveis". Vi må nok bestemme oss litt i forkant for hvor mye vi vil bruke på tilstelningen.

Skrevet

Da ville jeg tatt en ringerunde til fotograf, blomsterbutikk og bakeri, samt funnet ut hvor dere vil/ kan ha festen. Kanskje dere kjenner noen som kan orden blomster, fotografere, bake kake eller som har et passende lokale? Det trenger ikke bli så dyrt. Selv har jeg et søskenbarn som har tatt på seg blomster og brudebukett (hun er blosterdekoratør), og tante skal overtales til å bake kake. :sjarmor: Hvor mange vil dere be? Med bare de nærmeste blir det litt billigere. Finn ut hvor mye dere KAN bruke på de forskjellige tingene, og om dere f.eks. vil prioritere profesjonell fotograf framfor treretters middag, og velge koldtbord i stedet.... Hvordan vil dere ha det egentlig? (litt nysgjerrig... :wink: )

Gjest Lizbet
Skrevet

Hvordan vil vi ha det....jeg vet hvordan jeg vil ha det, men det forutsetter jo at sambo før eller senere må si hva han vil...

Selvsagt kan mye ordnes nære - har en tante som kan sy, mange som kan bake etc, etc...Må nok gjøre som jeg er blitt tipset av flere om - lage meg en bok og sette opp lister med muligheter og ca beregninger.

Hadde bare vært interessant og se ca hva slags beløp andre ca regnet med...

Skrevet

Vi har et budsjett på 135 000, det inkluderer mat og drikke til 90 gjester, klær til oss begge, ringer, fotografering, musikk, transport, overnatting, blomster, invitasjoner, frisør og sminke.

Jeg tror du gjør lurt i sepå de store postene og hva du tror de vil koste deg. En kjole kan koste alt fra 2000 til 10 000, kuvertpris på mat kan variere fra 100 til 1000...

Vi satt opp gjesteliste og jobbet derfra, sjekket så kuvertpriser forskjellige steder... både hoteller og catering...

Skrevet

Vi har ikke noe budsjett, men tar det litt som det kommer (vi betaler selv). Vi undersøker hele tiden flere muligheter sånn at vi gjør det billigst mulig.

Skrevet

vårt budsjett var lagt opp til 75 000, men ser nå at det blir mer enn det. var noen ting som vi ikke hadde tenkt på som kom utenom.

Gjest Gjesta
Skrevet
vårt budsjett var lagt opp til 75 000, men ser nå at det blir mer enn det. var noen ting som vi ikke hadde tenkt på som kom utenom.

...og sånn er det alltid..... :wink:

Skrevet

Satte opp budsjett på Ditt Bryllups bryllupskalkulator først, basert på andre pars 'gjennomsnittkostnader'.

Uheldigvis viste disse seg å være tildels veeeeldig lave i forhold til hva vi ender opp med - selv om jeg mener vi gjør det hele ganske billig!

Hadde en utgangssum å jobbe ut fra - hva vi kunne bidra med pluss bidrag fra foreldre på begge sider - og så satte vi opp gjesteliste litt ut fra dette.

Endte opp med å be alle vi egentlig hadde lyst til å be - det er mange flere vi kunne bedt, men i det øyeblikk vi tar et skritt videre ut i omgangskretsen hadde gjestelisten eksplodert! :wink:

Oppdaget nylig budsjettsprekk på 15 000 fordi jeg ikke har oppdatert det skritt for skritt når vi har oppdaget nye kostnader - litt sjokk der.

En del ting kom på mer enn planlagt - lokale og fotograf, spesielt - og en del ting hadde jeg rett og slett ikke tenkt på å legge inn, slik som takkekort m/foto.

En del utlegg har kommet underveis, uten at jeg har tatt av 'bryllupskontoen' for dem - slik som invitasjoner og sko, hvilket gjør at sprekken ikke er fullt så ille som jeg først trodde.

Tror nok mange har det slik - man legger ut en del underveis, og så har man lagt til side en viss sum som skal gå til større utlegg, som lokale, catering/restaurant, osv.

Skrevet

Vi hadde ikke noe budsjett til å begynne med. Vi kjøpte ting underveis, som foe eksempel kjolen, ringer, invitasjoner og andre småting. Nå nylig satte vi opp budsjett etter å ha fått oppgitt prisen på mat fra cateringselskapet. Vi endte opp på ca 110000 inkludert kjolen og tilbehøret til kjolen.

Vi vet at vi får en god del dekt av svigers og mine foreldrene, men vi velger å ikke regne med disse i første omgang, for planen er å bruke dem på en reise neste våren (ikke bryllupsreise). Dersom budsjettet vårt sprekker, så kommer vi selvsagt til å bruke disse.

Dersom dere har en bestemt sum dere vet dere kan bruke til bryllupet, så har du et godt utgangspunkt. Da er det bare å kaste seg rundt å sjekke priser, og finne det som passer dere best. Husk å sette opp alle utgiftsposter, slik at dere ikke blir overrsaket underveis.

Skrevet

Vi har et excel ark vi kaller for budsjett, men det er vel mer en oversikt.

Vi laget det først etter å ha bestemt/sett for oss hvordan vi ville ha det, så det har vel aldri vært brukt til det det burde -å begrense oss.

Det står i omtrent 100.000kr

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Vi tok vel i utgangspunkt i hvor mye vi egentlig hadde å rutte med? Tok det rett og slett derfra, og har enda ikke kommet over det heller. Er kanskje litt stenhard når det gjelder å bruke pengene. Men får se; enda 5 mnd til bryllupet og de faktiske utgiftene har ikke dutte ned i postkassen enda :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Budsjettet er i dag på 120 000. Mange penger, men vi har enda et år på å spare. I budsjettet har vi satt inn det vi mener er"maks"-priser (har snakket med mange som har giftet seg det siste året ang. priser), men selvfølgelig kommer vi sikker til å bomme på det og :-?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi har et budsjett på 70 000, men kommer kanskje billigere ut. :sjarmor:

Skrevet

Vi har ikke satt opp noe budsjett på forhånd.

Vi legger opp dagen slik at den skal bli som vi vil ha den, uten å bry oss for mye om hva som tradisjonelt er med i et bryllup. Det viktigste for å få en vellykket fest er at gjestene har det bra, og det styrer mye av valgene våre. Vi legger opp til en avslappa og relativt uformell fest, og bruker minimalt med penger på dyre smådetaljer. Vi tar med det vi anser som nødvendig, eller som vi har lyst til å bruke penger på.

Regner med at vi totalt kommer til å bruke mellom 50 og 60.000, vi har invitert 82 middagsgjester og noen ekstra til festen etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...