Gå til innhold

Hvordan tine vom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt inn noe VOM til katt (som en liten julemiddag, vi har kattejul den 23). Det er jo fryst, og skal være fryst frem til servering. Men skal det tines i kjøleskap, på benk? Kanskje det ikke blir vom før i morgen 😂😿 matmor var litt sein med å ta det opp av frysen da det gikk litt i glemmeboka 😬

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avtine i mikroen skal gå fint om du har program for det. Ellers skal den i kjøleskap over natten helst.

Anonymkode: c928c...1b3

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avtine i mikroen skal gå fint om du har program for det. Ellers skal den i kjøleskap over natten helst.

Anonymkode: c928c...1b3

Er det en grunn til at det skal tines så sakte? Krystallisering eller noe? 

Spiser ekstremt sjeldent kjøtt selv, så har veldig lite peiling på det 😂

Skrevet
9 minutter siden, Ariana807 skrev:

Jeg har kjøpt inn noe VOM til katt (som en liten julemiddag, vi har kattejul den 23). Det er jo fryst, og skal være fryst frem til servering. Men skal det tines i kjøleskap, på benk? Kanskje det ikke blir vom før i morgen 😂😿 matmor var litt sein med å ta det opp av frysen da det gikk litt i glemmeboka 😬

Jeg tiner i kaldt vann.

Skrevet

Den tiner ganske så fort. Jeg har bare tint den på benken. Det tar ikke lang tid, men kan legges i kaldt vann om pusejula starter nå! :catmilk::tree:

Skrevet
2 minutter siden, Ariana807 said:

Er det en grunn til at det skal tines så sakte? Krystallisering eller noe? 

Spiser ekstremt sjeldent kjøtt selv, så har veldig lite peiling på det 😂

Nå er det vel ikke så mye kjøtt i vom, utover selve "innpakningen"? Dette er vel magesekken til dyr som spiser vegetarisk, så i det store og hele er det vegetarmat... (?)

Anonymkode: ad73a...8c6

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel ikke så mye kjøtt i vom, utover selve "innpakningen"? Dette er vel magesekken til dyr som spiser vegetarisk, så i det store og hele er det vegetarmat... (?)

Er ikke poenget med vom at det er rent ubehandlet kjøtt? Står noe om hals hjerte til kylling og greier på pakken, 100% animalsk 🤔

Første gang jeg kjøper dette, vet bare det skal være top notch 👌🏻 av mat til dyr 😅

Skrevet
2 minutter siden, Thildamor skrev:

Den tiner ganske så fort. Jeg har bare tint den på benken. Det tar ikke lang tid, men kan legges i kaldt vann om pusejula starter nå! :catmilk::tree:

Mye tid går med til mye annet selve julaften, så da blir pusene mye alene, om de liker denne vommen setter jeg nok noe mer i kjøleskapet til i morgne og som et festnåltid da og. Men de har fått noen Kong leker og har storkost seg i dag når jeg fakrisk er hjemme med dem hele dagen 😸😸 

De pleier få middag når jeg har min, så enda 1-2 timer igjen, ser hvor langt tiningen er kommer da, og evt. Legge i kalt vann derretter :) 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Ariana807 said:

Er ikke poenget med vom at det er rent ubehandlet kjøtt? Står noe om hals hjerte til kylling og greier på pakken, 100% animalsk 🤔

Første gang jeg kjøper dette, vet bare det skal være top notch 👌🏻 av mat til dyr 😅

Ok, da har jeg nok misforstått. :rodme:

Trodde det var magesekk (vom) med innhold.

Skrevet

Jeg pleier å halvtine den og så skjære den i posrsjonsskiver. Disse putter jeg tilbake i fryseren og tar opp noen timer før den skal spises, så tiner den kjapt på benken! :)

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da har jeg nok misforstått. :rodme:

Trodde det var magesekk (vom) med innhold.

Jeg vet ikke noe særlig mye om det selv, var et litt spontankjøp i dyrebutikken :fnise:så ingenting å beklage for 😊 om du vil lese om det: https://vomoghundemat.no/riktig-kattemat/

Ser faktisk det står at det kan serveret delvis fryst til katten (for å gi litt tyggemotstand) 😮 jeg kjøpte den varianten som er i kjøttbolleform, ikke pølsa. Så da får de nok sikker mat når jeg skal ha middag 👍🏻

Skrevet
4 minutter siden, Ariana807 skrev:

Jeg vet ikke noe særlig mye om det selv, var et litt spontankjøp i dyrebutikken :fnise:så ingenting å beklage for 😊 om du vil lese om det: https://vomoghundemat.no/riktig-kattemat/

Ser faktisk det står at det kan serveret delvis fryst til katten (for å gi litt tyggemotstand) 😮 jeg kjøpte den varianten som er i kjøttbolleform, ikke pølsa. Så da får de nok sikker mat når jeg skal ha middag 👍🏻

Er bare en av mine som spiser Vom, men har bare kjøpt pølsa, så jeg vil gjerne høre om hvordan dine katter satte pris på kjøttbollene. 

• Liker 1
Skrevet

Bruker vom til hund. Jeg tiner bollene i mikro, og resten av posen legger jeg i boks i kjøleskap. Det er fortsatt frossent neste dag, og holder ca 1 døgn i kjøleskap etter tining.

Skrevet
38 minutter siden, Thildamor skrev:

Er bare en av mine som spiser Vom, men har bare kjøpt pølsa, så jeg vil gjerne høre om hvordan dine katter satte pris på kjøttbollene. 

Da var den tint, jeg ga. Dette er blikket jeg får fra katten som gikk baklengs og sprang fra skåla:

Trur ikke det var festmåltidet jeg hadde sett for meg 😂😿😿 

Ingen av dem ville ha, skal la skåla stå litt før jeg evt. gir noe «skikkelig» mat til dem 😸😸

2C917AD3-51B0-455E-8E7F-F53336177461.jpeg

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, Ariana807 skrev:

Da var den tint, jeg ga. Dette er blikket jeg får fra katten som gikk baklengs og sprang fra skåla:

Ingen av dem ville ha, skal la skåla stå litt før jeg evt. gir noe «skikkelig» mat til dem 😸😸

Pen pus da! 😻😻😻😻

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Thildamor skrev:

Pen pus da! 😻😻😻😻

Takk 😸😸

Skrevet
21 timer siden, Ariana807 skrev:

Vakker pus 😍

Pusene her er heller ikke særlig begeistret for kattemat fra V & H, men den ene elsker Taste 100 % kylling og Taste 100 % and, som bikkja får, fra V & H.

( Tiner i kjøleskap over natta. )

Anonymkode: 34378...be9

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vakker pus 😍

Pusene her er heller ikke særlig begeistret for kattemat fra V & H, men den ene elsker Taste 100 % kylling og Taste 100 % and, som bikkja får, fra V & H.

( Tiner i kjøleskap over natta. )

Takk 😸

Det ble en pakke med Sheba Soup på dem. Den elsker de virkelig, den og Gourmet Crystal. Masse saus tror jeg rett og slett er tingen hos dem 😸 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Ariana807 skrev:

Takk 😸

Det ble en pakke med Sheba Soup på dem. Den elsker de virkelig, den og Gourmet Crystal. Masse saus tror jeg rett og slett er tingen hos dem 😸 

Det er sausen som er tingen her også. Ofte slurper de bare i seg sausen, og lar resten ligge :fnise: I dag skal de derimot få litt kylling, det går ned på høykant. Nyttårsaften med kalkunrester er nok årets høydepunkt for disse to 😅

Skrevet

Man tar den ut av frysen.

Anonymkode: 32f7d...ad0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...