Gå til innhold

Dukkehus pusse opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

ønsker å ordne til et fint dukkehus til vesla, og håper noen kan hjelpe meg med link til hvor jeg finner tapet, maling møbler ol som på bildet 🙂

1DDF2B08-92D3-47BD-850E-6450AE5CD544.png

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lundby. Selges i de fleste lekebutikker

Anonymkode: 54581...4b4

Skrevet

Skal kjøpe et på jollyroom alla det på bildet 🙂 men ønsker å dekorere det selv med maling/ tapet. Samt se om jeg finner møbler fra maileg. 

Skrevet

Som tapet kan du jo bruke sånne designark som man bruker til scrapbook og decopage. De kommer i alle mulige farger og mønstre. Gavepapir kan fungere godt til det også, men er gjerne litt mer kronglete å få helt glatt. Og ensfargede ark kan brukes i de rommene du vil ha malte, eller du kan male de selv :)

• Liker 2
Skrevet

Kanskje Panduro har?  

Koselig med dukkehus. Jeg lekte mye med det selv da jeg var liten. :)

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk 😃 da skal jeg ta en runde og se hva jeg finer! 

Hadde vert så kjekt fått gi noe mer personlig som gleder lenge

• Liker 1
Skrevet

Jeg lager dukkemøblene selv, veldig enkelt. Finnes masse videoer om hvordan man gjør det på youtube.

Anonymkode: b8a3a...009

• Liker 2
Skrevet

Åh 😍 det høres ut som et veldig hyggelig prosjekt for mor, og så fin gave til døtrene. Lurer på om jeg skal stjele ideen din om et par år, ts.

Skrevet

Hadde så lyst på selv når jeg var liten 🙈 og smeltet helt for disse husene 😍

Skrevet

Jeg gjorde et tappert forsøk på å tapetsere et gammelt dukkehus, men det ble til at alle bakveggene ble malt. Var relativt tungvindt å få limt fast tapeten så dypt inne i huset som bakveggene er. Gikk noe lettere på sideveggene. Jeg er kjent for å være tålmodig, men her tok den slutt.

Skrevet

EBay har garantert alt du trenger :)

Anonymkode: 8c843...345

Skrevet
51 minutter siden, Belima skrev:

Jeg gjorde et tappert forsøk på å tapetsere et gammelt dukkehus, men det ble til at alle bakveggene ble malt. Var relativt tungvindt å få limt fast tapeten så dypt inne i huset som bakveggene er. Gikk noe lettere på sideveggene. Jeg er kjent for å være tålmodig, men her tok den slutt.

Er nok lettere å lage en mal på feks matpapir først og så overføre det på et ark som man klipper/skjærer ut og limer på veggen.

Skrevet

Alle møblene er fra maileg 😊 skal du ha til dukkehus så må du kjøpe den minste størrelsen (micro) og de er fortsatt ganske store så pass på dukkehuset er relativt stort om du skal ha disse møbelene

Anonymkode: a2244...68e

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips 🙂 hvor kjøper du ifra? Antar du har en del selv 🙈

Skrevet

Jeg pusset opp dukkehuset Pappa laget til meg da jeg var liten. Jeg bestilte det meste på ebay. :) 

Skrevet

Noen som har gode sider å bestille maileg fra? Handler helst ikke på eBay så setter pris på andre forslag 🙂

Skrevet
2 timer siden, Lykkeligskilt skrev:

Noen som har gode sider å bestille maileg fra? Handler helst ikke på eBay så setter pris på andre forslag 🙂

På 24.12.2018 den 23.26, Lykkeligskilt skrev:

Takk for tips 🙂 hvor kjøper du ifra? Antar du har en del selv 🙈

Minikids har litt, lirumlarumleg også 😊

Anonymkode: a2244...68e

Skrevet

Takk ❤️ Sjekker med en gang 😃

Skrevet

Kjøp fine hobbyark på Panduro. Limes på veggene med superlim. Kan også brukes som "tepper" på gulvet.

Strikk små dyner til sengene.

Søstrene Grene har mye  dill som også kan brukes i dukkehus.

Anonymkode: 223ff...390

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...