Gå til innhold

Kalkun, kalkunbryst eller kalkunfilet som meny?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir 6 stykk rundt bordet nyttårsaften. På menyen blir det kalkun i en eller annen form. Hva ville du valgt av hel kalkun, kalkunbryst eller kalkunfilet dersom du skulle være vert og kokk? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hel kalkun kan være vanskeligere å få jevnt stekt, men til gjengjeld har den lårkjøttet, som i alle fall jeg synes er mye bedre på smak enn brystkjøttet. Dessuten ser den utrolig flott ut på bordet. :) Så jeg hadde antakelig valgt hel, men hadde lest meg nøye opp på hvordan den best kan stekes for å bevare saftigheten. Tørr kalkun er nedtur. 

Anonymkode: 1dd80...a8c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har valgt hel kalkunfilet. Valget falt på det, da den var på salg på meny. Og barna her er mest glad i kalkunfilet, ikke så glad i hel kalkun. Liker og selv best kalkunfilet.

Anonymkode: d12d7...b9a

Skrevet

Vi skal lage bryst med fyll. Tenker jeg det blir soltørkede tomater, feta balsamico og diverse, kjører det i blender og smører inni. Binder opp og bruner. Steker ferdig i ovn. Rosenkål med bacon og sitron, roasted potatoes. Saus. 

Hel kalkun er kjedelig om man ikke kan det (jeg kan ikke🙈), mye godt tilbehør til og den er vanskelig og skjære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...