AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #21 Skrevet 24. desember 2018 14 minutter siden, INGNTNG skrev: Det er da ikke dyreplageri å ha tjukke dyr. De kan fortsatt ha fullverdige aktive liv, akkurat som tjukke folk. Spør hvilken som helst veterinær. Overvekt er uten tvil dyremishandling. Anonymkode: 36ab9...a90 1
Gjest Julekjedsomhet Skrevet 24. desember 2018 #22 Skrevet 24. desember 2018 Grunnen til all denne fedmen hos kjæledyr er all drittmaten vi gir dem. Butikk-tørrfor og dyrebutikk-tørrfor som bare er et hakk bedre, med alle slags tilsetninger og tvilsomme ingredienser i. Og vi bilr tykke av samme grunn: overbearbeidet mat full av tilsetningsstoffer. Hunden min får rent kjøtt og kjøttbein, margbein og kraft kokt på de beina hun ikke spiser, pluss frukt og grønnsaker og alt jeg har til overs (som består av frukt og grønnsaker da det er alt jeg spiser). Jeg har aldri begrenset maten til henne, så hun la litt på seg i begynnelsen da jeg hadde henne for hun spiste ALT. Omplasseringshund fra utlandet som har hatt litt tvilsom tilgang til mat for hun vokter maten sin også, særlig kjøttbein. Jeg fant det lurest å bare la henne forstå at det alltid er mat her, og nå har hun fått normal vekt. Ribbena kan kjennes men ikke sees. Hun er heller ikke så fryktelig interessert i grønnsaker så der begrenser hun seg. Om jeg bare hadde gitt henne kjøtt hadde hun nok trillet Så de som har tykke hunder gjør lurt i å gå over til naturlig mat, ferdigmat er en helsekatastrofe både for oss og dyra våre Og vi kan egentlig ikke for det, vi har blitt hjernevasket til å tro at dette er så bra. Sukk.
Gjest INGNTNG Skrevet 24. desember 2018 #23 Skrevet 24. desember 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør hvilken som helst veterinær. Overvekt er uten tvil dyremishandling. Anonymkode: 36ab9...a90 Det stemmer ikke.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #24 Skrevet 24. desember 2018 På 23.12.2018 den 11.37, Leo skrev: Ja, mange blir dødelig fornærmet hvis du så mye som antyder at hunden/katten/marsvinet deres er overvektig! Og det er jo ganske dumt for til syvende og sist er det dyreplageri å ha feite dyr... Er det menneskeplageri å ha feite unger? Anonymkode: 6f39d...035 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #25 Skrevet 24. desember 2018 19 minutter siden, Julekjedsomhet skrev: Grunnen til all denne fedmen hos kjæledyr er all drittmaten vi gir dem. Butikk-tørrfor og dyrebutikk-tørrfor som bare er et hakk bedre, med alle slags tilsetninger og tvilsomme ingredienser i. Og vi bilr tykke av samme grunn: overbearbeidet mat full av tilsetningsstoffer. Hunden min får rent kjøtt og kjøttbein, margbein og kraft kokt på de beina hun ikke spiser, pluss frukt og grønnsaker og alt jeg har til overs (som består av frukt og grønnsaker da det er alt jeg spiser). Jeg har aldri begrenset maten til henne, så hun la litt på seg i begynnelsen da jeg hadde henne for hun spiste ALT. Omplasseringshund fra utlandet som har hatt litt tvilsom tilgang til mat for hun vokter maten sin også, særlig kjøttbein. Jeg fant det lurest å bare la henne forstå at det alltid er mat her, og nå har hun fått normal vekt. Ribbena kan kjennes men ikke sees. Hun er heller ikke så fryktelig interessert i grønnsaker så der begrenser hun seg. Om jeg bare hadde gitt henne kjøtt hadde hun nok trillet Så de som har tykke hunder gjør lurt i å gå over til naturlig mat, ferdigmat er en helsekatastrofe både for oss og dyra våre Og vi kan egentlig ikke for det, vi har blitt hjernevasket til å tro at dette er så bra. Sukk. Grunnen er (masse) karbohydrater i fôret (det er billig), mao samme problem som for mennesker. Hunder er kjøttetere. Anonymkode: c63cd...9fa
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #26 Skrevet 24. desember 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det menneskeplageri å ha feite unger? Anonymkode: 6f39d...035 Ja. Anonymkode: c63cd...9fa 2
Gjest Julekjedsomhet Skrevet 24. desember 2018 #27 Skrevet 24. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Grunnen er (masse) karbohydrater i fôret (det er billig), mao samme problem som for mennesker. Hunder er kjøttetere. Anonymkode: c63cd...9fa Om karbohydrater er et problem for hunder vet jeg ikke, hunden min får en del av det og hun er ikke tykk. Det som er problemet med karbohydrater er de "dårlige" karbohydratene, som hvete som er så foredlet at det er ugjenkjennelig, og genmanipulert mais, det bør man ligge unna Jeg spiser ikke noe kjøtt og ekstremt lite fett og protein, så jeg får alle mine kalorier fra karbohydrater, er ikke tykk.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #28 Skrevet 24. desember 2018 9 minutter siden, Julekjedsomhet skrev: Om karbohydrater er et problem for hunder vet jeg ikke, hunden min får en del av det og hun er ikke tykk. Det som er problemet med karbohydrater er de "dårlige" karbohydratene, som hvete som er så foredlet at det er ugjenkjennelig, og genmanipulert mais, det bør man ligge unna Jeg spiser ikke noe kjøtt og ekstremt lite fett og protein, så jeg får alle mine kalorier fra karbohydrater, er ikke tykk. Problemet med karbohydrater for mennesker (også) er først og fremst for mye av det. Lykke til med helsa i lengden med et kosthold med ekstremt lite fett og protein. Anonymkode: c63cd...9fa 1
Gjest Julekjedsomhet Skrevet 24. desember 2018 #29 Skrevet 24. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet med karbohydrater for mennesker (også) er først og fremst for mye av det. Lykke til med helsa i lengden med et kosthold med ekstremt lite fett og protein. Anonymkode: c63cd...9fa Hehe, to og et halvt år allerede og føler meg bedre enn på lenge. Kommer ikke til å gå tilbake til protein- og fetthysteriet
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #30 Skrevet 24. desember 2018 5 minutter siden, Julekjedsomhet skrev: Hehe, to og et halvt år allerede og føler meg bedre enn på lenge. Kommer ikke til å gå tilbake til protein- og fetthysteriet Som sagt, lykke til i lengden. Anonymkode: c63cd...9fa
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #31 Skrevet 24. desember 2018 På 23.12.2018 den 13.09, AnonymBruker skrev: Min hund er tjukk fordi hun har HD og vi ikke kan gå tur lengre. Hun har slankefor som er bra for ledd og bein, men hun får ofte en liten bit med ost/leverpostei og lignende under frokosten. Og dersom det er rester av middag får hun en liten skål av det i stedet for tørrfôr. Da middag med kjøtt og grønnsaker. Synes hun fortjener å kose seg, vi vet ikke hvor lenge vi får beholde henne. Det kan kanskje være en grunn til at rottweileren er litt stor? Anonymkode: 221a5...79c Går du på noe smertelindring? En hund med HD er det hverfall viktig og holde slank. Så og være snill og gi den ting hver morgen er i utganspunkte ikke snilt endå du mener det sånn. Anonymkode: 0934f...15f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå