AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #1 Skrevet 23. desember 2018 Igår fikk jeg mensen etter min SA som var for 5 uker siden. Har i natt hatt helt uutholdelige smerter i magen, stort press ned på livmoren/baken. Må avføre hver gang jeg går på do og da er det så sterke smerter og press at jeg nesten vil gråte. Har hatt det sånn ved mens før SA’en også men denne gangen var den dobbelt så vondt. Hva tror dere dette kan komme av? Skal gi beskjed til legene om det når jeg ringer de etter nyttår fornå planlegge ny IVF, men lurer på om noen er i samme båt? Anonymkode: 98e74...898
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #2 Skrevet 23. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igår fikk jeg mensen etter min SA som var for 5 uker siden. Har i natt hatt helt uutholdelige smerter i magen, stort press ned på livmoren/baken. Må avføre hver gang jeg går på do og da er det så sterke smerter og press at jeg nesten vil gråte. Har hatt det sånn ved mens før SA’en også men denne gangen var den dobbelt så vondt. Hva tror dere dette kan komme av? Skal gi beskjed til legene om det når jeg ringer de etter nyttår fornå planlegge ny IVF, men lurer på om noen er i samme båt? Anonymkode: 98e74...898 Kontakt lege. Dette er ikke noe kvinneguiden kan avhjelpe. Anonymkode: fbb96...ad5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #3 Skrevet 23. desember 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontakt lege. Dette er ikke noe kvinneguiden kan avhjelpe. Anonymkode: fbb96...ad5 Les innlegget👆🏼. Anonymkode: 98e74...898
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #4 Skrevet 25. desember 2018 På 23.12.2018 den 6.59, AnonymBruker skrev: Igår fikk jeg mensen etter min SA som var for 5 uker siden. Har i natt hatt helt uutholdelige smerter i magen, stort press ned på livmoren/baken. Må avføre hver gang jeg går på do og da er det så sterke smerter og press at jeg nesten vil gråte. Har hatt det sånn ved mens før SA’en også men denne gangen var den dobbelt så vondt. Hva tror dere dette kan komme av? Skal gi beskjed til legene om det når jeg ringer de etter nyttår fornå planlegge ny IVF, men lurer på om noen er i samme båt? Anonymkode: 98e74...898 Er ikke i samme båt. Har du endometriose? Jeg har prøvd å bli gravid i over 2 år, det siste året hatt så kraftige menssmerter at ikke engang morfin hjelper. Anonymkode: 398aa...bdb
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #5 Skrevet 25. desember 2018 Jeg fikk beskjed etter min SA om at første mensen etterpå gjerne var kraftigere enn vanlig, og det stemte for min del - dobbelt så mye både blod og smerter som vanlig. Så det er sannsynligvis helt normalt, men det gjør det jo ikke mindre kjipt mens det holder på. Håper det går bedre ❤ Anonymkode: cee7f...fd3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #6 Skrevet 25. desember 2018 Om du utover denne gangen har hatt smerter rundt mens/EL og i tillegg er langtidsprøvende så kan det være at det bør gjennonføres en diagostisk lapraskopi før ny IVFforsøk. Om de ikke finner endometriose er inngrepet helt uten innvirkning på fertilitet, og om du faktisk har endometriose så er det viktig å fjerne betent vev og/eller cyster om mulig. I mellomtiden bør du ta NSAIDs som smertedemper - det er beste hjelp for moderate til sterkere menssmerter. Anonymkode: 44ed7...641
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå