AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #1 Skrevet 23. desember 2018 Etter å ha lest noe lokalhistorisk skjønnlitteratur, har jeg blitt nysgjerrig på om boligene som tidligere var kommunale er det fremdeles, og hvilke andre boliger i mitt nærmiljø som er eid av kommunen. Jeg har derfor søkt litt på nett, men ikke klart å finne noen oversikt over dette. Jeg husker at jeg i en annen forbindelse ganske enkelt fant en liste over kommunale boliger et annet sted, så jeg trodde det skulle være mulig å finne. Er det noen som vet om det er mulig å finne en oversikt over dette, eller om det er noe som egentlig skal være hemmeligholdt? Anonymkode: 92a03...3f9
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #2 Skrevet 24. desember 2018 Det skal ikke være hemmelig, hvem som er innhaver av fast eiendom i Norge. Om det er lister som er publisert tviler jeg på, men det er sikkert forskjellig fra kommune til kommune. Er det en spesiell eiendom du er intressert i å vite mer om kan du slå det opp på nettet. Tinglysing.no Anonymkode: dfe65...627
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #3 Skrevet 24. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal ikke være hemmelig, hvem som er innhaver av fast eiendom i Norge. Om det er lister som er publisert tviler jeg på, men det er sikkert forskjellig fra kommune til kommune. Er det en spesiell eiendom du er intressert i å vite mer om kan du slå det opp på nettet. Tinglysing.no Anonymkode: dfe65...627 Det skal heller ikke være offentlig for alle og enhver om noen bor i en kommunal utleiebolig eller ikke. Makan til stigmatiserende holdning til ts sin, skal man lete etter. Hva er hensikten med å finne kommunale boliger listet opp? Siste eiendommer kan man finne ut hvem eieren av en bestemt adresse er. Det bør holde for folk flest. Anonymkode: 29a21...c5a
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #4 Skrevet 24. desember 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Det skal heller ikke være offentlig for alle og enhver om noen bor i en kommunal utleiebolig eller ikke. Makan til stigmatiserende holdning til ts sin, skal man lete etter. Hva er hensikten med å finne kommunale boliger listet opp? Siste eiendommer kan man finne ut hvem eieren av en bestemt adresse er. Det bør holde for folk flest. Anonymkode: 29a21...c5a Det kan jo hende at TS er på utkikk etter kommunal bolig. Står på venteliste eller sånt noe, og lurer på akkurat hvilke tilbud kommunen har? Det går fint an å finne ut hvem som er registrert eier av en eiendom, og slik bør det være. Før man går til sin livs investering er det for eksempel OK å vite hvem man skal bo i nærheten av. Det er ikke skolestedet like vanlig at kommunene eier boliger, men at det blir oppfordret til private avtaler om utleie. Anonymkode: dfe65...627
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå