Gå til innhold

Jeg hater julen, fordi jeg har ingen barn og det er så sårt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Julen blir for meg vanskeligere for hvert år som går. Grunnen er enkel; barn. I hele mitt liv så har jeg ønsket meg barn. Jeg har hatt navnene klare siden barneskolen. Mitt mål i livet har aldri vært drømmejobben, reising, mange venner eller noe sånt. Mitt mål mål og drøm, har alltid vært å bli mamma. Jeg har aldri drømt om å ha en mann, aldri. Aldri lengtet etter en mann. Om drømmemannen kommer så blir jeg jo glad, men jeg vil ikke kaste bort mange år på å lete, for så å bli skuffet fordi jeg fant feil mann. Jeg vil ikke gi menn denne makten over min fremtid. Aldri hatt noe drøm om den store kjærligheten. Trives i eget selskap, alltid vært selvstendig, aldri hatt noe behov for mann (bortsett fra med tanke på å lage barn). For meg så er voldtekt, ONS, kjæreste, spiller absolutt ingen rolle. Jeg hadde blitt sjeleglad av en graviditet. Før jeg blir halshugget; Ja jeg har opplevd voldtekt, det var ikke morsomt men barn var aldri min frykt. 

Ang menn så ønsker jeg jo så klart en snill og god mann. En mann som vil bli en super pappa. Men om jeg blir alenemor så er det ikke verdens undergang for min del. Jeg har jo et ønske på barnets vegne, men for meg personlig så er det ikke et krav å ha en pappa som er der. Bare sånn at det er sagt. 

I år blir jeg 29 år. Jeg er i den alderen der antall mødre og fedre blant bekjente stiger for hvert år. Nå begynner det å bli over 50/50 og jeg sitter her uten barn. Det er så sårt og vondt. Hvert år håper jeg at "I år blir det min tur!", men det blir aldri min tur. I år er det ekstra tungt, da to i familien er gravide for første gang. Det er så sårt at jeg har grått i hele dag. Det er også tungt, fordi jeg begynner å bli gammel, tiden renner ut! 

Ingen vet dette, det er min lille hemmelighet. Familie og venner vet det ikke og jeg skjuler følelsene rundt dem. Jeg elsker jo barn og gleder meg til å bli tante, men det er fortsatt sårt å tenke på nå når det er jul.  
Andre som har det slik?

Anonymkode: d4a0e...f56

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke dra til Danmark for inseminasjon da?

Anonymkode: d3c8f...bb8

• Liker 22
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke dra til Danmark for inseminasjon da?

Anonymkode: d3c8f...bb8

Hadde tenkt å foreslå det samme! Jeg er 30 og har store planer om å gjøre dette!

Anonymkode: af91e...4cd

• Liker 6
Gjest Mammalivet
Skrevet

Jeg kjenner flere damer i 30 årene som har dratt til Danmark å blitt gravide. Jeg må si, uten at det menes frekt, at det er rart du ikke nevner noe om en vurdering rundt dette? Så fremt kroppen spiller på lag, så er det å få barn, også alene egentlig ikke et kjempeproblem i dag :) 

Skrevet

Dra til Danmark da, ikke sitt hjemme og syntes synd på deg selv. Ikke bli bitter på folk som er gravide. Deres lykke er ikke ditt nederlag, det har ingen ting med hverandre å gjøre.

Anonymkode: 18fb8...b56

• Liker 23
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dra til Danmark da, ikke sitt hjemme og syntes synd på deg selv. Ikke bli bitter på folk som er gravide. Deres lykke er ikke ditt nederlag, det har ingen ting med hverandre å gjøre.

Anonymkode: 18fb8...b56

Dette.

Stikk til danmark. Det er ingen skam. Og skulle noen henge seg opp i det så er ikke det deres business!

Det kommer ikke ett mannfolk rekende på ei fjøl uansett. Du er allerede 30 år. Fruktbarheten begynner å synke. Stikker du nå kan du oppleve å bli bestemor også. Drøyer du'n til du blir 40+ er ikke det sikkert. 

