Gå til innhold

Finnbiff

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Hvordan tilbereder man finnbiff? hva bruker man til? MÅ man ha ris eller poteter eller kan man ha f.eks. pasta?

Skrevet

Som jeg gjør:

steker, og legger etter hvert kjøttet i en kasserolle, har i litt vann i stekesjyen og legger lokk på så den kan stå og småsurre.

Synes den fort kan bli litt seig, men jo lengre den får surre, jo bedre blir den. Steker også løk og har i, og jeg er veldig glad i sopp, så det stekes også og has i kasserollen. Noen synes ananas gir en fin smak, så det kan man også ha i hvis man vil, evt litt bacon.

Som saus har jeg i litt fløte, men for mye fløte tar bort viltsmaken, så jeg har mest rømme i til slutt, samt en skive brunost og litt einebær. Enkelt, og kjempegodt!!

Synes poteter, eller potetmos er best til.

mm, fikk lyst på finnebiff nå, jeg :-)

Gjest espen
Skrevet

Min lages som over (ikke ananas og bacon).

Jeg pleier å ha noen multer i også. Har alltid et lite krigslager av disse i fryseren. Dessuten endel knuste einebær i tillegg til de hele. Ja, så pleier jeg å ha i en pose aspargessbønner også. Jeg deler bønnene i to dersom de er veldig lange før jeg har dem oppi gryta.

Helt til slutt en skvett rødvin.

Dersom mulig så har jeg litt forskjellig sopp. Gjerne litt kantarell.

Her er det alltid rørte tyttebær (som oftest hjemmelaget) og hjemmelaget potetmos til denne retten.

Skrevet

denneer veldig god.

Og denne

Syns nok også poteter eller potetmos er best til. Ris går ann.

Skrevet

Jeg steker kjøtt og løk. Jeg har i gulrot og persillerot i biter, knuste einerbær og litt timian og vann. Lar koke litt til alt er mørt før jeg har i seterrømme, rørte tyttebær og noen skiver brunost. Varmer opp og serverer med poteter (mandelpoteter) og rosenkål.

Skrevet

Det er iallefall veldig godt med makaroni til :Nikke:

Skrevet

Jeg liker best med poteter til og har også gjerne tyttebær og brunors i sausen og tyttebær ved siden av.

Hvis du vil ha pasta til, tror jeg det er greit, jeg har aldri hørt om noe finnbiff-politi, men man vet jo aldri...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...