Gå til innhold

Har du slettet facebook eller andre sosiale medier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å høre fra dere som har slettet eller ikke har/bruker facebook eller andre sosiale medier. Kan du si noe om hvorfor og om du føler at du går glipp av noe? Hvordan fungerer det i forhold til venner og familie - blir du "holdt" utenfor? 

Anonymkode: d2aea...734

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, det har jeg ikke. Jeg synes sosiale medier er fint (men jeg liker ikke overeksponering, så jeg publiserer lite på sosiale medier).

Edit: Ser du nå ønsker kun å høre fra de som har slettet sosiale medier, beklager. :) 

Endret av SPOCA
Skrevet

Var uten Facebook i 3 år. Syns det var kjempedigg. Følte ikke jeg gikk glipp av noe egentlig, de fleste av mine jevnaldrende deler lite eller ingenting på Facebook.

Grunnen til at jeg laget meg en profil igjen var at jeg savnet likemannsgruppen for en sykdom jeg har. 

Jeg bruker kontoen lite da, er kanskje innom ca 4 ganger i uka. Er på snapchat og messenger jeg holder kontakten med venner og familie på. 

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, SPOCA skrev:

Nei, det har jeg ikke. Jeg synes sosiale medier er fint (men jeg liker ikke overeksponering, så jeg publiserer lite på sosiale medier).

Edit: Ser du nå ønsker kun å høre fra de som har slettet sosiale medier, beklager. :) 

Alle innspill er interessante. Syns også det er greit å høre fra deg. Hvorfor syns du sosiale medier er fint? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle innspill er interessante. Syns også det er greit å høre fra deg. Hvorfor syns du sosiale medier er fint? 

Primært fordi jeg holder kontakt med venner. Som introvert er ikke jeg en som naturlig tar opp telefonen for å ringe venner, ei er jeg en som liker å fly ned dørene til folk, så sosiale medier, og spesielt facebook-chat (og før det MSN etc) har gjort at jeg kan holde kontakt med folk uten å gå for mye ut av komfortsonen. Jeg opplever at det er enklere å vedlikeholde vennskap, rett og slett. Men det skal sies at jeg møter gode venner uansett, men det blir jo ikke så ofte, og da er slik chat helt supert! Og så er det hyggelig å se hva som foregår i andres liv, f.eks via Snapchat og Instagram.

Alt med måte da, som det heter. ;) 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lyst å høre fra dere som har slettet eller ikke har/bruker facebook eller andre sosiale medier. Kan du si noe om hvorfor og om du føler at du går glipp av noe? Hvordan fungerer det i forhold til venner og familie - blir du "holdt" utenfor? 

jeg slettet venner i facebook siden jeg ikke trengte all informasjon "gratis" igjennom sosiale medier. Det er ikke sånn man skal bygge et land på.

Man blir  helt klart holdt utenfor om du ikke har sosiale medier. Det er trendy og alt som skjer igjennom kommunikasjon der er det som gjelder. Beklageligvis blir unge ødelagt fordi dem hele tiden skal vise seg frem igjennom selfie, og forvente x antall likes for at dagen skal oppleves som vellykket. 

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har slettet Facebook, har ikke følt meg utelatt på noen måte 

Anonymkode: a9996...6b7

Skrevet

Jeg har slettet appen for at det ikke skal være så altfor lett å sjekke den. Jeg har innsett at det gjør noe med min psykiske helse å få andres glansbilder i fleisen hele tiden. Nå logger jeg inn for å få varsel om arrangementer og grupper jeg er med i, men prøver å unngå å scrolle nedover.

hvis jeg skulle slettet fjesboken permanent så hadde jeg gått glipp av viktig informasjon når det er så mye som legges ut der. Det er veldig vanskelig å være del av en frivillig organisasjon når alt viktig legges ut der.

Skrevet

Jeg har slettet Fb, snap. 

Fb var morsom når jeg fikk den, men det er lite å lese der. Folk som digger seg selv. Skal jeg lese nyheter, leder jeg avisene. Jeg fikk bedre tid. Jeg går ikke glipp av noe. De fleste vennene hadde jeg ikke kontakt med ellers. 

Anonymkode: ee26e...70b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har slettet FB og insta. Ikke utelatt for det. HELT nydelig er det! Mer tid til meg og barna og ikke andre «venner», som jeg aldri snakket med anyways. 

Har snap da, men har kun mine «ekte» venner der :) Bruker ikke så mye tid der.. 

Skrevet

Jeg har snap og Instagram, men slettet Facebook kontoen rundt 3-4 år siden. Har messenger. 

Siden jeg beholdt messenger, føler jeg ikke at jeg går glipp av stort mye. Facebook ble et sted jeg kunne snoke i andre sine liv, og jeg var ikke aktiv selv med å legge ut ting. Hadde virkelig ikke behov for det. Savner det ikke heller. 

Anonymkode: 81d4c...0fd

Skrevet (endret)

Deaktiverte facebook for noen år siden, men beholdt messenger (og snap/instagram). Nei, får fremdeles invitasjoner. 

Til mer formelle ting så har jeg bare gitt beskjed om at jeg ikke er på facebook, så dersom det er informasjon de mener jeg bør ha så må det sendes på mail. Det har ikke vært noe problem.

Føler ikke at jeg går glipp av noe. Tvert imot - alle kommenterer at de skulle ønske de kunne gjøre det samme. Men alle er redd for en ting - å gå glipp av noe. Kan betrygge med at det er veldig befriende å ikke bli kontrollert av denne tanken som dette.

Endret av Mass

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...