Anonymkode: 85d25...3ae

• Liker 5
Skrevet

Trenger da ikke reise noe sted. Bare ring denne fyren.

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-6508859/Kyle-Gordy-fathered-18-children-sperm-donation.html

En meget populær sæd-donor. Han tar ingen penger for tjenesten og reiser gjerne verden rundt for å hjelpe kvinner. Han foretrekker å donore sæd på den naturlige måten, men det er ingen deal breaker.

Anonymkode: 108f0...ce6

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig sært for meg med folk som ikke tenker to ganger over det å skulle frarøve et barn en av de to viktigste personene i livet, en far. Greit nok at det finnes mange situasjoner hvor dette er den beste løsningen, og det ikke er noe annet godt alternativ, men å ta så lett på det som du gjør, synes jeg blir feil. 

Anonymkode: 88d50...21b

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig sært for meg med folk som ikke tenker to ganger over det å skulle frarøve et barn en av de to viktigste personene i livet, en far. Greit nok at det finnes mange situasjoner hvor dette er den beste løsningen, og det ikke er noe annet godt alternativ, men å ta så lett på det som du gjør, synes jeg blir feil. 

Anonymkode: 88d50...21b

Jeg ser poenget ditt. Men hva hvis far dør da barnet er ungt? Man er ikke sikret å vokse opp med en far uansett. 

Anonymkode: eb50d...cb4

• Liker 3
Skrevet

Herregud du er 29 år....bare unghoppa! Jeg fikk mitt første barn da jeg var 33

• Liker 10
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser poenget ditt. Men hva hvis far dør da barnet er ungt? Man er ikke sikret å vokse opp med en far uansett. 

Anonymkode: eb50d...cb4

Man er ikke sikret noe som helst, men jeg skulle tro man ønsket å gi ungen sin de beste forutsetningene man kunne. Nå er jeg ikke i prinsippet imot aleneforeldre uansett, man kan ha andre gode rollemodeller og jeg tror de fleste uansett klarer seg veldig fint. Men jeg har også sett eksempler på utslitte alenemødre uten nettverk, som er så utslitte og kjeftete at jeg tenker at de burde tenkt seg om et par ganger til den gangen de stod der med testen i hånden.

Anonymkode: 242e8...b1b

• Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke sikret noe som helst, men jeg skulle tro man ønsket å gi ungen sin de beste forutsetningene man kunne. Nå er jeg ikke i prinsippet imot aleneforeldre uansett, man kan ha andre gode rollemodeller og jeg tror de fleste uansett klarer seg veldig fint. Men jeg har også sett eksempler på utslitte alenemødre uten nettverk, som er så utslitte og kjeftete at jeg tenker at de burde tenkt seg om et par ganger til den gangen de stod der med testen i hånden.

Anonymkode: 242e8...b1b

At det var? Det du indirekte sier er at man skal velge abort fordi du har sett eksempler på utslitte og kjeftete alenemødre uten nettverk? Man bør gi sitt barn de beste forutsetninger her i livet, det er sant. Men hvem er du til å sette deg til doms over hva som er de beste forutsetningene?

Et eksempel. Jeg har en bekjent. Hun har to barn med en kar som ikke har jobb, har skyhøy forbruksgjeld og står og røyker hasj inn i vifta på komfyren hver kveld. De eier ikke egen bolig og er ferdig med de 40 begge to. De har ingen familie i nærheten. Men barna er høyt elsket, både av mor og far.

Så er det hun som lengtet slik etter et barn men ikke traff en mann å få det med. Hun har egen bolig med mange millioner i egenkapital, en solid og høy utdanning og en jobb hun tjener helt greit på. Hun reiste til Danmark, ble gravid og har fått et barn som hele hennes familie forguder. Men familien hennes er ikke av de største og det er ikke noen far i bildet, så barnet har ikke de beste forutsetningene etter det du sier.

