AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #21 Skrevet 23. desember 2018 Uansett, sett ut favorittmaten og gå inn kanskje den kommer da. Anonymkode: 37e4b...e97
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #22 Skrevet 23. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke fullt 3 døgn. Det er 2-2,5 døgn og det får helt fint når de er inne med varme, mat og flere tissekasser. Anonymkode: b475f...bb8 Joo men det er fremdeles ulovlig. Anonymkode: 37e4b...e97 7
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #23 Skrevet 23. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For noe jævla svada!!! Anonymkode: 4041d...9fb Det er ikke svada, han som er ute nå er 8 år gammel og jeg har vært borte 2 døgn flere ganger før, når jeg kommer hjem da så ligger han å sover og har hatt Det helt strålende. Man må ikke være så hysterisk. Anonymkode: b475f...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #24 Skrevet 23. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joo men det er fremdeles ulovlig. Anonymkode: 37e4b...e97 Hvem sier det ? Anonymkode: b475f...bb8
Gjest BabyBlue Skrevet 23. desember 2018 #25 Skrevet 23. desember 2018 Du bør kontakte en nabo og få de til å se til katten minst en gang til dagen. Det er faktisk ikke uvanlig for dyrevernet å få inn katter med frostkatter i vintermånedene, de skal ikke være ute i kulden i flere døgn. Snuten, poter og ørene er utsatt og det kan i verste fall føre til vevsdød om det er ille nok. Hvor mye kulde katter tåler er individuelt, men om det er en korthåret pus burde du i hvert fall anstrenge deg for å få den inn. Å la katten være alene i 3 døgn er ikke ideelt, tror det er mange naboer som ikke hadde hatt noe imot å hilse på kattene dine mens du er borte, mange som syns det er koselig med dyr spesielt om du har en liten kattunge. Jeg hadde sagt ja på flekken om en nabo hadde bedt meg om hjelp med å se til noen søte små pelsdotter i noen dager.
Rumle Skrevet 23. desember 2018 #26 Skrevet 23. desember 2018 Om ikke naboer kan hjelpe med å gi mat/slippe pus inn får du bli hjemme og feire jul med kattene. 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #27 Skrevet 23. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke svada, han som er ute nå er 8 år gammel og jeg har vært borte 2 døgn flere ganger før, når jeg kommer hjem da så ligger han å sover og har hatt Det helt strålende. Man må ikke være så hysterisk. Anonymkode: b475f...bb8 Det er bare rent sludder og vås! En katt skal ha tilsyn når en er bortreist. Har du ingen som kan se til katten, så bestiller en plass på kattepensjonat. Det er ikke snakk om hysteri, men om god dyrevelferd! Anonymkode: 4041d...9fb 10
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #28 Skrevet 23. desember 2018 3 minutter siden, BabyBlue skrev: Du bør kontakte en nabo og få de til å se til katten minst en gang til dagen. Det er faktisk ikke uvanlig for dyrevernet å få inn katter med frostkatter i vintermånedene, de skal ikke være ute i kulden i flere døgn. Snuten, poter og ørene er utsatt og det kan i verste fall føre til vevsdød om det er ille nok. Hvor mye kulde katter tåler er individuelt, men om det er en korthåret pus burde du i hvert fall anstrenge deg for å få den inn. Å la katten være alene i 3 døgn er ikke ideelt, tror det er mange naboer som ikke hadde hatt noe imot å hilse på kattene dine mens du er borte, mange som syns det er koselig med dyr spesielt om du har en liten kattunge. Jeg hadde sagt ja på flekken om en nabo hadde bedt meg om hjelp med å se til noen søte små pelsdotter i noen dager. Ja, det er greit, men han kommer ikke inn når det er fremmede der. Det er det som er problemet i sommer kom han ikke inn på 7 dager, fordi naboene var der å passet på. Her er det heldigvis ikke minusgrader, og han er en norsk skogkatt, så veldig mye pels. Det er greit at de skal se til han andre, men hjelper ikke med han som er ute. Anonymkode: b475f...bb8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #29 Skrevet 23. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare rent sludder og vås! En katt skal ha tilsyn når en er bortreist. Har du ingen som kan se til katten, så bestiller en plass på kattepensjonat. Det er ikke snakk om hysteri, men om god dyrevelferd! Anonymkode: 4041d...9fb Jeg har hatt kattene på pensjonat før, og for å si det sånn: ALDRI IGJEN. De var innelåst i et lite bur da i 3 uker når jeg var på sykehuset, fikk dem tilbake med helt fjenfloket pels, måtte barbere av dem alt håret! Anonymkode: b475f...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #30 Skrevet 23. desember 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare rent sludder og vås! En katt skal ha tilsyn når en er bortreist. Har du ingen som kan se til katten, så bestiller en plass på kattepensjonat. Det er ikke snakk om hysteri, men om god dyrevelferd! Anonymkode: 4041d...9fb Og da må jeg bare legge til til det andre jeg svarte deg: syntes du det er god dyrevelferd å la katten sitte i et trangt bur og høre andre katter mjaue og skrike? Istedefor å kunne være hjemme i trygge omgivelser med sine egene lukter og det den er kjent med alene i 2 døgn? Anonymkode: b475f...bb8 7
