Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg får besøk av en venn fra Hagesund i jula. Han har ikke klart å skaffe pass til øgla si, som heter Arve og er en type gekko. Arve skal derfor bli med hit til meg. Jeg har tenkt til å servere tradisjonell juletallerken med ribbe, medisterkaker, pølse og riktig tilbehør, men aner ikke hvor mye gekkoer spiser og sliter da litt med hvor mye jeg skal lage. Vennen min har ikke barn, og Arve blir det nærmeste han kommer en ekte sønn. Tenker derfor at det kan bli fornærmende hvis jeg lager for lite, eller tilbehør som Arve ikke liker. Etter googling skal rosenkål visstnok gi mageknip hos øgler, men betyr det at jeg ikke skal legge det på tallerkenen hans?? Jeg tenker at det blir pent med litt grønt tilbehør, selvom det ikke blir spist.

Arve er 16 måneder (vet ikke om det har noe å si)

HJELP

Anonymkode: fa195...1de

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:laugh:

Anonymkode: 0b558...e4d

• Liker 1
Skrevet

🙄

Anonymkode: 7aa4b...82d

Skrevet
7 minutter siden, Hadley skrev:

200.gif

Haha tusen takk

Skrevet

Be han ta med seg mat til øgla selv da. Herregud så vanskelig du skal gjøre det

Anonymkode: e42e8...b43

Skrevet

Synes vennen kan ta med mat til øgla si selv jeg. ;) Så får vi håpe at Arve får en god julefeiring, og ikke rømmer opp i juletreet. :laugh:

• Liker 4
Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg skal gå litt i tenkeboksen. Kommer til å droppe rosenkålen uansett, men må tenke litt på om jeg skal be ham ta med egen øglemat.

Skrevet

Siden gekkoer spiser insekter ville jeg bedt han om å med seg mat til Arve selv. Håper også han husker å ta med varmelampe slik at Arve ikke fryser ihjel.

Anonymkode: da91a...26c

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skal ta deg en runde rundt huset å samle inn innsekter som du kan steke opp sammen med litt fruktsaus. Det gjør nok Arve glad! 

Anonymkode: 877fa...5f1

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke du skal tenke på mat til gekkoen. Er det en Leopardgekko som over her, så spiser den kun levende insekter. Da har nok vennen din med seg Sirisser, Melorm eller Dubia til den.

Er det en sjeggis eller en kranset gekko, uansett, de spiser såpass lite, og såpass spesiell mat at det vil bli medbragt. Har han med seg en krokodille derimot..., da bør du heller tenke på å ikke ende som julemat selv 😊

Anonymkode: dfa38...f94

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Hadley skrev:

200.gif

Så nydelig 😍

Anonymkode: dfa38...f94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...