Gå til innhold

Er så ensom og har blitt «redd» folk.. hvor mange har du hørt fra nå før jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke hørt fra noen og det er så trist og sårt 😢 

Jeg er omtrent helt alene, har en mann, men det er det. 

Jeg ble dessverre uføretrygdet pga at jeg jobbet meg nesten ihjel og hadde mange av mine sosiale «venner» / nettverk der da jeg jobbet 80 timers uker, men etter at jeg ble syk har jeg ikke hørt fra noen av de. 

Jeg hadde 6 stk som jeg hadde fra tidligere, men det har også sklidd ut og det er ikke fordi jeg ikke har holdt kontakt, men at det kun er enveis og da må man jo bare gi seg til slutt for taushet fra de andre sier mer enn tusen ord. 

Familie er heller ikke noe å snakke om, de fokuserer også på seg og sitt. 

Tilogmed nå da når det er så mye fokus om at man bør tenke litt ekstra på folk i jula så hører jeg ikke noe fra noen 😢

dette har blitt til at jeg er «redd» for folk, for de ender jo opp med å skuffe deg alle som en. 

hvordan i all verden lærer man seg til å være ensom/alene og at man rett og slett ikke betyr noe for noen? 😭😭😭😭😭

Anonymkode: f6db2...c2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vert der du er, jeg er ikke ufør men på aap. Jeg bruker å besøke åpne senter som feks frivillighetssentralen eller Stedet (livsynsnøytralt via Frelsesarmeen). Der møtes mennesker som alle av en eller annen grunn ønsker å få nye venner og bekjentskaper under rolige og trygge forhold. Fra å være helt uten venner gikk det ikke mange ukene før mennesker jeg traff på disse stedene stoppet på butikken for å si hei og snakke litt. Nå til jul har flere tatt kontakt for å ønske god jul og til nyttår kommer en av de hjem til meg for å feire. Veldig hyggelig. 

Anonymkode: baf92...3b8

• Liker 6
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vert der du er, jeg er ikke ufør men på aap. Jeg bruker å besøke åpne senter som feks frivillighetssentralen eller Stedet (livsynsnøytralt via Frelsesarmeen). Der møtes mennesker som alle av en eller annen grunn ønsker å få nye venner og bekjentskaper under rolige og trygge forhold. Fra å være helt uten venner gikk det ikke mange ukene før mennesker jeg traff på disse stedene stoppet på butikken for å si hei og snakke litt. Nå til jul har flere tatt kontakt for å ønske god jul og til nyttår kommer en av de hjem til meg for å feire. Veldig hyggelig. 

Anonymkode: baf92...3b8

Tusen takk for svar❤️ Da må jeg nok prøve meg på noe sånn jeg også. Kan jeg spørre sånn ca hvor i landet du bor eller har de slike plasser overalt? 

Ts 

• Liker 1
Skrevet

Virkelig ingen andre? 🤔

ts

Skrevet

Tusen takk til dere 136 stk som har klikket seg inn og bare lest, men tenkt pytt sann.. 

der ser vi egosentrismen i full blomst. 

Men Tusen takk til ab 3b8 som skrev noen hyggelige ord. 

Og riktig god jul til alle dere andre. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk til dere 136 stk som har klikket seg inn og bare lest, men tenkt pytt sann.. 

der ser vi egosentrismen i full blomst. 

Men Tusen takk til ab 3b8 som skrev noen hyggelige ord. 

Og riktig god jul til alle dere andre. 

1. Kanskje folk ikke har noe svar, fordi de ikke kan relatere seg til spørsmålet på noe vis? 

2. Kanskje det er du som har ignorert folk i livet ditt, hva med å ta kontakt selv? 

3. Legg vekk den offer-tonen din, er meget usjarmerende. Kanskje det er en utfordring når du møter folk i det virkelige liv? 

4. God jul til deg og :)❤️ 

Anonymkode: 55cc6...e6f

• Liker 39
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

1. Kanskje folk ikke har noe svar, fordi de ikke kan relatere seg til spørsmålet på noe vis? 

2. Kanskje det er du som har ignorert folk i livet ditt, hva med å ta kontakt selv? 

3. Legg vekk den offer-tonen din, er meget usjarmerende. Kanskje det er en utfordring når du møter folk i det virkelige liv? 

Kanskje du kan ta å lese HI litt bedre og se at jeg har forsøkt og forsøkt og forsøkt å holde kontakten med folk, men når det kun går enveis så sier taushet tilbake tilslutt mer enn tusen ord. 

Jo god jul du.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er den som alltid tok kontakt. Jeg kuttet ut Fb for tre år siden. Hver jul sendte jeg personlig hilsen til alle. Venner på Fb? Det er ikke venner. Ingen av de har tatt kontakt etter jeg kuttet ut. 

Jeg har hatt 4 tlf fra familie, som ikke bor her jeg bor. 

Jeg har jobb, men ikke naturlig å omgås de, da det er lang reisevei til jobben. 

Anonymkode: db1c2...567

Skrevet

Jeg har "hørt fra" mange. Omtrent halvparten av dem har "hørt fra" meg før jeg hørte fra dem.

Relasjoner må pleies. Å bare sitte og vente på at andre skal ta initiativ til kontakt ender som regel ganske ensomt.

• Liker 7
Skrevet

Ønsker deg ei god jul! Veit bekjente at du er ensom? ❤️

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skammelig av folk og gi dette innlegget 5 likes 🤮

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den som alltid tok kontakt. Jeg kuttet ut Fb for tre år siden. Hver jul sendte jeg personlig hilsen til alle. Venner på Fb? Det er ikke venner. Ingen av de har tatt kontakt etter jeg kuttet ut. 

Jeg har hatt 4 tlf fra familie, som ikke bor her jeg bor. 

Jeg har jobb, men ikke naturlig å omgås de, da det er lang reisevei til jobben. 

Anonymkode: db1c2...567

Da er vi nogenlunde i samme båt. Jeg er ikke på FB, IG, snap osv. Liker kontakt med folk på ordentlig. Takk for svar 🙂

Skrevet
16 minutter siden, Absol skrev:

Jeg har "hørt fra" mange. Omtrent halvparten av dem har "hørt fra" meg før jeg hørte fra dem.

Relasjoner må pleies. Å bare sitte og vente på at andre skal ta initiativ til kontakt ender som regel ganske ensomt.

Å du skulle bare visst hvor mye jeg har tatt kontakt med folk.. jeg har sendt mld, mailer, invitert til treff og virkelig prøvd å pleie relasjonene. Men når det bare går enveis måned etter måned, år etter år så begynner det å tære på selvtilliten og man begynner å lure på om folk virkelig vil ha en relasjon. Når jeg kuttet ut for å få sjekket litt så hørte jeg aldri noe igjen, så da har de jo bare svart høflig de gangene jeg har tatt kontakt og da ga meg er det tydeligvis: ute av syne, ute av sinn. Taushet sier mer enn tusen ord. Takk for svar🙂

Skrevet
16 minutter siden, Emas skrev:

Ønsker deg ei god jul! Veit bekjente at du er ensom? ❤️

Ja jeg har forsøkt å snike inn litt sånn forsiktig (mens jeg enda holdt kontakten med folk) at det hadde vært hyggelig med toveis, men det har tydeligvis ikke gått hjem. Jeg ville ikke starte noe diskusjoner med noen heller så jeg tok det på den milde måten, for å bli sint for at de ikke tar kontakt hadde jo ihvertfall ikke hjulpet slik jeg ser det. Man kan jo ikke tvinge folk til å ta kontakt, like en, tenke på en eller ønske å være sammen med en så da endte livet mitt opp å bli sånn som dette😢  takk for svar🙂❤️

Skrevet

Å du skulle bare visst hvor mye jeg har tatt kontakt med folk.. jeg har sendt mld, mailer, invitert til treff og virkelig prøvd å pleie relasjonene. Men når det bare går enveis måned etter måned, år etter år så begynner det å tære på selvtilliten og man begynner å lure på om folk virkelig vil ha en relasjon. Når jeg kuttet ut for å få sjekket litt så hørte jeg aldri noe igjen, så da har de jo bare svart høflig de gangene jeg har tatt kontakt og da ga meg er det tydeligvis: ute av syne, ute av sinn. Taushet sier mer enn tusen ord. Takk for svar🙂

Men hva med å ta kontakt med nye folk? Har du en hobby? Jeg har fått masse julehilsener fra medlemmer på en strikkekafe jeg begynte å gå på i sommer. 

Her i kommunen har vi en frivillighetssentral der man kan melde fra at man er tilgjengelig og få beskjed om, for eksempel, folk som er alene og ønsker besøk i jula. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skammelig av folk og gi dette innlegget 5 likes 🤮

Og da kommer det selvfølgelig mer likes på denne. Herregud for en kald og syk verden dette har blitt når det begynner å bli hobby og tråkke på noen som ligger nede..... 🤯

Skrevet

Og da kommer det selvfølgelig mer likes på denne. Herregud for en kald og syk verden dette har blitt når det begynner å bli hobby og tråkke på noen som ligger nede..... 🤯

Snakk om å overreagere ...

Anonymkode: 4767f...238

• Liker 16
Skrevet

Du får finne nye venner da. Så har du jo mannen din, hva med hans venner og familie?

Jeg er syk og går på AAP. Her er jeg så syk, så jeg har omtrent ikke noe energi til å pleie vennskap, så da forsvinner alle. Og familie har jeg ikke. Da jeg kuttet kontakten med de, grunnet en traumatisk barndom. En kjæreste har jeg ikke, og grunnet sykdommene får jeg det heller ikke.

Men i dag har jeg kost meg med masse musikk, og film. 

Så håper jeg at jeg på sikt, vil bli bedre, så jeg kan få noen venner.

Anonymkode: a196f...b91

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Absol skrev:

Men hva med å ta kontakt med nye folk? Har du en hobby? Jeg har fått masse julehilsener fra medlemmer på en strikkekafe jeg begynte å gå på i sommer. 

Her i kommunen har vi en frivillighetssentral der man kan melde fra at man er tilgjengelig og få beskjed om, for eksempel, folk som er alene og ønsker besøk i jula. 

Takk ❤️ Ja må nok prøve meg på noe sånt, men som jeg skrev i HI så er jeg blitt «redd» folk, for jeg vet hvor mye folk kan såre.. jeg er blitt litt sånn «brent barn skyr ilden» så jeg vet ikke om jeg tørr å legge hodet mitt på blokka igjen. 

Et eksempel: jeg har kjent ei i 25 år, hun gikk igjennom et samlivsbrudd tidlig i år, da tok hun kontakt og trengte en skulder gråte på og jeg stilte opp. Nå har hun fått seg ny kjæreste i høst og nå lille julaften kl 21 så har jeg ikke hørt noe fra henne. Jeg har sendt henne noen mld iløpet av høsten, men da har hun bare vært opptatt av den nye kjæresten. 

Skrevet

Har kjæreste, har mamma, pappa og to søsken, så det er greit. 

På jobb ønsket en kollega meg god jul, og jeg hun da vi dro fra jobb fredag. Det er bare hun som har ønsket meg god jul. Ingen har tatt kontakt med meg heller. Men så omgås jeg folk på jobb og har kjæresten hjemme så det har jeg ikke tenkt noe på. Jeg vet slikt blir sterkt når man er ensom. Opplever det å være ensom innimellom, og det gjør vondt å føle seg glemt. 

Da jeg leste innlegget ditt tenkte jeg at hadde jeg ikke hatt jobb så hadde heller ingen ønsket meg god jul. Å være ufør det må være sårt og ensomt...

Jeg har dog ingen tips. Fint svar den som tipset om frivillighetssentralen, kirkens bymisjon osv er fine. Kanskje det er derfor «ingen» svarer😅 En person har allerede gitt det beste tipset

Anonymkode: 02061...179

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...