Gå til innhold

Menstruasjonslengde og fertilitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på minipiller tidligere i høst (babyen er 9mnd nå). Jeg hadde mensen 22-27 november forige måned. Var veldig kåt 4-5 desember med økt utføod,  og hadde sikkert eggløsning da.

Men mensen kommer ikke 😔 om jeg ikke er helt dum, skulle jo mensen kommet rundt 21 desember.  Men ingenting rødt å spore. Hvor lang kan en menstruasjonssyklus være for at man er fertil ? Jeg mener at lange sykluser kan gjøre at man ikke er særlig fertil? 

Jeg har dessverre PCOS. Er så redd for at det skal klusse til fertiliteten til forsøket på nummer 2. Nummer 1 var ikke planlagt, men ble til uten problemer. På det tidspunktet veide jeg 71 kg (163 cm høy) , men er nå etter svangerkap osv 75 kg, kanskje de ekstra kiloene har ødelagt alt....

Har ikke hatt sex i desember så er ikke gravid 

Anonymkode: e4f60...743

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forutsatt at du virkelig hadde EL så er du nok like fruktbar uavhengig av om du har 28 eller 32 dagers syklus. Det eneste «problemet» med lange sykluser i seg selv er at man har lengre PP og dermed kan ende opp med å bruke litt lengre tid enn hva man ellers ville gjort. 

Når du har PCOS så kan EL bli sjeldnere. Det kan jo være greit å holde et ekstra øye med syklusen, tracke mens og evt. ta EL tester for å sjekke litt. Men det trenger jo ikke å være relatert til PCOS. Så lenge du ammer (?) og nylig har sluttet med minipiller så kan det være hormonelle forstyrrelser som går over av seg selv uten at det betyr at PCOS er forverret. :) 

Anonymkode: b2ac6...d3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...