Gjest Opie Skrevet 24. desember 2018 #1 Skrevet 24. desember 2018 (endret) Tar meg friheten til å rangere mine topp 3 krenkelser Jula 2018. Felles for alle er at man (igjen) lar seg krenke på vegne av andre. Det uhyre interessant fenomen som har blomstret den senere tid. Mine topp 3: 3. "Baby it´s cold outside" Denne sangen er nå fjernet hos en rekke radiostasjoner pga #metoo. Teksten handler om en mann som forsøker å overtale kjæresten om å overnatte hos han, bl.a. fordi det er "cold outside"...... 2. "Er det noen snille barn her"Dette bør ikke julenissen si (les: de som kler seg ut som nissen) si lengre. Det kan føre til negative reaksjoner hos barn. Om et barn gjør noe slemt, betyr altså ikke at barnet ER slemt. Derfor, julenissen (eller Pappa, onkel eller bestefar): Slutt å si dette! 1. "Hvit jul" Min soleklare vinner!Vi må slutte å omtale "hvit jul" som det ultimate målet. Spesielt mediene må kutte dette ut. Det diskriminerer nemlig barna på vestlandet som aldri eller sjelden har hvit jul. Jeg synes denne artikkelen er en svært god oppsummering av "Julepolitiets" innsats denne julen:https://www.nrk.no/ytring/nok-julepoliti-na_-takk-1.14346190 GOD JUL ALLE SAMMEN! Endret 24. desember 2018 av Opie
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #2 Skrevet 24. desember 2018 4. The pogues - fairytales of New York. "The time of the year when you'll hear straight people shout out HAPPY XMAS YOU FAGGOT" Anonymkode: d98e8...93e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå