Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God jul. 

Jeg har i en del år nå laget en "alenejulefeiringstråd", først og fremst med tanke på dem som sitter alene og som kanskje ikke helt trives med det, men også for de av oss som har litt mer positivt forhold til å feire alene også. (Og de som feirer sammen med noen får selvsagt kikke inn de også.) 

Kanskje føles det litt mindre ensomt for enkelte når de kan tusle inn og ut av en slik tråd.

Status i Cataheimen er: 

• Ferdig på jobb for i dag. 
  • Vaskemaskinen surrer med de siste rester som må vaskes. 
  • Desserten står til kjøling. 
  • Julegaven (entall) ligger under treet. 
  • Pinnekjøttet vil gjerne komme i gryta, men får vente bittelitt lenger. 

Tråden er herved åpnet. :tree::nissevink:

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

God jul! 

Melder meg inn da besøket måtte melde avbud på grunn av sykdom. Jeg reiser på besøk til noen etter middag, men ville ikke droppe pinnekjøttet som allerede har stått i vann i 24 timer. Hvis det er noen ensomme pinnekjøttspisere i Vestfold i dag, så har jeg mer enn nok til flere her, om et par-tre timer! 🎅🎄

• Liker 8
Gjest supernova_87
Skrevet

For en fin ting å gjøre! 

Jeg er ikke alene i kveld, men kjenner meg nok likevel litt ensom. Denne tråden ga meg en skikkelig rørt følelse. 😛

Hva er planen din i kveld? 

GOD JUL! 🌲 🎄

Skrevet

God jul! Er invitert til litt fellesfest senere i kveld,  men første gang på mange år alene på dagen, samboer flytta ut 10 dager siden. Har felt noen tårer, men treet står her, noen gaver ligger under, kålrabistappen er klar, med klumper og alt, men smaker godt. Ingen til å klage på den i år. Ribba i ovnen, og mikkes jul på tv. Det fungerer nå dette her?

Anonymkode: 839d5...276

• Liker 5
Skrevet

Koselig tråd! 

Nettopp kommet hjem fra jobb. Nå er det Donald Duck på tv. Pinnekjøttet er ferdig utvannet og skal snart dampes. 

God jul! 

Anonymkode: fd05d...64b

• Liker 1
Skrevet

Pinnekjøttet klarte ikke vente lenger så det ligger nå i gryta. Blir relativt tidlig middag på meg, men pytt san. Da kan jeg ta desserten til kvelds. :spise: . Noen fordeler av alenefeiring skal man ha. Enkel logistikk er en av dem .

• Liker 2
Skrevet

Jeg har stelt i stand jul for flere i mange år, det er ekstremt befriende å kaste bena på bordet og skrelle grønnsakene foran Donald fuck, servere ribba når det passer, og bare ta hensyn til meg selv, må jeg si. 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Rainstorm skrev:

Hva er planen din i kveld? 

Planen er enkel og blir i tråd med mange tidligere alenejuler. Pinnekjøtt skal fortæres med omhu. Deretter er jeg ganske sikkert sprekkmett så jeg lander på sofaen med en bok eller foran TV hvis jeg finner noe å se på der. Så blir det pakkeåpning. Kun en ekte pakke i år, fra en fetter med familie, men i slutten av forrige uke så fikk jeg et par småting som jeg hadde bestilt på ebay og siden jeg ikke hadde ork til å åpne dem med det samme så tenkte jeg de like gjerne kunne ligge uåpnet så stakkars julegaven min ikke kom til å føle seg ensom under treet :fnise: . 

Etterhvert kommer vel pinnekjøttet til å sige ned såpass at det blir plass for dessert og kanskje kaffe eller julebrus. 

Og så slenger jeg innom her sånn dann og vann. 

Forventer også Facetimerapport fra julegaveåpning hos slekta en eller annen gang i kveld. De pleier være flinke til det når de har min mor på besøk. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg skal på middag og kaffe ganske snart, men fra ca kl 21 feires resten av julekvelden hjemme alene :) 

Planen da er som tidligere år : fyre i ovnen,småspise litt,drikke brus,lese, se om jeg finner en film på TV og mest av alt ha en rolig kveld. Gleder meg! 

• Liker 1
Skrevet

Pinnekjøttduften brer seg og jeg har funnet en grei film på TV. 

• Liker 1
Skrevet

Når er det innafor å åpne pakkene når man er alene og ikke trenger vente på noen som skal ta oppvasken på gamlemåten og utstudert langsomt? 😄

Anonymkode: 8052e...711

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har stelt i stand jul for flere i mange år, det er ekstremt befriende å kaste bena på bordet og skrelle grønnsakene foran Donald fuck, servere ribba når det passer, og bare ta hensyn til meg selv, må jeg si. 

Er det Donald Trump du mener med Donald Fuck?:biggrin:

Anonymkode: b0386...517

• Liker 2
Skrevet

Er ikke alene, alene.. mannen min er sammen med meg. Men i år er første året jeg(vi) har måtte takke nei til juleselskap med familien fordi sykdommen min har forverret seg sånn. Det er litt sårt at den skal ta fra meg så mye som den har gjort.

Men når det er sagt så skal snart pinnekjøttet dampes, mor har bakt litt julekaker til meg, julefilmene på tv går som alltid og det er hvitt ute😊  Koser meg på sofaen med julesnopet, julebus, julefilm og masse tente lys😊 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når er det innafor å åpne pakkene når man er alene og ikke trenger vente på noen som skal ta oppvasken på gamlemåten og utstudert langsomt? 😄

Anonymkode: 8052e...711

Det er innafor når du har lyst. Du kan vente og utsette spenningen eller du kan hive deg over dem nå. Eller en mellomting :nigo:

Skrevet

Pinnekjøttet løsner fra beinet (sitt, ikke mitt...) og kålstappe ser veldig ferdig ut. Nam!

• Liker 1
Skrevet

Drikker vodka å koser meg :) 

Anonymkode: 9cf4d...04a

• Liker 1
Gjest UncommonSense
Skrevet

Koser meg som tradisjonen tro, alene, pinnekjøttet ikke medregnet. Startet dagen med en skogstur med primus og godsaker i sekken, nå blir det Askepott, juleøl og litt strikking mens jeg venter på pinnekjøttet. Gledelig jul! :) 

(Nevnte jeg pinnekjøtt?)

Skrevet
14 minutter siden, UncommonSense skrev:

(Nevnte jeg pinnekjøtt?)

Jammen tror jeg du var inne på temaet pinnekjøtt. Her er det fortært, men ble ikke 100% fornøyd med den tilhørende kålstappa i år. Bedre lykke neste år. 

Ble i allfall mett, så jeg kjenner sofaen skal få selskap den neste halvtimen eller så. 

PS.: Formiddagstur med primus hørtes fantastisk ut - så lenge ikke ski var involvert :Knegg:

Skrevet

Mann 40 enslig her :)  Feiret alene noen år, synes det er greit. Kan dra til familie, men synes det ble kjedelig i lengden. Samme rutinene der hver gang. Godt å slippe å tenke på julefeiring i heletatt, ta det som en vanlig dag. Startet også dagen med fin tur i kulden, flott vær! Elsker å gå tur, gjerne tidlig så man kommer i gang med dagen.

Lagd meg godt kjøtt jeg spiste med grønnsaker og mandelpoteter, nå tiner litt iskrem i kjøleskapet...det blir siste måltidet i dag hvertfall.

Nyttår tar jeg som en helt vanlig dag, er under dyna lenge før midnatt uansett :) Glad når alt dette kaoset er over.

Anonymkode: 94bdd...fc8

• Liker 1
Skrevet

I utgangspunktet var planen og være alene, så ble jeg invitert av en kompis til hans familie, dessverre hørte jeg ikke noe mer fra han, så her sitter jeg alene likevel. (har ptsd så det å spørre han hva det ble til klarer jeg ikke, for da føler jeg meg til bry og det funker dårlig sammen med ptsden.) Innerst inne er jeg egentlig glad for at det ble sånn, selv om det også er litt sårt, for familiens hans er innmari koselig og det er lenge siden jeg har truffet dem!

Dagen har gått til filmer på TV, en minitur til butikken, mest for å få frisk luft da🙊 og en lur på sofaen. Nå er middagen er fortært, veggisboller med byggrynris og sweet chilli saus, det ble en nødplan siden jeg hadde regnet med å spise middag borte, men det var godt likevel da. Gavene er åpnet, snop, brus og potetgull står på bordet, jeg sitter under ullteppet, strikketøyet ligger i umiddelbar nærhet, på tv-en er det Olsenbanden og om litt under en time er det Jul i Flåklypa på tv2😁

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...