Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde problemer med å sove i går natt. Mange kreative tanker som dukket opp i hodet mitt. Drømmer livaktige drømmer som jeg husker godt. Sjekket opp i månekalenderen og det var fullmåne den natten.

Jeg har opplevd dette flere ganger uten at jeg har vært klar over at det er fullmåne. Men jeg har begynt å sjekke det opp hver gang jeg sliter med å sove etter at jeg har blitt bevisst på at jeg sliter med det ved fullmåne. Det kverner i hodet mitt, jeg tenker mye og får kreative ideer. 

Noen flere som sliter med å sove ved fullmåne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, men denne gangen sov jeg som en stein heldigvis! Og det er ganske mange som sliter med søvnen når det er fullmåne🙈

Anonymkode: 9e4fe...50a

Skrevet

Det med månen er bare tull og innbillning. Klart: om man ikke har gardiner og det er klarvær kan den virke inn på søvnen. Men det er ikke noe magisk med fullmåne som gir temporær insomni. 

Anonymkode: ee0f8...c0d

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med månen er bare tull og innbillning. Klart: om man ikke har gardiner og det er klarvær kan den virke inn på søvnen. Men det er ikke noe magisk med fullmåne som gir temporær insomni. 

Er faktisk ikke tull at fullmåne påvirker søvnen, faktisk vitenskaplig forsket på (så ingen magi inne i bildet):

https://forskning.no/menneskekroppen-sovn-biologi/2013/07/darlig-sovn-ved-fullmane

Endret av Ariana807
  • Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste faktisk i går at forskning viser at månen påvirker et søvnhormon i kroppen. Noen mennesker er mere sensitiv ovenfor fullmåne enn andre.

Månen påvirker også naturen. Vi har flo og fjære feks.

Kjenner ei som sier at brødene hun baker ikke hever seg hver gang det er fullmåne. Hun baker daglig.

Skrevet

Ingen månefull her dessverre :forkjola:

Anonymkode: 8214b...879

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...