Rumle Skrevet 23. desember 2018 #41 Skrevet 23. desember 2018 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, naboene skal skjekke til dem. Men jeg har ringt de jeg skal til nå så de utsetter planene sine de også til katten kommer inn. Anonymkode: b475f...bb8 Håper han kommer inn snart Endret 23. desember 2018 av Rumle
Gjest Blondie65 Skrevet 23. desember 2018 #42 Skrevet 23. desember 2018 Jeg har veldig veldig lyst på både katt eller hund. Men jeg innser at siden jeg ikke har råd til "hotell" for dem også når jeg reiser bort så blir det ingen dyr her i huset. Å tenke at en innekatt kan være alene i flere døgn hadde jeg aldri kommet på. En utekatt, på sommertid er noe helt annet. Jeg forstår ikke hvordan du tenker, TS.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #43 Skrevet 23. desember 2018 4 minutter siden, Blondie65 skrev: Jeg har veldig veldig lyst på både katt eller hund. Men jeg innser at siden jeg ikke har råd til "hotell" for dem også når jeg reiser bort så blir det ingen dyr her i huset. Å tenke at en innekatt kan være alene i flere døgn hadde jeg aldri kommet på. En utekatt, på sommertid er noe helt annet. Jeg forstår ikke hvordan du tenker, TS. Det er ikke bedre for en katt å være ute alene på sommertid enn å være inne alene på vintertid. Anonymkode: b475f...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #44 Skrevet 23. desember 2018 Han kom inn nå!!! 😄 Anonymkode: b475f...bb8 8
Gjest Blondie65 Skrevet 23. desember 2018 #45 Skrevet 23. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bedre for en katt å være ute alene på sommertid enn å være inne alene på vintertid. Anonymkode: b475f...bb8 I utgangspunktet mener jeg at katter skal ha tilsyn. Gikk du glipp av den delen? Dernest nevnte jeg UTEKATT - altså en katt som er vant med å være ute - som et alternativ. Jeg synes ikke noe om at tamdyr skal være uten tilsyn, men mener det er grader her. Når jeg snakker om utekatt som kan være alene forutsetter jeg at vi er på landet. I byen, som ikke blir et naturlig habitat for en katt, skal en katt ikke være alene i flere døgn.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #46 Skrevet 23. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Joo men det er fremdeles ulovlig. Anonymkode: 37e4b...e97 Hvor står det? Anonymkode: 1f042...395
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #47 Skrevet 23. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han kom inn nå!!! 😄 Anonymkode: b475f...bb8 😀 God tur😊 Anonymkode: 1f042...395
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #48 Skrevet 23. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor står det? Anonymkode: 1f042...395 Mattilsynets sider. Og i loven. Man får bot. Anonymkode: 37e4b...e97 2
dr_zhivago Skrevet 23. desember 2018 #49 Skrevet 23. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bedre for en katt å være ute alene på sommertid enn å være inne alene på vintertid. Anonymkode: b475f...bb8 Jo, på sommeren kan den lett finne mus å ete, og temperaturen gjør det lett å overleve. Alene inne på vinterstid betyr vel at møblene til eieren blir dynket i kattepiss og dritt, så det høres ut som en veldig dum idé.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #50 Skrevet 23. desember 2018 Hmm jeg googlet, men finner da ikke igjen den regelen. Har da både hørt og lest at katter skal ha tilsyn av noen over 16 år minst 1 gang pr døgn man er borte. Og at man kan bøtelegges. Finner det ikke! Kanskje det er tull? Anonymkode: 37e4b...e97
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #51 Skrevet 23. desember 2018 9 minutter siden, dr_zhivago skrev: Jo, på sommeren kan den lett finne mus å ete, og temperaturen gjør det lett å overleve. Alene inne på vinterstid betyr vel at møblene til eieren blir dynket i kattepiss og dritt, så det høres ut som en veldig dum idé. Tullball. Friske katter er renslige og gjør i kassa si. Og ja det er bedre temperatur om sommeren, men man skal ikke stikke av fra dem likevel. Anonymkode: 37e4b...e97 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #52 Skrevet 23. desember 2018 8 minutter siden, dr_zhivago skrev: Jo, på sommeren kan den lett finne mus å ete, og temperaturen gjør det lett å overleve. Alene inne på vinterstid betyr vel at møblene til eieren blir dynket i kattepiss og dritt, så det høres ut som en veldig dum idé. Nope, kattene mine går på kasse, de har 3 kasser og 3 store mat og vannmåler. Uansett så får De tilsyn nå. Anonymkode: b475f...bb8 1
