AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #1 Skrevet 23. desember 2018 Jeg stusset litt da venninnen min fortalte at hun og mannen ikke feirer julaften sammen i år. Han skal feire med sine foreldre og sitt søsken, og hun tar med seg ungen, som er litt under året, og feirer med sine foreldre og søsken. De har alltid feiret hver for seg, men nå har de jo et lite barn. Jeg tror det mannens familie gir han dårlig samvittighet for å ikke feire med dem, fordi de blir få uten han. Søsknet er singel og barnløs. Det var tydelig at venninnen min egentlig ikke ønsket dette. Jeg tror at hun helst ville vært hjemme på julaften i år, men valgte å dra til familien for å ikke sitte helt alene med babyen. Jeg er nær venninne med denne kvinnen, og jeg syns dette er veldig spesielt. Bør jeg hinte eller ta en ordentlig prat om at dette ikke høres greit ut, eller bør jeg bare la det ligge? Anonymkode: 1a6b6...8a4
SPOCA Skrevet 23. desember 2018 #2 Skrevet 23. desember 2018 (endret) Jeg synes det er veldig rart, så lenge man har barn. Kan jo tenkes de bytter på annethvert år når barnet er større, dvs at de bytter på feire med de ulike familiene annethvert år, eventuelt inviterer til seg. Samboer og jeg har ikke barn, men synes det er helt naturlig å feire sammen (og unaturlig å ikke feire sammen), men så har vi jo vært sammen i 5 år. Jeg synes dog ikke du skal blande deg i hvordan de velger å leve sine liv, bare så det er sagt. Endret 23. desember 2018 av SPOCA 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #3 Skrevet 23. desember 2018 Voksne mennesker får selv velge hvordan de vil leve sine liv og nei, jeg syns ikke at du burde fortelle hva du syns i det hele tatt. Det blir veldig innpåslitent og du har ingenting med hvordan folk feirer. Anonymkode: 511c7...ee0 16
Snaskesnusken Skrevet 23. desember 2018 #4 Skrevet 23. desember 2018 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du føler for å si noe til venninnen din. De er voksne mennesker og bestemmer selv hvordan julen skal feires. 6
Gjest O.G. Skrevet 23. desember 2018 #5 Skrevet 23. desember 2018 Jeg også synes det er rart, men jeg ville aldri ha sagt noe.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #6 Skrevet 23. desember 2018 Hvis alternativet som stod først på listen til moren og babyen var å sitte alene, så stusser jeg på hvorfor hun og babyen ikke er hos svigers/farmor og farfar. Anonymkode: 3a934...8fd 13
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. desember 2018 #7 Skrevet 23. desember 2018 Rart ja, men ikke noe du skal blande deg borti.
Chantielle Skrevet 23. desember 2018 #8 Skrevet 23. desember 2018 Litt rart,men kan være de har tenkt at barnet under 1 år,ikke har noen forståelse for om det er jul eller ikke, og at de senere skal feire sammen.Ikke si noe,det blir bare feil. 1
Cata Skrevet 23. desember 2018 #9 Skrevet 23. desember 2018 Jeg synes også det høres merkelig ut, men det er likevel ikke noe du bør blande deg i.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #10 Skrevet 23. desember 2018 Jeg synes det er litt rart at ektepar velger å feire hver for seg, barn eller ei, men enda mer når kan har felles barn. Det er likevel selvsagt deres sak, og absolutt ikke noe jeg hadde sagt noe om. Anonymkode: cbeed...b05 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #11 Skrevet 23. desember 2018 Første som slo meg er hvorfor reiser hun ukke til samboers familie? Vi gir og tar begge parter i et forhold. Anonymkode: 552c3...637 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #12 Skrevet 23. desember 2018 Det er uvanlig etter man får barn, men jeg syns ikke dette er noe du skal legge deg borti. Hvis hun egentlig ville være hjemme men dro til sin familie fordi hun ikke hadde noe bedre å gjøre skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke kunne bli med til mannens familie Anonymkode: b6e7f...cf3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #13 Skrevet 23. desember 2018 3 timer siden, SPOCA skrev: Jeg synes det er veldig rart, så lenge man har barn. Kan jo tenkes de bytter på annethvert år når barnet er større, dvs at de bytter på feire med de ulike familiene annethvert år, eventuelt inviterer til seg. Samboer og jeg har ikke barn, men synes det er helt naturlig å feire sammen (og unaturlig å ikke feire sammen), men så har vi jo vært sammen i 5 år. Jeg synes dog ikke du skal blande deg i hvordan de velger