Gå til innhold

Forsikring på hund

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Lurer på om dere forsikrer hundene deres. Har alltid gjordet det før, men er usikker nå.. Hvilken forsikrings selskap bruker dere og hva betaler dere for det? (vet det avhenger av rasen altså..) og hvor mye er den forsikret for?

Er veldig usikker på jeg skal forsikre frøkna her pga alderen hennes (snart 5 år) pluss at ho er blanding.. så da blir det vel bare å forsikre henne ang vetrinær kostnader, og ikke livsforsikring.. Tror jeg..

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Jeg skal forsikre min ett år gamle blandingshund, både veterinær og livsforsikring tror jeg. Men det står i brosjyren at de bare nyforsikrer hunder til de er seks år. Har hørt at det ikke lønner seg etter det. Vet ikke helt jeg...

Jeg har fått et tilbud på ca. 1000 kr pr. år. Er det dyrt kansje? Gjensidige Nor har kommet med dette tilbudet.

Skrevet

Har gjensidige jeg også, men kommer nok til å ha if på neste hund ...har hørt mye bra om if. Hadde nok sjekka der om jeg var deg. Men gjensidige har vært veldig ok + jeg får litt rabatt pga jeg er lærer. Vi hadde utgifter på rundt 8000 på hunden vår her for to år siden ...det kostet oss 1000.

Hunden får var frisk som en fisk, men fikk nyrekollasps... og det ble dyrt ...men hadde heldigvis forsikring.

Til deg som lurer på å ikke forsikring.. er ikke en evt høy premie verdt at du kan operere hunden å gi henne skikkelig behandling om noe skulle skje? litt kjipt å måtte avlive den ofrdi det er det eneste man har råd til lissom :(

Gjest gjest1
Skrevet

Til deg som lurer på å ikke forsikring.. er ikke en evt høy premie verdt at du kan operere hunden å gi henne skikkelig behandling om noe skulle skje? litt kjipt å måtte avlive den ofrdi det er det eneste man har råd til lissom  :(

Skal ha vetrinær forsikring, men er usikker på livsforsikring.. og hvor jeg skal forsikre henne

Skrevet

tror if er tingen... de betaler vel for medisiner også......

livsforsikring ...tror jeg koster mer enn det smaker på en såpass gammal hund... men hver sin smak.

Har et godt kundeforhold hos gjensidige, men har inntrykk av at if dekker mer og har mindre premie.. men VET ikke...

Gjest Violetta
Skrevet

Men hvordan gjør man det praktisk dersom hunden blir skadet? Må man legge ut og få refundert pengene eller dekkes det direkte fra forsikringsselskapet?

Skrevet

Vi har forsikret hunden, og det er jeg glad for!

Vi har allerede brukt forsikringen, han måtte jevnlig til dyrlege pga. en bruddskade.

Kunne blitt kjempedyrt, hvis vi ikke hadde hatt forsikring på han...

Vi måtte legge ut, og fikk penger tilbake.

Hadde til og med hunden på akupunktur!

Vi bruker Sparebak1, og betaler ca. 1000 kr i året.

Absolutt verdt det, godt å vite at hunden er trygg. Jeg ville gjort det enten han var rase eller ei. Man er jo like glad i hunden sin. :hjerte:

Sjekk iallefall Sparebank1. Ser ut til at det er ca det samme hos Gjensidge Nor.

(Ble litt rotete dette, :Gjesp: )

Skrevet

Jeg har fått et tilbud på ca. 1000 kr pr. år. Er det dyrt kansje? Gjensidige Nor har kommet med dette tilbudet.

Vi betaler ca. 1000 kr i året (85/mnd).

Skrevet

Jeg har forsikret min hund for 8.000 i året. En Alasken Malamute, og betaler rundt 1.600 i året tror jeg det var. Jeg bruker Vesta.

Gjest gjest1
Skrevet

Har sjekka med If og der får man ikke forsikre hund (fikk ikke pris overslag en gang) om man ikke hadde anne forsikring der... :roll:

Skrevet

Jeg skal forsikre mine tre hunder, der en av dem er ti år. Hun skal nyforsikres. Agria er et nytt forsikringsselskap som spesialiserer seg på kjæledyr.

www.agria.no

Dessverre står det ikke på sidene deres hva premien blir, men det er vel bar å ta en tlf.

Gjest gjest1
Skrevet

Sjekket nå if (fikk det til til slutt :ler: ) og de skal ha nesten det dobbelte av gjensidige.. Ikke noe vanskelig valg da gitt.. Men sjekker ut agria nå..

Hva betalte du, SaraJulie?

Skrevet

Hva betalte du, SaraJulie?

Jeg har ikke bestillt enda, skal ringe dem i morgen ;o) Mener venninna mi betaler 800++, men det kommer jo an på hvor mye man forsikrer hunden for..

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har ikke bestillt enda, skal ringe dem i morgen ;o) Mener venninna mi betaler 800++, men det kommer jo an på hvor mye man forsikrer hunden for..

Skjønner.. På If skulle de ha over 1600 og da var ho forsikret for 3000 kr + vetrinær utgifter på 8000

På gjensidige skal de ha 8/900 kr og da er det 10.000 kr i vetrinær utgifter.. Ikke spess vanskelig valg..

Skrevet

På gjensidige skal de ha 8/900 kr og da er det 10.000 kr i vetrinær utgifter.. Ikke spess vanskelig valg..

Hum vi betaler over 1000 til gjensidige, men har livsforsikring på 5000 v tap av hund og tak på 10 000 i året på vetrinær. Egenandel er 1000 og de dekker en skade i 2mnd

For å svare litt på hvordan det funker når man "bruker" forsikringen. Hos vetrinær får man en attest av no slag hvor dyrlege har skrevet diagnose og hvilken behandling som er gitt. Så sant forsikringsselskapet har det i sine retningslinjer at de dekker det "inngrepet" som er gjort....får du de pengene du har lagt ut tilbake - egenandel.

Men man må være våken på om hvor vidt forsikringsselskapet dekker det dere skal ha gjort. Sterilisering f.eks er noe som må anbefales og begrunnes god for at forsikringsselskapet skal punge ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...