Brimi Skrevet 23. desember 2018 #31 Skrevet 23. desember 2018 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem sier det ? Anonymkode: b475f...bb8 Mattilsynet blant annet. Man kan risikere å få 17 000,- i bot om man lar katten være alene i mer enn 24 timer. Her kan du lese om det. Endret 23. desember 2018 av Brimi 10
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #32 Skrevet 23. desember 2018 Jeg hadde utsatt reisen og fått katten inn først. Det hadde ødelagt jula mi å tenke på at katten lå ute og kanskje frøs ihjel. Da hadde jeg lett brent en flybillett og leid bil til mange tusen i stedet eller booket om. Det er ofte mindre folk som reiser 24/12 enn 23/12. Anonymkode: e7ccb...d64 14
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #33 Skrevet 23. desember 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem sier det ? Anonymkode: b475f...bb8 Mattilsynet og loven. Den skal ha tilsyn hver dag. Anonymkode: 37e4b...e97 10
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #34 Skrevet 23. desember 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og da må jeg bare legge til til det andre jeg svarte deg: syntes du det er god dyrevelferd å la katten sitte i et trangt bur og høre andre katter mjaue og skrike? Istedefor å kunne være hjemme i trygge omgivelser med sine egene lukter og det den er kjent med alene i 2 døgn? Anonymkode: b475f...bb8 Nå finnes det kattepensjonat som ikke har små bur, så det er ingen unnskyldning for å ikke bruke kattepensjonat. Du tar jo ikke katten til akkurat det pensjonatet igjen. Så om du ikke har kattevakt, ikke vil ha den på pensjonat så er det ingen alternativer enn at en blir hjemme. Anonymkode: 4041d...9fb 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #35 Skrevet 23. desember 2018 Aldri i verden om jeg hadde klart å dra fra pus om hu hadde løpt ut å jeg skulle være borte så lenge. Da hadde jeg faktisk avlyst reisen, jul eller ikke jul. Det handler om ansvaret man har som eier av et dyr. Det er mange steder så kaldt nå at katten rissikerer skikkelige frostskader å i de verste tilfellene må katter avlives på grunn av så store skader. Anonymkode: 5dad4...a97 15
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #36 Skrevet 23. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Aldri i verden om jeg hadde klart å dra fra pus om hu hadde løpt ut å jeg skulle være borte så lenge. Da hadde jeg faktisk avlyst reisen, jul eller ikke jul. Det handler om ansvaret man har som eier av et dyr. Det er mange steder så kaldt nå at katten rissikerer skikkelige frostskader å i de verste tilfellene må katter avlives på grunn av så store skader. Anonymkode: 5dad4...a97 Ja, men her er det ikke kaldt. Det er kanskje 1 - noen timer på natta, på dagen Er det plussgrader. Men jeg får bare vente. Han driver å kommer hele tiden her, men løper så fort jeg åpner døra. Han blir sånn hver gang jeg skal dra noe sted. Men jeg får bare utsette det. Han er babyen min, får en dritt jul om jeg vet han er ute uansett. Anonymkode: b475f...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #37 Skrevet 23. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, men her er det ikke kaldt. Det er kanskje 1 - noen timer på natta, på dagen Er det plussgrader. Men jeg får bare vente. Han driver å kommer hele tiden her, men løper så fort jeg åpner døra. Han blir sånn hver gang jeg skal dra noe sted. Men jeg får bare utsette det. Han er babyen min, får en dritt jul om jeg vet han er ute uansett. Anonymkode: b475f...bb8 Da slipper du nå hvertfall at katten fryser ihjel. Men det er ikke lov å dra fra katter så lenge uten tilsyn uansett, så du har ikke noe annet valg en å vente på at han kommer hjem, å aller helst skulle du hatt kattepasser, noen som kunne gått innom å bare sjekke at det er nok vann og mat og at katten har det bra. Krysser fingrene for at han dukker opp 🤞🏼 Anonymkode: 5dad4...a97 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #38 Skrevet 23. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da slipper du nå hvertfall at katten fryser ihjel. Men det er ikke lov å dra fra katter så lenge uten tilsyn uansett, så du har ikke noe annet valg en å vente på at han kommer hjem, å aller helst skulle du hatt kattepasser, noen som kunne gått innom å bare sjekke at det er nok vann og mat og at katten har det bra. Krysser fingrene for at han dukker opp 🤞🏼 Anonymkode: 5dad4...a97 Ja, naboene skal skjekke til dem. Men jeg har ringt de jeg skal til nå så de utsetter planene sine de også til katten kommer inn. Anonymkode: b475f...bb8 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #39 Skrevet 23. desember 2018 Klarer du ikke å lokke han inn med fisk, kylling eller noe sånt? Anonymkode: ead14...a1d
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #40 Skrevet 23. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, naboene skal skjekke til dem. Men jeg har ringt de jeg skal til nå så de utsetter planene sine de også til katten kommer inn. Anonymkode: b475f...bb8 Så bra ☺️ Anonymkode: 5dad4...a97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå