Gå til innhold

Hvor mye koster din brudekjole?

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg falt for denne

http://www.bryllupsweb.no/Brudekjoler_2005..._millicent.html

som koster 9.200,-

Er det veeeldig dyrt?

Vi skal ha et bryllup, på ca 50 gjester. Faren min betaler 60.000,- og foreldrene til min forlovede betaler alkoholen. Vil jeg da få råd til denne kjolen, eller kan det føre til at jeg ikke klarer å holde budsjettet?

I hvor lang tid i forveien bestillte dere kjolen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min koster 10 500,- En av de billigste jeg fant og likte... Synes det ikke er så ille med rundt 10 000,- , selv om det er veldig mye penger.... Vi har et budsjett på ca. 100 000,- Bestilte min i november, kommer vel nå snart... De sa jeg måtte regne med opp til 6 mnd...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vårt budsjett er på 70 000, og da skal vi ha 72 gjester. Kjolen min kostet 6000, så jeg tror nok du fint kan velge den kjolen.

Kanskje du må prioritere litt mindre kostbar pynt eller noe annet, men kjolen er jo veldig viktig da.

Gjest gjesta
Skrevet
Vårt budsjett er på 70 000, og da skal vi ha 72 gjester. Kjolen min kostet 6000, så jeg tror nok du fint kan velge den kjolen.

Kanskje du må prioritere litt mindre kostbar pynt eller noe annet, men kjolen er jo veldig viktig da.

:) Godt å høre. Ja, pynten er ikke så viktig.. ;) Kjolen er viktig... :ler: Syns jeg da!

Skrevet

Kjolen min kostet 8200 inkludert tilpasning..

Skrevet

Jeg kjøpte kjolen min i USA og fikk den derfor veldig billig sammenlignet med norske priser. :-)

5000 kr for kjole med undertøy og diadem. :sjarmor:

Hvis du liker kjolen og det føles som den rette, så syns jeg du skal kjøpe den.

Gjest gjesta
Skrevet
Jeg kjøpte kjolen min i USA og fikk den derfor veldig billig sammenlignet med norske priser. :-)

5000 kr for kjole med undertøy og diadem. :sjarmor:

Hvis du liker kjolen og det føles som den rette, så syns jeg du skal kjøpe den.

;)

Jeg tror jeg bare MÅ ha den også.....!

Har lyst på slør til også..

Skrevet

Forhåpentlig ikke over 3000 kroner.

Skrevet

Min kjole kostet 5600 kroner, ny, i salong her i Norge. Regner med at tilpasningen vil koste ca 500 kroner. Hvor mye penger man vil bruke på kjolen er en prioriteringssak. Jeg ønsker av prinsipp ikke å bruke for mye penger på et antrekk som jeg skal bruke en halv dag... Samtidig ville jeg ha en ordentlig brudekjole. Hadde jeg ikke funnet kjole i salong så rimelig, ville jeg ha kjøpt på internett - masse penger å spare på det!

Skrevet

Min kjole koster 14900,-. Jeg så ikke på pris når jeg letet etter kjole. Det viktigste for meg var at jeg fant akkurat den kjolen jeg ville ha. Det er tross alt denne ene gangen :-) . Vi skal ha 83 gjester og regner med å bruke ca 100.000 på dette, da kommer bryllupsreisen utenom.

Skrevet

Min brudekjole skal jeg betale 5800,- for og leie.

Gjest molla glemtåloggeinn
Skrevet

Jeg ga 4500,- for kjolen min. Men så er den brukt en gang før også...

Noe bestemt budsjett har vi ikke. Men regner med å alt i alt bruke ca 40 000. Vi skal ha et lite bryllup med ca 23 gjester, og har derfor valgt å ha middagen og festen på et hotell. Vi må ut med 890 ,- per kuvert, men det inneholder også brudesuite, blomster osv, osv. Så vi er fornøyde med den prisen. I tillegg har vi valgt å ha en form for lettere servering for gjestene våre mellom kirken og mottagelsen. Dette fordi de fleste av gjestene har lang reisevei.

Skrevet

Kjolen kostet 9000,- inkludert tilpassning.

Syntes selv dette var dyrt, i forhold til et budsjett på opprinnelig 60 000 - nå nærmere 75 000.

Men moren min (som betaler kjolen) som ikke var stor tilhenger av dyrt bryllup og alt som hører med falt også for kjolen, og var enig i at det var Kjolen med stor K.

(Dårlig setning, men satser på at meningen er forståelig. :wink:)

Jeg velger heller å kutte ned på pynt i kirke og på bord, brudebukett osv.

Kjolen kan jeg tross alt enten selge brukt eller beholde i håp om at mine barn/svigerbarn en dag kan bruke den. :wink:

Eller bare for å kunne sikle på den i skapet i all fremtid! :ler:

Pynten holder èn dag, og ingen husker den en uke etterpå allikevel!

Men dersom du legger mye penger på kjole, så er det et godt tips fra flere venninner å ikke spare inn på frisør og sminke.

Flere av dem har vært i bryllup hvor bruden kommer i prinsessekjolen verd en halv formue, og så har de prøvd å sette opp hår og sminke seg selv - noe som ikke er lett når man har bryllupsnerver og skjelver på hånden og er litt stressa og...

I tillegg vil jeg råde deg til å skaffe en skikkelig fotograf - trist å se helt fantastisk ut, og så blir det ingen bra bilder igjen fordi onkel hadde glemt blitzen og fetter hadde feil oppløsning på kameraet og tante ikke så klart for alle tårene...

Men er det kjolen, så er det Kjolen.

Ingenting surere enn å gå opp midtgangen i 2. valget, og tenke 'skulle ønske jeg hadde den andre kjolen'...

Gjest gjesta
Skrevet
Men er det kjolen, så er det Kjolen.

Ingenting surere enn å gå opp midtgangen i 2. valget, og tenke 'skulle ønske jeg hadde den andre kjolen'...

Så sant!! :);)

Skrevet

Kjolen min kostet kr 6000. Tilpassingen betalte jeg kr 500 for. Synest ikke det var så ille. Den var på salg i en brudesalong.

Skrevet

Kjolen min koster 12900. Tilpasning kommer i tillegg. Litt dyrere enn jeg hadde tenkt meg, men dette var kjolen med stor K.

Skrevet

Det som egentlig irriterer meg, er at brudekjoler generelt er svindyre i Norge! :-x

Salongene har sikkert en god forklaring på dette, men jeg som forbruker gidder da ikke å betale mer enn nødvendig hvis jeg kan få en designkjole til halve prisen i utlandet eller gjennom internett. Så kan man selvsagt også si at de ekstra pengene man betaler ved å kjøpe brudekjole i salong her i Norge, får man igjen ift service og oppfølging. Men så er det dessverre ikke alltid servicen er så bra likevel...

Heldigvis ordnet det seg veldig bra for meg, både mht kostnader og service! :-)

Gjest Betty Boop
Skrevet

Min kostet egentlig 8600 kr ny, men den ble vist frem på brudeshowet på Plaza, og dermed fikk jeg den for 7600 inkl. tilbasning (og rensing seff).

Veldig fornøyd med den prisen, for den andre jeg hadde sett på kostet 15900 kr!

Budsjettet på bryllupet er nå ca. 125 000 tror jeg.

Skrevet
Min kostet egentlig 8600 kr ny' date=' men den ble vist frem på brudeshowet på Plaza, og dermed fikk jeg den for 7600 inkl. tilbasning (og rensing seff).[/quote']

Ah, jeg var på bryllupsshowet på Plaza, så nå ble jeg nysgjerrig... Har du bilde av kjolen Betty?

Skrevet

Jeg har kjøpt min kjole, og den kostet 8900 kr. tillpassning kommer utenom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...