Kvalitet Skrevet 23. desember 2018 #1 Skrevet 23. desember 2018 Vi blir 6 stykk rundt bordet nyttårsaften. På menyen blir det kalkun i en eller annen form. Hva ville du valgt av hel kalkun, kalkunbryst eller kalkunfilet dersom du skulle være vert og kokk?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #2 Skrevet 23. desember 2018 Hel kalkun kan være vanskeligere å få jevnt stekt, men til gjengjeld har den lårkjøttet, som i alle fall jeg synes er mye bedre på smak enn brystkjøttet. Dessuten ser den utrolig flott ut på bordet. Så jeg hadde antakelig valgt hel, men hadde lest meg nøye opp på hvordan den best kan stekes for å bevare saftigheten. Tørr kalkun er nedtur. Anonymkode: 1dd80...a8c 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #3 Skrevet 23. desember 2018 Jeg har valgt hel kalkunfilet. Valget falt på det, da den var på salg på meny. Og barna her er mest glad i kalkunfilet, ikke så glad i hel kalkun. Liker og selv best kalkunfilet. Anonymkode: d12d7...b9a
LittDiva Skrevet 23. desember 2018 #4 Skrevet 23. desember 2018 Vi skal lage bryst med fyll. Tenker jeg det blir soltørkede tomater, feta balsamico og diverse, kjører det i blender og smører inni. Binder opp og bruner. Steker ferdig i ovn. Rosenkål med bacon og sitron, roasted potatoes. Saus. Hel kalkun er kjedelig om man ikke kan det (jeg kan ikke🙈), mye godt tilbehør til og den er vanskelig og skjære.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå