AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #1 Skrevet 23. desember 2018 Jeg får angst og begynner å gråte, syns de er så skumle. Og jeg er nesten 40 år Skjønner ikke de damene som har tenåringssønner, jeg hadde fått sånn angst at jeg ikke ville visst hva jeg skulle gjort. De fleste norske gutter er slemme mobbere. I går var det en pakistansk (eller lignende) guttegjeng på t-banen som begynte å dytte meg. Jeg var SÅ redd, og det var ingen andre i vognen. Jeg hylgråt og var helt hysterisk. Ringte en venninne som henta meg. Tør nesten ikke gå ut nå for jeg er så redd for guttegjenger.. De har ødelagt julen min, Helvetes drittunger. Skulle tro de var oppdratt av ulver. Som venninna mi sa så vil de mest sannsynlig tøffe seg, men de skremmer livskiten ut av meg. Jeg tør heller ikke besøke venninner som har sønner, siden jeg har sånn angst. Ble slått av gutter som barn så henger vel litt igjen. Hvordan takler man sånne drittunger egentlig? Det virker som de syns det er gøy når jeg krøller meg sammen til en ball og gråter. Jeg vet det finnes snille gutter og altså, men jeg har sånn angst at kroppen min forstår det ikke. Anonymkode: 522d5...909 1
Hadley Skrevet 23. desember 2018 #2 Skrevet 23. desember 2018 (endret) Det heter Ephebiphobia. Fobi/angst for ungdommer. Det er ikke guttene som er problemet, det er hodet ditt. Du får prøve terapi hvis det er så alvorlig at det ødelegger livet ditt? Endret 23. desember 2018 av Hadley 24
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #3 Skrevet 23. desember 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får angst og begynner å gråte, syns de er så skumle. Og jeg er nesten 40 år Skjønner ikke de damene som har tenåringssønner, jeg hadde fått sånn angst at jeg ikke ville visst hva jeg skulle gjort. De fleste norske gutter er slemme mobbere. I går var det en pakistansk (eller lignende) guttegjeng på t-banen som begynte å dytte meg. Jeg var SÅ redd, og det var ingen andre i vognen. Jeg hylgråt og var helt hysterisk. Ringte en venninne som henta meg. Tør nesten ikke gå ut nå for jeg er så redd for guttegjenger.. De har ødelagt julen min, Helvetes drittunger. Skulle tro de var oppdratt av ulver. Som venninna mi sa så vil de mest sannsynlig tøffe seg, men de skremmer livskiten ut av meg. Jeg tør heller ikke besøke venninner som har sønner, siden jeg har sånn angst. Ble slått av gutter som barn så henger vel litt igjen. Hvordan takler man sånne drittunger egentlig? Det virker som de syns det er gøy når jeg krøller meg sammen til en ball og gråter. Jeg vet det finnes snille gutter og altså, men jeg har sånn angst at kroppen min forstår det ikke. Anonymkode: 522d5...909 Vel, den type guttegjenger er jo ikke Norske. Og oppfører seg dermed ikke slik Norsk ungdom vanligvis gjør. Anonymkode: ae9c2...d76 10
Minitroll Skrevet 23. desember 2018 #4 Skrevet 23. desember 2018 Hvor bor du? I går var det en tenåringsgutt som dulta borti meg på butikken, og han sa "unnskyld". Synes de aller fleste er ganske høflige. 16
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #5 Skrevet 23. desember 2018 Føler ikke at noen her faktisk svarer på det ts spør om her. Hu spør jo ikke om hu er problemet, hu spør jo om hva hu kan gjøre for å håndtere situasjonene bedre!! men som mange andre tråder er det jo TS som får skylden for alt og er «dritten».. nei, TS, vet du hva? Jeg syns du er utrolig flink! Du er flink til å si hvordan du føler det, og du er veldig flink som kommer deg på t-banen og generelt kollektiv transport. Kanskje du skulle ha snakket med hun venninnen din, så hun kanskje kunne ha hjulpet deg litt og vært mer med deg når du er ute? Kanskje selvbilde spiller inn her? Du må huske på at du er en voksen kvinne, og kun du bestemmer hvor langt du vil det skal gå! Lykke til! Anonymkode: 1bd0e...979 8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #6 Skrevet 23. desember 2018 Normalt og friskt av deg å være redd for slike gutter i flokk! Ta forholdsregler og ikke end opp alene med dem. Anonymkode: 779d9...85c 8
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 23. desember 2018 #7 Skrevet 23. desember 2018 Du nevner at du ble slått av gutter da du var barn. Jeg tenker at dette har vært traumatisk, og at guttene du ser nå minner deg på det opprinnelige traumet. Dette er helt logisk og forståelig utfra et psykologisk perspektiv. Ta kontakt med fastlegen og be om henvisning til psykolog. Og masse gode juleklemmer til deg
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #8 Skrevet 23. desember 2018 Du må få hjelp, ta kontakt med fastlegen og få henvisning til psykolog. For dette kan bli bedre for deg, må jo være utrolig vanskelig for deg. Jeg er mor til en tenåringsdatter, men har jo mange tenåringsgutter i hus, på besøk hos henne. Og e er jo alle flotte, høflige gutter. Anonymkode: 33aaa...7cd 7
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #9 Skrevet 23. desember 2018 Gjenger med tenåringsgutter er skumle fordi de er uberegnlige. Legg til at de ikke kan straffes for lovbrudd så har du en coctail av potensiell vold. Skulle man finne på å ta igjen så sitter man fint i det. Mens disse gjengene kan ture frem uten konsekvenser. Det er denne kombinasjonen som gjør at man er bundet på hender og føtter og dermed er frykten ikke ubegrunnet. Anonymkode: 3b3e3...525 10
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #10 Skrevet 23. desember 2018 Jeg er lærer på vgs, og min erfaring er at de aller aller fleste tenåringsgutter er (svært) hyggelige og høflige. Det er noen unntak, og det er synd at du overfører tankene om noen veldig få til alle sammen. Med den dårlige erfaringen du har fra t-banen skjønner jeg dog at du er redd. Anonymkode: 8d516...c0e 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #11 Skrevet 23. desember 2018 Du måtte ropt etter hjelp. Det var vel ansatte ombord? Anonymkode: 3bc35...b88
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #12 Skrevet 23. desember 2018 3 timer siden, Hadley skrev: Det heter Ephebiphobia. Fobi/angst for ungdommer. Det er ikke guttene som er problemet, det er hodet ditt. Du får prøve terapi hvis det er så alvorlig at det ødelegger livet ditt? Eh! Altså hun ble dyttet rundt. Er vel ikke akkurat en normal handling? Trakassering og vold er ikke akseptert hos de aller fleste av oss. Anonymkode: ae610...d23 13
Meg.meg Skrevet 23. desember 2018 #13 Skrevet 23. desember 2018 De fleste tennåringsgutter er greie. 2
jabx Skrevet 23. desember 2018 #14 Skrevet 23. desember 2018 7 timer siden, Hadley skrev: Det er ikke guttene som er problemet Bortsett fra kulturberikerne som begynte å dytte på henne, mener du? 5
Cata Skrevet 23. desember 2018 #15 Skrevet 23. desember 2018 Jeg skjønner i grunnen du er redd for gjenger med tenåringsgutter. Jeg er skeptisk selv. Når de er flere så kan de komme i "kjekke seg" modus og kan bli ubehagelige. Når det er sagt så er heldigvis flertallet man møter greie og rimelig høflige gutter. Det er i allfall erfaringen her jeg bor. 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #16 Skrevet 23. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh! Altså hun ble dyttet rundt. Er vel ikke akkurat en normal handling? Trakassering og vold er ikke akseptert hos de aller fleste av oss. Anonymkode: ae610...d23 Nei, det er ikke normalt her i Norge blant norske ungdommer, det er helt korrekt. Jeg har ingen problemer med å gå forbi en gjeng med norske ungdommer av typen hannkjønn. Derimot blir jeg redd og ukomfortabel, og unngår så godt det går å gå forbi gjenger med ungdommer av typen hannkjønn av utenlandsk opprinnelse. Brent barn skyr ilden og sånn. Anonymkode: f47dd...b17 6
Menchit Skrevet 24. desember 2018 #17 Skrevet 24. desember 2018 Jeg er også skeptisk til større gjenger med tenåringsgutter. Spesielt om de feks knuffer på hverandre er høylytte osv. De fremstår som en annen sa lenger oppe litt uberegnelige. Er de derimot rolige, eller kun noen få er det ikke bie problem. Og jeg tenker aldri over det i hverdagen. Du bør søke hjelp ta, høres ut som du har en slags fobi, det er vanligvis ganske lett å bli kvitt med riktig behandling. Det er jo trist bom du skal gå rundt med så mye angst at det begrenser og går utover livskvaliteten din. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #18 Skrevet 25. desember 2018 På 24.12.2018 den 12.16, Menchit skrev: Jeg er også skeptisk til større gjenger med tenåringsgutter. Spesielt om de feks knuffer på hverandre er høylytte osv. De fremstår som en annen sa lenger oppe litt uberegnelige. Er de derimot rolige, eller kun noen få er det ikke bie problem. Og jeg tenker aldri over det i hverdagen. Du bør søke hjelp ta, høres ut som du har en slags fobi, det er vanligvis ganske lett å bli kvitt med riktig behandling. Det er jo trist bom du skal gå rundt med så mye angst at det begrenser og går utover livskvaliteten din. De er skumle ja! Også skjønner jeg ikke at damer tør få guttebabyer. Jeg hadde tatt abort. Sjansen for at et guttebarn vokser opp til å bli en voldelig og jævlig psykopat som slår er altfor stor. De skremmer meg Men nå har jeg angst for menn og så er ikke noe issue. Går til psykolog men det hjelper ikke. Og når det kommer slemme gutter som dytter meg og sier stygge ting så får jeg helt sammenbrudd De er så onde Anonymkode: 522d5...909
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #19 Skrevet 25. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: De er skumle ja! Også skjønner jeg ikke at damer tør få guttebabyer. Jeg hadde tatt abort. Sjansen for at et guttebarn vokser opp til å bli en voldelig og jævlig psykopat som slår er altfor stor Jeg tror denne tråden er tull. Her drar du det for langt. Anonymkode: 6dde8...f95 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #20 Skrevet 25. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror denne tråden er tull. Her drar du det for langt. Anonymkode: 6dde8...f95 Tull? Så slem du er som gjør narr av andre. Jeg vet at det kan høres teit ut men jeg kan ikke noe for at jeg har sånn angst. Det går ann å ha litt forståelse for at andre tenker annerledes enn deg. Anonymkode: 522d5...909
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå