AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #1 Skrevet 23. desember 2018 Er miljøet rundt influensere for lite (i form av samme eiere av plattformer og markedsføringskanaler) slik at det derfor tillates stadige lovbrudd? Ser ofte at influensere i Norge kommer unna med daglige lovbrudd (herunder feks markedsføringsloven) og slipper unna med det. Millionbedriftene er tilsynelatende bare «dagbok fra pikerommet» og vennskapelige tips, og det er svært sjelden at plattformene tar ansvar for lovbruddene. Anonymkode: b39a2...4e0 7
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #2 Skrevet 24. desember 2018 Siden en god del av disse blogger under Egmont, som også eier Kvinneguiden, regner jeg med at denne tråden vil følges med argusøyne. Det skulle ikke forundre meg om det vil forekomme fullstendig uforståelige ting i tråden, som i en del tråder på Rampelys, særlig den siste uka. Anonymkode: 87064...4e7 11
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #3 Skrevet 26. desember 2018 Man må ikke være rakettforsker for å forstå at Egmonts satsinger og eierinteresser i både bloggplattform og diverse andre medier - med TV2 som den desidert største - gjør at det er lite gunstig for Egmont når kritikken av de de største influensene og tv-satsningen "bloggerne" kommer i Egmont-eide KG. Jeg skjønner ikke at de gidder å bruke så himla mye energi på så skjule at de ikke ønsker kritikk i egne medier - og at de later som om de har lik modereringspraksis innenfor ulike temaer - og overfor ulike influensene. De har jo ikke det. Jeg har ikke noe problem med å skjønne at det er problematisk for dem at de største melkekuene deres avkles i åpent forum. Det jeg ikke skjønner, er hvorfor de hardnakket hevder at det IKKE er slik. Og så skjønner jeg heller ikke at det frivillige, ubetalte moderatorkollegiet synes det er greit at de blir utnyttet både som gratis arbeidskraft, men også som utøvere av en vekslende og tildelt helt uforståelig modereringspraksis. Anonymkode: 75c57...e5d 15
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #4 Skrevet 26. desember 2018 Influensere? Utrolig dust ord. Vet at det ikke er du, TS, som har kommet opp med det. Men det var godt å få sagt at ordet eller betegnelsen irriterer meg. Det heter B L O G G E R E Trenger ikke å late som om man er fin når halve ræva henger ut Takk for oppmerksomheten! 😂 Anonymkode: 7c199...f3f 15
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #5 Skrevet 26. desember 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Influensere? Utrolig dust ord. Vet at det ikke er du, TS, som har kommet opp med det. Men det var godt å få sagt at ordet eller betegnelsen irriterer meg. Det heter B L O G G E R E Trenger ikke å late som om man er fin når halve ræva henger ut Takk for oppmerksomheten! 😂 Anonymkode: 7c199...f3f Hvem gjorde deg til språk-dommer? Vi har kanskje ikke fullverdige ord på norsk, men det er faktisk forskjell på en blogger og en influenser. Anonymkode: f7a8a...9a8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #6 Skrevet 26. desember 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Influensere? Utrolig dust ord. Vet at det ikke er du, TS, som har kommet opp med det. Men det var godt å få sagt at ordet eller betegnelsen irriterer meg. Det heter B L O G G E R E Trenger ikke å late som om man er fin når halve ræva henger ut Takk for oppmerksomheten! 😂 Anonymkode: 7c199...f3f For å være blogger må man jo skrive en blogg. Influenserne er jo i "alle kanaler", så blogger blir på ingen måte dekkende. Dessuten blogger vel de færreste av dem noe særlig. Det er sjeldent hvert fall. Tror begrepet bloggere dør ut. Anonymkode: 66dcb...31c 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #7 Skrevet 26. desember 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem gjorde deg til språk-dommer? Vi har kanskje ikke fullverdige ord på norsk, men det er faktisk forskjell på en blogger og en influenser. Anonymkode: f7a8a...9a8 En influenser er vel en påvirker? Eller et ønske om å påvirke😉 Uansett et latterlig og dust begrep Anonymkode: 7c199...f3f 7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #8 Skrevet 27. desember 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Influensere? Utrolig dust ord. Vet at det ikke er du, TS, som har kommet opp med det. Men det var godt å få sagt at ordet eller betegnelsen irriterer meg. Det heter B L O G G E R E Trenger ikke å late som om man er fin når halve ræva henger ut Takk for oppmerksomheten! 