å leve sine liv, bare så det er sagt. Og jeg og min samboer har vært sammen i 7 år, og synes det er helt naturlig å dra hjem til hver vår familie så lenge vi ikke har barn. Folk er forskjellige. Jeg synes faktisk det at du oppriktig mener det er innafor å si noe til din venninne ts, er 100 ganger mer merkelig enn at de ikke skal ferie jul sammen selv om de har barn. Det har du absolutt ingenting med. Det virker som du ikke er helt oppdatert på sosiale koder/har lav EQ. Anonymkode: 3f8ab...f44 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #14 Skrevet 23. desember 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg stusset litt da venninnen min fortalte at hun og mannen ikke feirer julaften sammen i år. Han skal feire med sine foreldre og sitt søsken, og hun tar med seg ungen, som er litt under året, og feirer med sine foreldre og søsken. De har alltid feiret hver for seg, men nå har de jo et lite barn. Jeg tror det mannens familie gir han dårlig samvittighet for å ikke feire med dem, fordi de blir få uten han. Søsknet er singel og barnløs. Det var tydelig at venninnen min egentlig ikke ønsket dette. Jeg tror at hun helst ville vært hjemme på julaften i år, men valgte å dra til familien for å ikke sitte helt alene med babyen. Jeg er nær venninne med denne kvinnen, og jeg syns dette er veldig spesielt. Bør jeg hinte eller ta en ordentlig prat om at dette ikke høres greit ut, eller bør jeg bare la det ligge? Anonymkode: 1a6b6...8a4 Hvorfor skal du legge deg opp i hvordan noen andre mennesker velger å feire deres jul ? Anonymkode: d5245...72f 3
SPOCA Skrevet 23. desember 2018 #15 Skrevet 23. desember 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg og min samboer har vært sammen i 7 år, og synes det er helt naturlig å dra hjem til hver vår familie så lenge vi ikke har barn. Folk er forskjellige. Jeg synes faktisk det at du oppriktig mener det er innafor å si noe til din venninne ts, er 100 ganger mer merkelig enn at de ikke skal ferie jul sammen selv om de har barn. Det har du absolutt ingenting med. Det virker som du ikke er helt oppdatert på sosiale koder/har lav EQ. Anonymkode: 3f8ab...f44 Les nå hva jeg skriver! Jeg skriver at man IKKE skal blande seg, og ihvertfall ikke si noe. Man må få lov til å tenke hva man vil uten at du slenger rundt deg med manglende EQ, ærlig talt.
minister-mio Skrevet 23. desember 2018 #16 Skrevet 23. desember 2018 Jeg syntes det er veldig rart, men hva andre gjør bryr ikke meg. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #17 Skrevet 23. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Første som slo meg er hvorfor reiser hun ukke til samboers familie? Vi gir og tar begge parter i et forhold. Anonymkode: 552c3...637 Dette tenkte jeg også?? Fikk ikke venninna til TS lov å være med, eller ville hun ikke?? Anonymkode: 8983a...58e
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #18 Skrevet 23. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du legge deg opp i hvordan noen andre mennesker velger å feire deres jul ? Anonymkode: d5245...72f Sikkert fordi du sa det var naturlig å feire sammen, fordi dere tross alt har vært sammen i 5 år... For mange (inkludert meg) er ikke det innlysende å feire sammen, fordi man har vært sammen x antall år. Alle gjør det forskjellig,mog de flestenjeg kjenner, begynner ikke feire jul sammen før de har felles barn. Anonymkode: 8983a...58e 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #19 Skrevet 23. desember 2018 4 timer siden, SPOCA skrev: Les nå hva jeg skriver! Jeg skriver at man IKKE skal blande seg, og ihvertfall ikke si noe. Man må få lov til å tenke hva man vil uten at du slenger rundt deg med manglende EQ, ærlig talt. Les nå hva jeg skriver hele det andre avsnittet var til TS, som jeg også skrev. Det jeg svarte til deg var at jeg og samboer feirer hver for oss, selv om vi har har vært sammen i syv år, ettersom du trakk frem at dere har vært sammen i fem år og at det derfor var naturlig at dere feiret sammen. Det med manglende EQ var til TS, og det mener jeg fortsatt. Anbefaler deg å lese et par ganger før du svarer neste gang, så slipper jeg å gi deg svaret mitt med teskje. Anonymkode: 3f8ab...f44 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #20 Skrevet 26. desember 2018 Men hva slags rolle har egentlig du i dette samlivet? Anonymkode: eaa7c...096 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå