Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søker jobb og har funnet en stilling i en ny bedrift i et bygg som er under oppføring. Derfor er hele personalet nyansatt. Hvordan kan de likevel skrive at de tilbyr godt arbeidsmiljø? Tenker de da på det fysiske arbeidsmiljøet? Når jeg leser godt arbeidsmiljø tenker jeg på det sosiale, og det kan vel ingen gi noen forhåndsgaranti for?

Anonymkode: 0048e...9d3

Skrevet

Krystallkule.

Spøk til side; ledelsen satser vel på å ansette bra personer, og da blir miljøet nesten automatisk godt. Det er ikke så veldig vanskelig å få til dette, om det er mange søkere å velge blant.

Anonymkode: 86a6d...dd7

Skrevet

Var litt snodig å love bort godt arbeidsmiljø i en ny bedrift ja.

Godt arbeidsmiljø handler vel først og fremst om ARBEIDET, - hvordan arbeidet ledes, hvordan arbeidsprosessene er, mye handler om god ledelse. Alle er ansvarlige for å bidra til et godt arbeidsmiljø (står og så i aml.). 

Det krever gode rutiner internt å vedlikeholde et godt arbeidsmiljø, og man må vel hele tiden jobbe for dette systematisk. Alle må føle at de blir sett, får mulighet til å utvikle seg, bli stilt forventninger til, oppleve tillitt, få litt tilbakemeldinger fra sjefen... Det er bare et lite pluss i margen om det er kake på fredager 🙂

Anonymkode: 0397f...98c

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Krystallkule.

Spøk til side; ledelsen satser vel på å ansette bra personer, og da blir miljøet nesten automatisk godt. Det er ikke så veldig vanskelig å få til dette, om det er mange søkere å velge blant.

Anonymkode: 86a6d...dd7

Selv om en ansetter godt kvalifiserte og/ eller de som fremstår som hyggeligst, er jo ikke dette nødvendigvis noe som forhindrer konflikter !! Dessuten er det viktigste hvordan sjefen styrer og legger opp arbeidet og arbeidsplaner. Rettferdighet er viktig!

Jeg ville ha benyttet anledningen i et evnt jobbintervju til å finne ut litt hvordan sjefen er, (og hva bedriften tenker om ansattepolitikk) dette er det viktigste for et godt arbeidsmiljø.

• Liker 3
Skrevet

"Godt arbeidsmiljø" i en stillingsannonse sier null og niks. Det kan være det, men det kan også være dårlig, det vet man ikke. 

Anonymkode: a08bd...072

• Liker 3
Skrevet

Min erfaring med "godt arbeidsmiljø" i jobbannonser er at dette er noe ledelsen rett og slett ikke vet noe om, fordi de sitter på egne kontorer langt ifra de som blir kollegaene til stillingen de lyser ut. Man skriver godt arbeidsmiljø som en selvfølge. Alle vil jo reklamere med at de er det beste arbeidsstedet. 

Anonymkode: a4e5b...445

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...