😂 Anonymkode: 7c199...f3f «Blogger» er jo begrepet for en bloggerkanal tenker jeg, med «influensere» mener jeg feks bloggere men også SoMe-personligheter (altså som benytter seg av flere kanaler enn bloggplatform). Anonymkode: b39a2...4e0 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #9 Skrevet 27. desember 2018 Påvirkere er et mye bedre ord. De får betalt for å påvirke folk til å kjøpe en masse skit de overhodet ikke trenger. Influenser høres bare rart ut. Anonymkode: 75c57...e5d 11
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #10 Skrevet 27. desember 2018 Det er en litt tosidig sak. Influensere har blogging osv. som jobb og dermed sin fulle inntekt, noe som tilsynelatende er ganske nytt og dermed vet man ikke helt hvordan det skal håndteres. Jobb eller hobby? Anonymkode: b8536...bba
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #11 Skrevet 27. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jobb eller hobby? Jobby. Anonymkode: aed67...9ce 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #12 Skrevet 27. desember 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en litt tosidig sak. Influensere har blogging osv. som jobb og dermed sin fulle inntekt, noe som tilsynelatende er ganske nytt og dermed vet man ikke helt hvordan det skal håndteres. Jobb eller hobby? Anonymkode: b8536...bba Nja. Særlig nytt er det da ikke. Blogging har vært i vinden i 10-12 år nå, og Instagram i rundt 6 år.. Begrepet influenser er ganske nytt, men jobben de gjør betegnes definitit som jobb og ikke hobby. Det er også faktisk ganske strengt regulert i disse dager. Anonymkode: 66dcb...31c 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #13 Skrevet 27. desember 2018 På 26.12.2018 den 12.51, AnonymBruker skrev: For å være blogger må man jo skrive en blogg. Influenserne er jo i "alle kanaler", så blogger blir på ingen måte dekkende. Dessuten blogger vel de færreste av dem noe særlig. Det er sjeldent hvert fall. Tror begrepet bloggere dør ut. Anonymkode: 66dcb...31c Krever ikke store skriveferdigheter heller. Stort sett svada om diverse produkter, de har det travelt med å flytte på sofa putene osv. Innholdsløst. Før hadde vi reklamebud som puttet reklame i postkassen. Nå har vi klistret lapp på postkassen, hvor det står, nei takk til reklame. Vi sitter på nett.... Jeg har fulgt 2 matbloggere. Nå gadd jeg ikke lengre. Blogglisten ble borte, og gidder ikke lete. Bloggere? For meg er det reklameleverandører. Anonymkode: b63c6...eeb 4
Gjest Leoor Skrevet 27. desember 2018 #14 Skrevet 27. desember 2018 Et skummelt fenomen. Helt ærlig. Unge bloggere som påvirker enda yngre blogglesere.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #15 Skrevet 28. desember 2018 Man skal påvirkes av pene folk som anbefaler et produkt fordi de får betalt for å anbefale det, og ikke fordi de nødvendigvis personlig går god for produktet, eller har peiling på det. Jeg fatter ikke at konseptet er gangbart. Verden vil bedras. Anonymkode: 87064...4e7 3
FrodeF Skrevet 28. desember 2018 #16 Skrevet 28. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man skal påvirkes av pene folk som anbefaler et produkt fordi de får betalt for å anbefale det, og ikke fordi de nødvendigvis personlig går god for produktet, eller har peiling på det. Jeg fatter ikke at konseptet er gangbart. Verden vil bedras. Anonymkode: 87064...4e7 Dette fungerer fordi folk generelt er idioter. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #17 Skrevet 29. desember 2018 15 timer siden, FrodeF skrev: Dette fungerer fordi folk generelt er idioter. Det som skremmer meg aller mest er hvor mange av oss dette gjelder. Anonymkode: 87064...4e7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå