Gå til innhold

Matvanene deres på julaften.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dere å spise normalt hele dagen, eller spiser dere bare godteri? Hva gjør dere? 

Anonymkode: 528a3...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser noen rundstykker til lunsj, og så er det julemiddag med det som hører til. Spiser litt godteri, men spiser egentlig mest 1. juledag når vi daffer rundt i pysjen hele dagen. :)

Skrevet

Masse masse «dritt» :yvonne:

Gulegeit til frokost. Har ikke hatt for mye annet egentlig, kun en slik «snømann» med melkefyll fra julesokken 😊

Det er grøt hjemme 13.30, så må ha plass til det og, i tillegg til ribbemiddag senere 😊

Men blir ofte og en del annet man egentlig ikke har godt av. Men jul er jul :nordvesta:

Skrevet

Ikke frokost. Ikke lunsj. Julemiddag om jeg er invitert bort. Kaker framfor godis.

Anonymkode: ff973...75b

Skrevet

Stor frokost, godteri og film, julemiddag, dessert og til slutt godteri og film. Tror vi har spist for resten av 2018......

Anonymkode: cf5ba...776

Skrevet

Stor frokost med godt brød, masse deilig pålegg og tilbehør. Så er det snacksing på julekaker og godteri til "lunsj", før ribba til middag. Dessert er riskrem. Spiser til jeg ikke kan gå lenger. 😂 

Blir en del kaker og godteri både lille julaften, julaften og 1. dag, men vi spiser Paleo, så jeg regner ikke noe av maten som usunn. :) Jeg er slank, trener lite, og legger aldri på meg i jula. :)

Kjører "spis til jeg triller" konseptet på nyttårsaften også, men resten av romjula er matinntaket ganske normalt. :)

Anonymkode: c2640...3a3

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiste et rundstykke til frokost, kanskje 10 biter smågodt mellom frokost og lunsjen som var et ostesmørbrød. Så en porsjon julemat og riskrem :) Tror muligens det blir et ostesmørbrød til senere i kveld, det frister ærlig mer enn mer godteri. 

Anonymkode: 79b90...0e1

Skrevet

Sen frokost (brunsj) med vanlig brødmat og pålegg, så julemiddag med dessert. I dag var det ribbe. Jeg spiser meg mett, men ikke mer enn det. Kan fort bli uggen av for mye fet mat, og orker være kvalm og dårlig og matlei allerede på julaften. Venter mer god mat i to dager til, så greit å moderere seg litt. 

Anonymkode: 1fb86...a0f

Skrevet

Felles julefrokost med masse god mat. Kjeks og godteri på dagen. Masse julemiddag. Deretter julekaker, godteri osv. Deretter dessert. Deretter konfekt o.l 

Anonymkode: e1a37...60b

Skrevet

På julaften gir jeg komplett faen og lever på majones, ribberull, vørterbrød, marsipan, rødvin og rent kolesterol.

• Liker 1
Skrevet

Spiser som normalt. Spiser ett måltid, middag. Eneste forskjell er at julaften drikker jeg øl til maten. Kaker/søtsaker liker jeg ikke. 

Anonymkode: 0b637...78d

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser som normalt. Spiser ett måltid, middag. Eneste forskjell er at julaften drikker jeg øl til maten. Kaker/søtsaker liker jeg ikke. 

Ett måltid? Hva i all verden, hvordan kan dette være «normalt» for deg?

Skrevet
4 minutter siden, lipglossy skrev:

Tipper det er normalt for vedkommende på samme måte som det er unormalt for andre.

• Liker 3
Skrevet

Havregrøt til frokost, 2 pepperkaker og en lakris-twist på jobb, to polarbrød til lunsj. Pinnekjøtt til middag og riskrem til dessert. Litt kaker etter pakkeåpningen.

Anonymkode: f373f...cea

Skrevet

Spist så mye at jeg har sikkert lagt på meg de 5 stakkars kiloene jeg nettopp tok av. :hoho:

Stor frokost, godteri og kaker, middag, dessert, masse godteri og så et par brødskiver til kvelds. :haar:

Skrevet (endret)

Rundstykker med fiskepålegg til sen frokost. Kalkun med potet, grønnsaker og saus til julemiddag. Risgrøt/ multer til dessert. Kaffe/ pepsimax til drikke.

Første juledag er det julefrokost. Da serveres det rundstykker og lefser. Pålegg som kalkun, ribbe, eggerøre, peppermakrell, røkt laks, waldorfsalat, sylte, ost o.l. Jeg kommer til å spise 1/2 lefse med sylte og semep på og 1/2 lefse med røkt laks. 

Jeg er veldig redd for å gå opp i vekt hele året. Så vet hvor mange kcal jeg får i meg også i jula... 😕 

Fortsatt god jul 🎄

Endret av Dina87
Skrevet

Grøt kl 2, soyabiff med kålrabistappe senere på kvelden når jeg føler meg sulten. Akevitt, øl eller vin innimellom der et sted, alt etter hva jeg føler for. Blir ikke noe særlig mer enn det, er begrenset hvor my jeg klarer spise på en dag

Skrevet

Blir som regel færre, men bedre og større måltider enn normalt og godter i mellom. Vanligvis bare 2 måltider, resten godter og kaker.

Anonymkode: d89f3...ab4

Skrevet
1 time siden, lipglossy skrev:

Ja, jeg spiser normalt ett måltid om dagen. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har enda ikke sluttet å spise jeg 😂 startet lille julaften å prøvesmake nøttesteka på lefser. På julaften var det knekkebrød til frokost, grøt til lunsj og nøttestek og vegisterkaker med saus og poteter til middag, mye godteri gjennom hele dagen. I går var det julefrokost med godt pålegg, rester fra julemiddagen og lefser. Så kom jeg hjem til vegansk svensk julebord i går kveld med rester til frokost i dag. Alt er skylt ned med god øl hele jula selvsagt 😜 kjenner jeg gleder meg litt til det er tomt for julemat her 😂 ølen er iallefall byttet ut med vann foreløpig i dag. 

Endret av Inwe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...