dr_zhivago Skrevet 23. desember 2018 #53 Skrevet 23. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tullball. Friske katter er renslige og gjør i kassa si. Og ja det er bedre temperatur om sommeren, men man skal ikke stikke av fra dem likevel. Anonymkode: 37e4b...e97 Var jo snakk om en "utekatt" - altså en katt som er vant med å være ute og jakte sin egen mat. Katter er også utrolig gode til å smiske til seg mat hos naboer, og får kanskje til og med være litt inne. Så det går fint å ta seg noen dagers ferie når man har utekatt.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #54 Skrevet 23. desember 2018 2 minutter siden, dr_zhivago skrev: Var jo snakk om en "utekatt" - altså en katt som er vant med å være ute og jakte sin egen mat. Katter er også utrolig gode til å smiske til seg mat hos naboer, og får kanskje til og med være litt inne. Så det går fint å ta seg noen dagers ferie når man har utekatt. Nei, det er ikke lov. Anonymkode: 37e4b...e97 1
dr_zhivago Skrevet 23. desember 2018 #55 Skrevet 23. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke lov. Anonymkode: 37e4b...e97 Så katter får ikke lov til å fange sin egen mat?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #56 Skrevet 23. desember 2018 26 minutter siden, dr_zhivago skrev: Så katter får ikke lov til å fange sin egen mat? Det er ikke lov å etterlate katter til seg slev i flere dager! Du å skjønner at det ikke er snakk om at katter ikke skal få fange egen mat. Anonymkode: 5dad4...a97 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #57 Skrevet 23. desember 2018 Dere som skriver at det ikke er lov å forlate katter i et visst antall dager, hvordan mener dere at dette skal kunne kontrolleres slik at eieren skal få straff? Hvordan skal man kunne bevise at eier ikke hadde planer om å komme hjem før etter f.eks fire dager? Har noen egentlig blitt straffet for sånt som dette? Jeg ser ikke for meg at sånt skjer så ofte, da det blir vanskelig å bevise. Eier kan jo i tillegg påstå at de har en venn som sjekker innom, uten at noen skal kunne motbevise det med mindre de sitter pal i vinduet og følger med. Anonymkode: a3d30...377 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #58 Skrevet 23. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som skriver at det ikke er lov å forlate katter i et visst antall dager, hvordan mener dere at dette skal kunne kontrolleres slik at eieren skal få straff? Hvordan skal man kunne bevise at eier ikke hadde planer om å komme hjem før etter f.eks fire dager? Har noen egentlig blitt straffet for sånt som dette? Jeg ser ikke for meg at sånt skjer så ofte, da det blir vanskelig å bevise. Eier kan jo i tillegg påstå at de har en venn som sjekker innom, uten at noen skal kunne motbevise det med mindre de sitter pal i vinduet og følger med. Anonymkode: a3d30...377 Så du syns det er helt innafor å bryte loven bare ingen oppdager det? Det må jo være en grei tankegang å ha i hverdagen 🙄 blir det bevist at du har dratt fra dyret ditt uten tilsyn i mer enn 24 timer så rissikerer du bot på 17.200 kr. Hva lønner seg mest, ta ansvar å være hjemme med dyret/ta det med om man ikke får pass, få en nabo/venn til å stikke innom en gang om dagen, eller rissikere bot? Anonymkode: 5dad4...a97 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #59 Skrevet 23. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så du syns det er helt innafor å bryte loven bare ingen oppdager det? Det må jo være en grei tankegang å ha i hverdagen 🙄 blir det bevist at du har dratt fra dyret ditt uten tilsyn i mer enn 24 timer så rissikerer du bot på 17.200 kr. Hva lønner seg mest, ta ansvar å være hjemme med dyret/ta det med om man ikke får pass, få en nabo/venn til å stikke innom en gang om dagen, eller rissikere bot? Anonymkode: 5dad4...a97 I all verden, hvor i innlegget mitt insinuerte jeg at dette er greit? Hva med å ikke tillegge andre meninger? Jeg lurte enkelt og greit på hvordan dette blir kontrollert. Det kunne du ikke svare på. Jeg har ikke dyr engang, så jeg tror du skal roe deg ned. Anonymkode: a3d30...377
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #60 Skrevet 23. desember 2018 Hvis noen oppdager det og melder til mattilsynet så får du bot. Og naboer kan jo legge merke til om man er borte bare 1 dag eller en uke. De ferreste ville nok satt i gang mattilsynet etter 2 døgn, det har du rett i. Men man burde kamskje gjort det. Så folk slutter å drite i dyrene sine. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som skriver at det ikke er lov å forlate katter i et visst antall dager, hvordan mener dere at dette skal kunne kontrolleres slik at eieren skal få straff? Hvordan skal man kunne bevise at eier ikke hadde planer om å komme hjem før etter f.eks fire dager? Har noen egentlig blitt straffet for sånt som dette? Jeg ser ikke for meg at sånt skjer så ofte, da det blir vanskelig å bevise. Eier kan jo i tillegg påstå at de har en venn som sjekker innom, uten at noen skal kunne motbevise det med mindre de sitter pal i vinduet og følger med. Anonymkode: a3d30...377 Anonymkode: 37e4b...e97 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå