Gjest gjesta Skrevet 2. april 2005 #1 Skrevet 2. april 2005 Jeg har en stesønn, på snart 4 år. Har gått endel opp & ned, pga mine følelser & tanker. Har derfor distansert meg tidligere osv. Nå skal vi gifte oss, og jeg vil gjerne ha et godt forhold til stesønn, og at han feks kan rope på meg også iblant, at ikke bare faren er alt... Det gjør at jeg føler meg litt utenfor, også fordi VI har ikke barn sammen enda.. Hvordan skal jeg tenke slik at ikke vonde tanker trer fram (feks. Det er ex'ens sønn, jeg er bare stemor, vil han bli like glad i våre barn osv..).? Han er her annenhver helg så jeg behøver vel ikke å bekymre meg for at han vil føle mindre for VÅRE fremtidige barn, da de vil være her HVER dag.. Husker han har sagt at han gleder seg til å føle seg mer nær våre unger & at vi blir en familie.. Jeg vil bare være en god stemor, og være positiv fram til vi får unger, at jeg må prøve å fatte at han er glad i sønnen for det er HANS (ikke hennes). Ok, jeg tenker teit av og til, men det er ikke lett å vite hvordan det er FØR jeg har barn selv.. Håper dere har noen gode råd...
Gjest Xavia Skrevet 2. april 2005 #2 Skrevet 2. april 2005 Nå skal vi gifte oss, og jeg vil gjerne ha et godt forhold til stesønn, Har du ikke ønsket et godt forhold til din stesønn, før du skulle gifte deg med pappaen hans? (Jeg må vel ha misforstått??)
Gjest gjesta Skrevet 2. april 2005 #3 Skrevet 2. april 2005 Har du ikke ønsket et godt forhold til din stesønn, før du skulle gifte deg med pappaen hans? (Jeg må vel ha misforstått??) Jo, har hatt det også. Men har slitt med tanker, følelser rundt dette. Men vil det skal bli bedre. Har alltid VILLET det.
Gjest Leola Skrevet 2. april 2005 #4 Skrevet 2. april 2005 Du vil ihvertfall ikke automatisk få et godt forhold til gutten. Et godt forhold til ham er noe som bygges over tid, som bygges på tillitt. Klart han har merket at du har vært ustabil overfor ham - og det vil selvsagt kreve masse jobbing fra din siden for å få et naturlig og godt forhold til ham. Faren vil selvsagt elske sin gutt over alt på jord - selvom han får barn med deg og. Det har ingenting å si om han ser deres felles barn mer enn han ser sønnen sin - tvert imot i tilfelle.
Mortie Skrevet 2. april 2005 #5 Skrevet 2. april 2005 Dere kvinner har det med å føle litt for mye litt for ofte. Bare vær deg selv, barn godtar oss for dem vi er. De er mye bedre enn voksne på det området. Ikke forvent eller forlang at stesønnen skal inkludere deg på lik linje som mamma og pappa. Det vil ikke for han være naturlig. Når han ser pappa så lite vil han selvfølgelig være opptatt av og prioritere å få tid sammen med pappa'n sin. Ikke lag noe problem ut av det. verken for deg selv eller andre. Det er ikke noe problem, det er naturlig! Din kommende mann vil som de aller fleste bli like glad i alle barna sine. Det er også helt naturlig, selv for oss menn!
la Flaca Skrevet 2. april 2005 #6 Skrevet 2. april 2005 Vil bare si at alle tankene du lufter her er HELT naturlige. Det er ikke populært å snakke høyt om stebarn/ steforelderproblematikk med mindre alt er rosenrødt, men det er det naturligvis sjelden. Heldigvis opplever mange å få et mer avslappet forhold til det hele når felles barn kommer til verden. Fokus endres, og man føler seg tryggere og mer verdsatt som familiemedlem. Kanskje er det heller ikke så om å gjøre å "tvinge frem" et visst forhold til stebarnet lenger. Man har jo et eget barn som er glad i en, så da kan stebarnet få lov til å holde sin fokus på mamma og pappa. Steforelder får smulene, men det er greit det og. Når det gjelder sjalusi osv. rettet mot stebarnet/ eks kan jeg love deg at det bedrer seg. Alle foreldre erfarer at de faktisk har plass til både en og to og ti barn i hjertet sitt, uten at noen blir tilsidesatt. Mannen din kommer til å elske barnet deres over alt i verden. Dersom han ikke fikk være særlig til stede i det største barnets oppvekst kommer han nok til å sette ekstra pris på muligheten til å være fulltidspappa, det blir noe helt annet!
Gjest gjesta Skrevet 3. april 2005 #7 Skrevet 3. april 2005 Vil bare si at alle tankene du lufter her er HELT naturlige. Det er ikke populært å snakke høyt om stebarn/ steforelderproblematikk med mindre alt er rosenrødt, men det er det naturligvis sjelden. Heldigvis opplever mange å få et mer avslappet forhold til det hele når felles barn kommer til verden. Fokus endres, og man føler seg tryggere og mer verdsatt som familiemedlem. Kanskje er det heller ikke så om å gjøre å "tvinge frem" et visst forhold til stebarnet lenger. Man har jo et eget barn som er glad i en, så da kan stebarnet få lov til å holde sin fokus på mamma og pappa. Steforelder får smulene, men det er greit det og. Når det gjelder sjalusi osv. rettet mot stebarnet/ eks kan jeg love deg at det bedrer seg. Alle foreldre erfarer at de faktisk har plass til både en og to og ti barn i hjertet sitt, uten at noen blir tilsidesatt. Mannen din kommer til å elske barnet deres over alt i verden. Dersom han ikke fikk være særlig til stede i det største barnets oppvekst kommer han nok til å sette ekstra pris på muligheten til å være fulltidspappa, det blir noe helt annet! Håper og tror at du har rett. Takk for svar, det gjorde godt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå