casablancas Skrevet 23. desember 2018 #1 Skrevet 23. desember 2018 Jeg lurer på hva man gir til en tredveåring, eventuelt hva du som er rundt tretti får i gave fra foreldrene dine? Jeg får selv en ny iPad og AirPods fra mamma. Pluss litt smågaver og en julestrømpe. Fra pappa får jeg 5000. Sånn er det for fetterene og kusinene mine også. Men kjæresten min får typ en genser eller noe, så hva er vanlig?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #2 Skrevet 23. desember 2018 Får allværsjakke, bergans sekk (til undervisningsmateriell, PC etc), powerbank, te, noe sjokolade. Vet ikke om de gir noen overraskelser i tillegg. Føler jeg ikke fortjener så mye, men det er jo praktiske ting og foreldrene blir glade av å gi. Anonymkode: a58eb...c72
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #3 Skrevet 23. desember 2018 Voksne mennesker får ikke noen julegaver lenger. Anonymkode: 258c5...4e5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #4 Skrevet 23. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Voksne mennesker får ikke noen julegaver lenger. Anonymkode: 258c5...4e5 Trist Anonymkode: 38317...999 8
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. desember 2018 #5 Skrevet 23. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trist Anonymkode: 38317...999 Heller det enn å få noe jeg ikke trenger. Gir ikke en eneste gave til noen over 18 år, bortsett fra mitt voksne barn. Er ikke trist av den grunn, har heldigvis nok av andre ting å glede meg over
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #6 Skrevet 23. desember 2018 Jeg vet jeg får Kari Traa ullundertøy og Toffifee. Ellers så har ikke jeg peiling, ser det ligger et par julegaver til som er til meg av de 😝 Anonymkode: 38e42...cdc 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #7 Skrevet 23. desember 2018 Jeg får noe praktisk jeg ønsker meg til ca 300-400 kr. Veldig koselig med gaver Anonymkode: 55357...9ee 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #8 Skrevet 23. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Voksne mennesker får ikke noen julegaver lenger. Anonymkode: 258c5...4e5 Men alle gir vel til barna sine??? Elsker å være raus på julaften og gir bort dyre gaver. Alltid er det noe de ønsker seg. Unge folk er jo gjerne i etableringsfasen mens vi voksne har god råd. Anonymkode: 2e84f...d6c 3
emilie123 Skrevet 23. desember 2018 #9 Skrevet 23. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men alle gir vel til barna sine??? Elsker å være raus på julaften og gir bort dyre gaver. Alltid er det noe de ønsker seg. Unge folk er jo gjerne i etableringsfasen mens vi voksne har god råd. Anonymkode: 2e84f...d6c Jeg har ikke god råd, men jeg gir det jeg greier til datteren min. Hun får den desidert dyreste gaven av de jeg gir til. Synes det er koselig å gi julegaver jeg, men har droppet mange i år. Nå gir jeg til de jeg er sammen med på julaften og barna i familien + noen utenom. Og selvfølgelig datteren min da. Hun vil alltid stå øverst på lista mi 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #10 Skrevet 23. desember 2018 Jeg får nesten ingenting (en bok eller en ulltrøye, etc), men jeg har fire barn og mine foreldre gir masse gaver til dem. De bruker nok mange tusen kroner på "oss", men etter at jeg fikk barn har hovedtyngden av gavene gått til barna, noe jeg synes er helt greit. Anonymkode: d3445...c90 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #11 Skrevet 24. desember 2018 Får en 1000-lapp og litt småstash (som regel i mammas smak og ikke min🙈) av mamma. Stefar gir også en 1000-lapp, biologisk far gir litt penger og en usmakelig konfekt-eske (liker ikke konfekt) Anonymkode: 0f337...4c9
Ariana807 Skrevet 24. desember 2018 #12 Skrevet 24. desember 2018 Det vil vise seg i morgen det Men har alltid ønskeliste, så går ut i fra at noe der ligger under treet. Filmer, Rituals såpe, spill... ja har mye ulikt på lista. Min mor vet og jeg er Harry Potter fan, hun var i England en tur, så kanskje noe stesj ligger under treet hvem vet jeg gjør det i morgen på denne tiden 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #13 Skrevet 24. desember 2018 Man gir etter evne, derfor blir det forskjellig fra familie til familie TS. Vi får som regel gaver til ca 10.000kr, samboeren min får til 5000kr av hans foreldre og venninnen min til 1000kr. Må si den aller beste gaven jeg fikk var i fjor. Min mormors diamant øredobber som hun fikk av morfar den dagen hennes første barnebarn ble født (meg). Mormor hadde sagt at de en dag skulle til meg. Tårene fosset nedover da mamma ga meg dem, 1 år etter at mormor døde. Anonymkode: b9f39...21f 8
Gjest blåbærpike Skrevet 24. desember 2018 #14 Skrevet 24. desember 2018 Jeg aner ikke hva jeg får, men beløpet blir satt etter hva søsknene mine ønsker seg, da de stort sett har dyrere ønsker enn meg og foreldrene mine ikke vil forskjellsbehandle. Som regel ligger det på mellom 2 - 3000.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #15 Skrevet 24. desember 2018 Jeg pleier å få deodorant, krem og vanter. Foreldrene mine har alltid hatt masse penger, men de ser ikke poenget med å gi noe annet for det er så praktisk å kjøpe sånt billig på flyplassen. Anonymkode: 16e7b...743
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #16 Skrevet 24. desember 2018 I år får min voksne datter og hennes samboer en 14 dagers ferietur til et annet kontinent. Turen har hun ønsket seg lenge og den er sammen med oss foreldre. Kommer nok på over 100 000. Men dette er ekstraordinært. Ellers er det store forskjeller i min familie. Fra mine foreldre pleier gavene å ligge på ca 2000. Det kan være servise jeg ønsker meg, eller andre ting til huset. Er over middels interessert i interiør både jeg og min mor. Har aldri fått verken klær eller elektronikk 😊😊 Anonymkode: 5f93c...544
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #17 Skrevet 24. desember 2018 Penger på konto. Har ikke fått annet siden midten av tenårene eller noe sånt tror jeg, og det er helt ok Anonymkode: 8a4df...491
Gjest Mammalivet Skrevet 24. desember 2018 #18 Skrevet 24. desember 2018 Voksent barn er en god beskrivelse på meg Mamma og pappa elsker å skjemme meg og søsknene mine bort på julaften. Vi har også alle sammen egne barn som får gaver fra besteforeldrene, men gavene har fortsatt til oss også. I fjor fikk jeg den supernintendoen med innebydge spill som en av gavene Jeg og mannen elsker spill, så det passet perfekt. I tillegg kan jeg få pynt til huset, stæsh til meg selv (smykker/ sminke etc).. De foretrekker at vi sender ønskeliste. I år er jeg ganske sikker på at jeg og mannen får en ny macbook av moren og faren min. Blir spennende å se i kveld
Kvalitet Skrevet 24. desember 2018 #19 Skrevet 24. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Man gir etter evne, derfor blir det forskjellig fra familie til familie TS. Vi får som regel gaver til ca 10.000kr, samboeren min får til 5000kr av hans foreldre og venninnen min til 1000kr. Må si den aller beste gaven jeg fikk var i fjor. Min mormors diamant øredobber som hun fikk av morfar den dagen hennes første barnebarn ble født (meg). Mormor hadde sagt at de en dag skulle til meg. Tårene fosset nedover da mamma ga meg dem, 1 år etter at mormor døde. Anonymkode: b9f39...21f Kjenner den følelsen. Jeg fikk mormors giftering til jul ett år etter hun døde. Mine foreldre hadde satt i 3 diamanter. Det var totalt uventet selv om jeg alltid har ønsket å Arve den enkle vakre gullringen- og tårene fosset 😊
skruf Skrevet 24. desember 2018 #20 Skrevet 24. desember 2018 Jeg får gaver fra foreldrene mine selv om jeg er voksen, trodde det var ganske vanlig? Men har aldri fått så dyre gaver som noen skisserer her i tråden da. Faren min har en maxpris på 2000kr. I fjor fikk jeg ei gryte fra Le cruiset, i år tror jeg at jeg får et smykke (han er dårlig på å fiske etter tips og ringte forrige uke da han var hos gullsmeden og lurte på om jeg likte gult gull og emalje...) Moren min har ikke så god råd, og hun er en kløpper i alt håndarbeid. Så jeg tror og håper jeg får ei kofte av henne som jeg har hatt lyst på lenge. Mitt voksne barn (21 år) får ei skulderveske (satchelbag) og noen bøker hun har ønsket seg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå