Gå til innhold

Ulike reaksjoner ovenfor å ha sex blant menn og kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en voksen kvinne har sex med en mindreårig gutt slik som hun her "Stephanie Peterson, a former middle school teacher, was arrested in February 2018 for allegedly having a secret sexual relationship with a 14-year-old boy, police said."

https://www.cbsnews.com/pictures/notorious-teacher-sex-scandals/2/

Da ser man ofte fra menn som skriver i kommentarfeltet på Facebook eller andre sosiale medier "skulle ønsker det var meg" eller "hvorfor fantes det ikke slike lærere når jeg gikk på skolen?"

Hadde det vært en mann som hadde hatt sex med en mindreårig jente så hadde kommentarfeltet vært fylt med kommentarer som "Jeg skal kverke jævelen" eller "håper han råtner i fengsel!"

Jeg er selvfølgelig i mot begge delene, men synes at det er rart at folk reagerer annerledes bare pga. det skjer mot det motsatte kjønn.

Et annet eksempel er når en kvinne har vært utro mot sin mannlige kjæreste med en annen. Da skal plutselig kjæresten hennes banke han hun var utro mot, men man hører aldri noe om at hun har skyld i selv i å være utro. 

Heldigvis er ikke alle som de jeg eksemplifiserer ovenfor, men synes likevel det er rart.

Anonymkode: 14139...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skal plutselig kjæresten hennes banke han hun var utro mot, men man hører aldri noe om at hun har skyld i selv i å være utro.

Kvinner er ikke utro uten grunn. Det er som regel allerede et havarert forhold, han er selv utro, eller han behandler henne ikke med respekt. Da er det lett å havne i favnen til noen som ser henne, og det er faktisk ganske forståelig. Menn er utro uansett hvor bra de har det hjemme, uansett hvor mye og god sex kona gir dem. De vil hele tiden ha noe nytt, og er derfor utro likevel. STOR forskjell, og da er det også helt andre reaksjoner, selvsagt.

Anonymkode: a9e72...e25

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kvinner er ikke utro uten grunn. Det er som regel allerede et havarert forhold, han er selv utro, eller han behandler henne ikke med respekt. Da er det lett å havne i favnen til noen som ser henne, og det er faktisk ganske forståelig. Menn er utro uansett hvor bra de har det hjemme, uansett hvor mye og god sex kona gir dem. De vil hele tiden ha noe nytt, og er derfor utro likevel. STOR forskjell, og da er det også helt andre reaksjoner, selvsagt.

Har du kilder som kan bevise en slik påstand?

Høres mest ut som du har opplevd dette en gang og tror at alle menn er slik.

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

herregud, for en latterlig generalisering. dette bunner ikke i virkeligheten og bare i din subjektive oppfattelse og er basert på anekdoter. 

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn er utro uten grunn?? Jeg er mann og har aldri vært utro og kommer heller aldri til å bli det, soppas kjenner jeg meg selv. Tror heller ingen menn er utro om de har drømmedama og ellers det sexlivet de vil ha!

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er vel heller, som du eksemplifiserer her, at det ofte begrunnes når en kvinne er utro. Når en mann er utro, er han en gris, uansett hvor mye sex han har hjemme. Når kvinner er utro blir det ofte sett på grunner til hvorfor. Oversett av mannen etc. 

Sannheten er vel at kjønnene er likere enn som så. At man enten i et svakt øyeblikk går på en smell, eller er mer utspekulert og finner grunner for seg selv hvorfor det er greit. 

Å være utro mot en partner som har vært utro er heller ikke greit. Enten må man sette strek ved forholdet, eller prøve å reparere det. Å bli i forholdet, men ta igjen er like umoralsk som å være utro i utgangspunktet. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Tror heller ingen menn er utro om de har drømmedama og ellers det sexlivet de vil ha!

Feil. Menn er utro fordi de får muligheten. Selvom de har drømmedama og det sexlivet de vil ha. Majoriteten vil bare ha bekreftelse og flørt og legger ikke noe annet til grunns for det.  Unnskylder og rettferdiggjør det med at sex bare er sex og de har naturlige drifter. 

Anonymkode: 19214...1c8

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Menn er utro fordi de får muligheten. Selvom de har drømmedama og det sexlivet de vil ha. Majoriteten vil bare ha bekreftelse og flørt og legger ikke noe annet til grunns for det.  Unnskylder og rettferdiggjør det med at sex bare er sex og de har naturlige drifter. 

Jeg er ei dame jeg da eller??

Skrevet

Jeg er kvinne, og utro. Lang historie så jeg gidder ikke gå inn på det. Vi har vært sammen i 15 år. Har ikke sex med ektemannen min, og vi vil fortsette å være gift likevel. Vi har ett godt kjærlighetsliv, bare ikke sexliv. Han har tillatelse til å ha sex utenfor ekteskapet han også. 

Anyhow, for meg handler det mest om spenningen og ikke minst behovet for selvbekreftelse. Jeg vet jeg har draget, blir sjekket opp av kjekke menn hele tiden. Det er ikke noe som frister så jeg gjør ikke noe med noen av dem, har fast FF. Mulig det gjør meg til mann? 😂😂

Anonymkode: 44a62...c95

Skrevet
1 time siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Jeg er ei dame jeg da eller??

Det vet ikke jeg noe om. Hvordan  har ditt kjønn noe relevans for hva jeg skrev? 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet ikke jeg noe om. Hvordan  har ditt kjønn noe relevans for hva jeg skrev? 

Les hva jeg skrev og hva du skrev da du tagget meg, så forstår du! 👍 

Skrevet
6 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Les hva jeg skrev og hva du skrev da du tagget meg, så forstår du! 👍 

Ehem les det jeg siterte og hva jeg skrev du. 

Skrevet
På 24.12.2018 den 15.22, AnonymBruker skrev:

Hvis en voksen kvinne har sex med en mindreårig gutt slik som hun her "Stephanie Peterson, a former middle school teacher, was arrested in February 2018 for allegedly having a secret sexual relationship with a 14-year-old boy, police said."

https://www.cbsnews.com/pictures/notorious-teacher-sex-scandals/2/

Da ser man ofte fra menn som skriver i kommentarfeltet på Facebook eller andre sosiale medier "skulle ønsker det var meg" eller "hvorfor fantes det ikke slike lærere når jeg gikk på skolen?"

Hadde det vært en mann som hadde hatt sex med en mindreårig jente så hadde kommentarfeltet vært fylt med kommentarer som "Jeg skal kverke jævelen" eller "håper han råtner i fengsel!"

Jeg er selvfølgelig i mot begge delene, men synes at det er rart at folk reagerer annerledes bare pga. det skjer mot det motsatte kjønn.

Et annet eksempel er når en kvinne har vært utro mot sin mannlige kjæreste med en annen. Da skal plutselig kjæresten hennes banke han hun var utro mot, men man hører aldri noe om at hun har skyld i selv i å være utro. 

Heldigvis er ikke alle som de jeg eksemplifiserer ovenfor, men synes likevel det er rart.

Det har nok med hvordan menn tradisjonelt er blitt sett på som erobreren og kvinnen som den som blir forført. Mannen handler, kvinnen er nærmest hjelpeløs. Stakkars unge pike som ble tatt av en stygg gammel mann! Og for en kar, han unge gutten som klarte å forføre en sexy 35-åring! Dessuten tenker man at en 15-årig jente ikke har skyld i et ung-eldre-forhold, men en 15-årig gutt han "ville det jo!", fordi alle unge gutter er kåt 24/7! Og klart en eldre mann utnyttet en ung jente, han er jo voksen og vet bedre, mens en eldre dame bare benyttet seg av en ung gutt som var kåt og ville ha henne. Ingen kan laste henne for det.

Men, ja, det er like galt/riktig (kommer an på den unges alder) uansett.

Anonymkode: 18a2d...c95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...