Mitt poeng er: hvem av disse vinner premien over de beste forutsetningene, som gir mor rett til å bære fram et barn? Kun barna som fødes inn i en A4 kjernefamilie i en 12 millioners- villa i Holmenkollen? Kun barna som har fulle sett med besteforeldre og dobbelt sett med tanter og onkler som renner ned dørene for å knytte bånd til barnet? Eller er det rom for at mennesker er forskjellige, og derfor vil også familiene bli forskjellige? Men de er like verdifulle og har livets rett, likevel.

Mangfold er viktig, og det er viktig at konservative mennesker åpner øynene for at det fins flere måter å skape en familie på. Husk at det er barn vi prater om, og de beste forutsetningene gir vi dem ved å være åpne, inkluderende, romslige og rause. 

Anonymkode: 9276f...003

• Liker 8
Skrevet

Finn deg et homofilt par, bli insiminert med flere egg, så deler dere gevinsten 🤣

Anonymkode: 95a03...2b7

• Liker 1
Skrevet

🇩🇰

Anonymkode: f1b81...348

• Liker 3
Skrevet

Til alle dere som svarer dra til Danmark for inseminasjon.. Jeg syns tankegangen er så lite gjennomtenkt.

Jeg vil tro at de fleste damer ikke er så egoistiske at de vil ha hvilken som helst sin sæd, så lenge de får et barn. Vil også tro de fleste ønsker at barnet skal ha en tilknytning til faren, og at de aller fleste ønsker et familieliv.

Det er snakk om å skape et eget menneske for å dekke over EGET savn og behov. Hva med dette lille menneskets tanker og følelser, etterhvert som det blir større? Det er ikke så kult å få vite at mamma ble så desperat etter barn at hun dro til Danmark for å finne en sæddonor.

29 år er en tidlig alder for desperasjon etter barn. Hva om kjærligheten dukker opp neste år?

• Liker 3
Skrevet

Problemet ditt er jo at du aldri har tatt en mann med i likninga. Du trenger en mann for å lage unger. Ha det som nyttårsforsett 2019: finn deg en mann!

Anonymkode: ba2ed...2de

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet ditt er jo at du aldri har tatt en mann med i likninga. Du trenger en mann for å lage unger. Ha det som nyttårsforsett 2019: finn deg en mann!

Anonymkode: ba2ed...2de

I think TS is waaaay past that point..

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, Rucula skrev:

Herregud du er 29 år....bare unghoppa!

Please, ha større respekt for hestene. Tror ikke mange hopper vil assosieres med denne ts. 

Skrevet

Jeg hater også julen siden jeg ikke har noen barn. Vil ha barn men kan ikke få det pga. sykdom. Det er sårt ja. Det er veldig vondt å ikke velge det selv. Klem.

Skrevet
15 minutter siden, æøå* skrev:

Til alle dere som svarer dra til Danmark for inseminasjon.. Jeg syns tankegangen er så lite gjennomtenkt.

Jeg vil tro at de fleste damer ikke er så egoistiske at de vil ha hvilken som helst sin sæd, så lenge de får et barn. Vil også tro de fleste ønsker at barnet skal ha en tilknytning til faren, og at de aller fleste ønsker et familieliv.

Det er snakk om å skape et eget menneske for å dekke over EGET savn og behov. Hva med dette lille menneskets tanker og følelser, etterhvert som det blir større? Det er ikke så kult å få vite at mamma ble så desperat etter barn at hun dro til Danmark for å finne en sæddonor.

29 år er en tidlig alder for desperasjon etter barn. Hva om kjærligheten dukker opp neste år?

De fleste lager unger for egent behov. De vil ha barn, ikke nye skattebetalere som samfunnet vil nyte godt av eller andre tanker i den duren. 

Er det bedre å være resultater av et ligg i fylla med en ukjent? Eller kondomen som sprakk eller hva enn som skjer med uplanlagte barn som blir beholdt... 

Unger klarer å vokse opp om far er en dust som bare stikker med halen mellom beina. Eller viser seg å ikke skulle hatt barn. Eller dør. Det blir folk av de og. 

Anonymkode: feb0a...b31

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...