Gjest Tiaraa Skrevet 2. april 2005 #1 Skrevet 2. april 2005 Klarer ikke å styre min nyskjerrighet, så jeg spør dere jeg. :oops: I går var det komt et rødt rundt klistremerke på låsen til døra til naboen. Det stod noe om byfogden på det. Håndtaket var også festa til dørkarmen ved hjelp av tynn metalltråd. Noen som har peiling på hva dette er og en mulig grunn? På forhånd takk for svar
Gjest Madeline Skrevet 2. april 2005 #2 Skrevet 2. april 2005 Har ikke betalt husleie eller det er annen gjeld som skal tvangsinndrives?
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #3 Skrevet 2. april 2005 Naboen fikk sånn da hun skyldte husverten 40-50.000, hun fikk bare slippe inn for å hente tingene sine og vaske. Det er sikkert noe av det samme med naboen din.
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #4 Skrevet 2. april 2005 Leiligheten "forsegles" av myndighetene inntil problemene (gjerne ubetalt husleie) er løst. det skjedde med naboen min som ikke hadde nok orden på seg til å betale husleia selv om han hadde penger på konto. Mannen bodde på gata/ i gangen noen dager, så flyttet han inn igjen.
Gjest Violetta Skrevet 2. april 2005 #5 Skrevet 2. april 2005 Leiligheten "forsegles" av myndighetene inntil problemene (gjerne ubetalt husleie) er løst. det skjedde med naboen min som ikke hadde nok orden på seg til å betale husleia selv om han hadde penger på konto. Mannen bodde på gata/ i gangen noen dager' date=' så flyttet han inn igjen.[/quote'] Men det er faktisk helt opp til den som har penger utestående om leieboer får flytte inn igjen, selv etter at gjelden er gjort opp. Når det har gått så langt som til at namsmannen stenger av leiligheten er det ofte ingen vei tilbake.
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #6 Skrevet 2. april 2005 Da kan det være at t er begjært fravikelse av leiligheten i forbindelse med tvangssalg. Dette gjør gjerne kreditor når den som er oppnevnt av retten som medhjelper i et tvangssalg (ofte megler eller advokat) ikke slipper inn i leiligheten for å kunne foreta taksering, holde visning osv. Da må skyldneren tvinges ut av leiligheten.
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #7 Skrevet 2. april 2005 Men det er faktisk helt opp til den som har penger utestående om leieboer får flytte inn igjen, selv etter at gjelden er gjort opp. Når det har gått så langt som til at namsmannen stenger av leiligheten er det ofte ingen vei tilbake. Det stemmer sikkert. Som utleier e.l er det kanskje greit å kunne slippe at det gjentar seg med manglende betaling... I tilfellet beskrevet ovenfor ble det trolig ordnet med verge angående pengene, og det var i en gård med "stor takhøyde".
lillesky Skrevet 2. april 2005 #8 Skrevet 2. april 2005 Eller hvis leietaker blir kastet ut. Det skjedde i bygården der vi bodde en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå