Gå til innhold

Personlig oppmøte ved oppsigelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Treningsstudioet der jeg er medlem har en greie der man må møte opp personlig når man skal si opp medlemsskap. 

Dette har de sikkert fordi at de da enkelt får mange passive medlemmer, og passive medlemmer gir kroner i kassen.

Greia er at jeg alltid har følt meg utilpass på dette treningsstudioet, og har vært betalende passiv medlem i ca 2 år. Men nå vil jeg ikke det lenger og vil sende de skriftlig oppsigelse + nøkkelkort i posten. Jeg kommer ikke til å møte opp der.

I den forbindelse så lurer jeg på om det er lovlig og kreve personlig oppmøte? Om det er lovlig at man ikke kommer seg unna medlemsskapet uten å fysisk måtte møte opp? 

Anonymkode: 5cc12...080

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva står i avtalen du har signert? 

Skrevet

Det høres veldig merkelig ut! Hvor trener du? 

De aller aller fleste opererer med at man kan si opp enten ved personlig oppmøte eller skriftlig (post eller e-post). 

Anonymkode: b2ce4...918

Skrevet
18 minutter siden, FrodeF skrev:

Hva står i avtalen du har signert? 

Ang oppsigelse står det: Etter bindingstiden på Skall og Total som er 12 betalende mnd vil kontrakten løpe videre til den blir sagt opp skriftlig. Det er 1 mnd oppsigelsetid og denne skal leveres til senteret skriftelig eller ved personlig oppmøte.

Jeg mener å huske at det ble sagt at man måtte møte opp personlig når/hvis man så opp. 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres veldig merkelig ut! Hvor trener du? 

De aller aller fleste opererer med at man kan si opp enten ved personlig oppmøte eller skriftlig (post eller e-post). 

Se over. 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ang oppsigelse står det: Etter bindingstiden på Skall og Total som er 12 betalende mnd vil kontrakten løpe videre til den blir sagt opp skriftlig. Det er 1 mnd oppsigelsetid og denne skal leveres til senteret skriftelig eller ved personlig oppmøte.

Jeg mener å huske at det ble sagt at man måtte møte opp personlig når/hvis man så opp. 

Se over. 

Jeg tolker at det holder å sende skriftlig oppsigelse. Det hadde jeg gjort i hvert fall. 

• Liker 4
Skrevet

Du sier jo at det står leveres skriftlig ELLER ved personlig oppmøte,  så du kan fint sende de en mail med oppsigelsen. 

Men hvorfor ikke trene når du betaler medlemskap?

Anonymkode: c790a...909

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Treningsstudioet der jeg er medlem har en greie der man må møte opp personlig når man skal si opp medlemsskap. 

Dette har de sikkert fordi at de da enkelt får mange passive medlemmer, og passive medlemmer gir kroner i kassen.

Greia er at jeg alltid har følt meg utilpass på dette treningsstudioet, og har vært betalende passiv medlem i ca 2 år. Men nå vil jeg ikke det lenger og vil sende de skriftlig oppsigelse + nøkkelkort i posten. Jeg kommer ikke til å møte opp der.

I den forbindelse så lurer jeg på om det er lovlig og kreve personlig oppmøte? Om det er lovlig at man ikke kommer seg unna medlemsskapet uten å fysisk måtte møte opp? 

Hva som er lovlig mellom to parter er regulert først og fremst i den avtalen de to partene har inngått skriftlig. 

Du må finne kontrakten din og lese den fra A til Å. Skal du sende oppsigelse og nøkkelkort pr. post, så må du sikre deg med å sende dette rekomandert. Det koster deg ekstra, men er en sikkerhet for deg når du sender fra deg nøkkelkort. Mottaker må da kvittere på at han har mottatt sendingen din når den hentes ut fra posten.

Anonymkode: 948eb...d16

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier jo at det står leveres skriftlig ELLER ved personlig oppmøte,  så du kan fint sende de en mail med oppsigelsen. 

Men hvorfor ikke trene når du betaler medlemskap?

Anonymkode: c790a...909

Mail er ikke juridisk å anse som en skriftlig oppsigelse i mange sammenhenger. Når treningssenteret er så vanskelige som en kan få inntrykk av i hi, så ville ikke jeg anbefalt ts å bruke mail. 

Se forøvrig mitt svar over.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Mail er ikke juridisk å anse som en skriftlig oppsigelse i mange sammenhenger. Når treningssenteret er så vanskelige som en kan få inntrykk av i hi, så ville ikke jeg anbefalt ts å bruke mail. 

Se forøvrig mitt svar over.

Samtidig er det litt enklere å bevise at man har sendt en e-post, enn at man har levert et brev eller sendt det i posten. Jeg hadde nok selv bare sendt en mail.

Anonymkode: e5fbf...454

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...